| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onverzekerd en 800 euro boete bij IAK verzekeringen
Re: Onverzekerd en 800 euro boete bij IAK verzekeringen
Ja, het klinkt leuk, maar het snijdt natuurlijk geen hout. Ze hebben je benaderd op de meest geëigende manier, ongetwijfeld ook de manier die ze altijd gebruiken. Je gaat nu jouw nalatigheid (het meermaals en voor langere tijd niet lezen van je post) afwentelen op de ander. Die moet maar meer moeite doen, omdat jij de meest basale moeite niet neemt? Zo werkt het natuurlijk niet.norbo schreef:Ik ben het niet helemaal eens met de bovenstaande reacties. Ik vind niet dat IAK voldoende gedaan heeft om mij te bereiken. Ik heb geen email over deze betaling gehad en ben niet gebeld. Alleen een paar brieven die door domme pech en slordigheid niet gelezen zijn. Als ze een beetje moeite hadden gedaan om mij te bereiken was dat zeer zeker gelukt. Ik weet zeker dat mijn 06 en email adres bij ze geregistreerd is. Ik heb de benaderingen dus niet naast me neer gelegd, ik was simpelweg niet bewust van deze schuld. Denk je nou echt dat ik zoveel risico ga lopen voor 15 euro? Natuurlijk had ik dat betaald!
"Ik heb geen email over deze betaling gehad en ben niet gebeld. Alleen een paar brieven die door domme pech en slordigheid niet gelezen zijn.". Eenvoudige vraag: "Hoeveel moeite moeten ze dan doen moeten doen in uw visie?". U heeft al een aantal brieven niet geopend, en één van de dingen die je doet is normaal redelijkerwijze je post openen.
-
Lowieze
U vindt uzelf een slachtoffer dus. Hoeveel moeite moet een tussenpersoon doen om u te laten betalen? U had wel een paar brieven, dus niet 1 maar een paar (!) , ontvangen. Maar u verwacht ook nog een paar e-mails en/of een paar telefoontjes om u aan uw verplichtingen te laten voldoen?norbo schreef:Ik ben het niet helemaal eens met de bovenstaande reacties. Ik vind niet dat IAK voldoende gedaan heeft om mij te bereiken. Ik heb geen email over deze betaling gehad en ben niet gebeld. Alleen een paar brieven die door domme pech en slordigheid niet gelezen zijn. Als ze een beetje moeite hadden gedaan om mij te bereiken was dat zeer zeker gelukt. Ik weet zeker dat mijn 06 en email adres bij ze geregistreerd is. Ik heb de benaderingen dus niet naast me neer gelegd, ik was simpelweg niet bewust van deze schuld. Denk je nou echt dat ik zoveel risico ga lopen voor 15 euro? Natuurlijk had ik dat betaald!
Het enige punt wat ik wil maken met deze post is dat ik vind dat je zo niet met klanten en mensen om gaat als je in een machtspositie zit. Ik vertrouwde al mijn verzekeringen toe aan die lui, dat maakt me nog kwetsbaarder. En daardoor zit ik nu met een financiële strop. IAK is niet te bereiken om hier over te praten, dus heb ik dit forum gebruikt om mijn ongenoegen aan ze (en jullie) duidelijk te maken. Wie weet lezen ze het en hopelijk leren ze er iets van.
U was u niet bewust van de schuld van 15 euro. Maar u weet toch wel als u een nieuwe verzekering afsluit, dat er een rekening volgt?
U zegt vervolgens dat u uw verzekeringen aan hen toevertrouwt en dat maakt u kwetsbaar???
Dat doen we toch allemaal. U had ook via 'Mijn IAk' alles bij kunnen houden.
Ik vind dat u e.e.a. teveel afschuift op anderen.
IAK is geen tussenpersoon, had ik die maar gehad. 1 telefoontje of mailtje is genoeg hoor. Mensen maken fouten, mag daar wat ruimte voor zijn, zeker als het een kleine is? Ik bedoel kwetsbaar omdat ik alle verzekeringen bij 1 partij onderbreng. Ik schuif het niet af, ik neem verantwoordelijkheid voor mijn fout. Ik uit alleen mijn ongenoegen.
"IAK heeft meerdere brieven gestuurd die door misverstand met mijn vrouw en slordigheid van mijzelf veel te laat door mij gezien zijn. Ze hadden me er wel over gebeld zeiden ze, maar helaas op een niet meer gebruikt nummer terwijl ik al zeker 5 keer mijn 06 heb doorgegeven bij mutaties via de telefoon (waarom niet per email?) . Ze zouden ook gemaild hebben maar ik kan alleen dienstverleningsenquête mails vinden. Niets over deze betalingsachterstand, ook niet in de spambox. Mijn conclusie is dat ze niet hun best hebben gedaan om mij te bereiken".
Wellicht zou het helpen om "de misverstanden met uw vrouw" en de "slordigheid" van uzelf", op beperkte manier wat verduidelijkt wordt. Ik kan mij niet voorstellen dat de post bij ons thuis meer als een dag ongeopend zou blijven liggen. Dat u geen emails gevonden heeft zou verklaarbaar zijn omdat dit soort berichten (niet/te laat betalen) meestal per post verstuurd worden. Uw ongenoegen slaat m.i. méér op u als de verzekeraar.
Wellicht zou het helpen om "de misverstanden met uw vrouw" en de "slordigheid" van uzelf", op beperkte manier wat verduidelijkt wordt. Ik kan mij niet voorstellen dat de post bij ons thuis meer als een dag ongeopend zou blijven liggen. Dat u geen emails gevonden heeft zou verklaarbaar zijn omdat dit soort berichten (niet/te laat betalen) meestal per post verstuurd worden. Uw ongenoegen slaat m.i. méér op u als de verzekeraar.
Laatst gewijzigd door mahadma op 23 dec 2017 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze zeggen dat wel te hebben gedaan. Echter zullen de meeste bedrijven alleen brieven sturen, want meer hoeven ze ook niet te doen. Je kunt wel zeggen dat je van mening bent dat ze te weinig hebben gedaan, maar hen treft geen blaam wat dat betreft. Jou wel, omdat je de post niet hebt gelezen en niet hebt voldaan aan je betalingsverplichting.norbo schreef:Ik ben het niet helemaal eens met de bovenstaande reacties. Ik vind niet dat IAK voldoende gedaan heeft om mij te bereiken. Ik heb geen email over deze betaling gehad en ben niet gebeld. Alleen een paar brieven die door domme pech en slordigheid niet gelezen zijn.
Ze hebben meerdere brieven gestuurd en dat is voldoende (en ook wel dat beetje moeite).norbo schreef: Als ze een beetje moeite hadden gedaan om mij te bereiken was dat zeer zeker gelukt. Ik weet zeker dat mijn 06 en email adres bij ze geregistreerd is. Ik heb de benaderingen dus niet naast me neer gelegd, ik was simpelweg niet bewust van deze schuld. Denk je nou echt dat ik zoveel risico ga lopen voor 15 euro? Natuurlijk had ik dat betaald!
Dan kun je jezelf maar beter onder bewind ofzo laten stellen, want andere bedrijven en instellingen gaan echt niet (veel) meer moeite doen.. Naast het inschakelen van incassobureaus en deurwaarders.norbo schreef:Het enige punt wat ik wil maken met deze post is dat ik vind dat je zo niet met klanten en mensen om gaat als je in een machtspositie zit. Ik vertrouwde al mijn verzekeringen toe aan die lui, dat maakt me nog kwetsbaarder. En daardoor zit ik nu met een financiële strop. IAK is niet te bereiken om hier over te praten, dus heb ik dit forum gebruikt om mijn ongenoegen aan ze (en jullie) duidelijk te maken. Wie weet lezen ze het en hopelijk leren ze er iets van.
-
Lowieze
norbo schreef:IAK is geen tussenpersoon, had ik die maar gehad. 1 telefoontje of mailtje is genoeg hoor. Mensen maken fouten, mag daar wat ruimte voor zijn, zeker als het een kleine is? Ik bedoel kwetsbaar omdat ik alle verzekeringen bij 1 partij onderbreng. Ik schuif het niet af, ik neem verantwoordelijkheid voor mijn fout. Ik uit alleen mijn ongenoegen.
Ik zie dat IAK reclame maakt voor 'alle verzekeringen bij één tussenpersoon'.
Maar als deze tussenpersoon u niet bevalt, bent u toch vrij om een andere te zoeken of eventueel zelf uw verzekeringen ergens anders af te sluiten?
Zie voor 'Kifid' b.v. viewtopic.php?f=31&t=175011&p=2430547&h ... e#p2430547[/quote]Wat is het nut van deze verwijzing?[/quote]Hierin is o.m. een link opgenomen naar een uitzending van Kassa, waarin een hoge ome van het Kifid, die, trouwens ook al, nul belangstelling bleek te hebben voor het verhaal van z.g. verzekerde.[/quote]
Ja, en? Geldt dat voor alle klachten bij het Kifid?
Ja, en? Geldt dat voor alle klachten bij het Kifid?
-
sylvesterb
Nee, dat geldt enkel voor de klachten waarbij de consument in het ongelijk is gesteld.Lady1234 schreef: Ja, en? Geldt dat voor alle klachten bij het Kifid?
Natuurlijk; immers; waarom niet??Lady1234 schreef:Ja, en? Geldt dat voor alle klachten bij het Kifid?
Iig komt het Kifid gewoon helemaal niet voor in de uitzending van Radar van eind vorig jaar met de titel: 'Staat de verzekeraar boven alles?;' !!!!; waarnaar ik hierboven al verwees.chrisd1 schreef:Natuurlijk; immers; waarom niet??Lady1234 schreef:Ja, en? Geldt dat voor alle klachten bij het Kifid?
-
stofzuigertje
Zelf heb ik een briefje gegeven voor automatische incasso.
Krijg jaarlijks + bij elke tussentijdse aan of verkoop keurig een melding dat binnen 14 dagen dit van mijn rekening gehaald/gestort word.
Alleen even controleren op de bank en ik ben nooit te laat.
Zelfs een foute spambox kan mij niet in dit probleem brengen, de factuur sturen en hopen dat ze betalen en alle aanmaningen, dat is veel werk....
Vraag of ze het kunnen corrigeren en bied excuus aan, en vraag of auto incasso mogelijk is?
Soms is na 20 jaren herstel mogelijk en zij kunnen met terugwerkende kracht alle polissen herstellen.
Dan is via hun ook vaak de boete te seponeren.
Probeer het eens, niet geschoten is altijd raak... Uh, mis dus!
Krijg jaarlijks + bij elke tussentijdse aan of verkoop keurig een melding dat binnen 14 dagen dit van mijn rekening gehaald/gestort word.
Alleen even controleren op de bank en ik ben nooit te laat.
Zelfs een foute spambox kan mij niet in dit probleem brengen, de factuur sturen en hopen dat ze betalen en alle aanmaningen, dat is veel werk....
Vraag of ze het kunnen corrigeren en bied excuus aan, en vraag of auto incasso mogelijk is?
Soms is na 20 jaren herstel mogelijk en zij kunnen met terugwerkende kracht alle polissen herstellen.
Dan is via hun ook vaak de boete te seponeren.
Probeer het eens, niet geschoten is altijd raak... Uh, mis dus!
Heb via de mail gelijk een klacht ingediend en het verhaal uitgelegd. Via de consumentenbond het verhaal nog een keer bij ze neergelegd. Netjes verwoord en met verzoek om een gesprek. Nog geen reactie gehad. Wellicht reageren ze over een week, maar gezien de urgentie heb ik daar niet zo veel meer aan. Ik heb inmiddels via de tussenpersoon van mijn hypotheek nieuwe verzekeringen kunnen afsluiten. Zij hebben een goed woordje voor me gedaan omdat ik een keurige betalingsgeschiedenis heb. Heb nu (tot formele goedkeuring) voorlopige dekking zodat we weer de deur uit kunnen (we wonen buiten de stad) en mijn huis gedekt is. Gelukkig geen schade gehad tijdens mijn dekking (was ook wel heel zuur geweest want ik rijd al meer dan 20 jaar schadevrij) Ik heb me inmiddels neergelegd bij het betalen van de 800 euro boete en een hogere premie, heb weinig keuze.
Ja IAK staat ongetwijfeld in haar recht, en ja ik had mijn post moeten openen (dank voor het meermaals wijzen daarop beste mensen) maar ik blijf erbij dat ze dit anders hadden kunnen en moeten aanpakken. Ik heb ooit voor ze gekozen vanwege hun service en persoonlijke benadering. Ik vrees toch echt dat IAK sinds de overname een harder beleid voert en zich meer op de winst gaat richten.
Het is nu kerst, geen periode om je zorgen te maken over verzekeringen! Iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties.
Ja IAK staat ongetwijfeld in haar recht, en ja ik had mijn post moeten openen (dank voor het meermaals wijzen daarop beste mensen) maar ik blijf erbij dat ze dit anders hadden kunnen en moeten aanpakken. Ik heb ooit voor ze gekozen vanwege hun service en persoonlijke benadering. Ik vrees toch echt dat IAK sinds de overname een harder beleid voert en zich meer op de winst gaat richten.
Het is nu kerst, geen periode om je zorgen te maken over verzekeringen! Iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties.