LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omboeking directe vlucht KLM
Re: Omboeking directe vlucht KLM
Die hoop snap ik, maar reken er niet op.
Je komt daarbij natuurlijk wel in een schemergebied als je bij een reisbureau, bij het boeken van een reis, de keus hebt tussen een goedkopere vlucht met overstap en een KLM vlucht zover overstap. Dan zal veel ook afhangen van hoe het reisbureau het verschil aangeeft of aanprijst. Maar het lijkt er hier op alsof TS de vlucht rechtstreeks bij KLM heeft geboekt en dit dus niet het geval zal zijn?Moneyman schreef:En dus zorg je ervoor dat je niet boekt bij een bedrijf dat in zijn voorwaarden heeft staan dat ze die groene altijd mogen wisselen voor een blauwe.Joepie Joepie schreef:Ik snap de rode sportwagen - witte bakfiets vergelijking wel, maar het kan natuurlijk ook groene scooter - blauw scooter zijn:
Voor trouwerij wil je twee scooters regelen en het is voor die speciale dag heel belangrijk dat het twee groene zijn, daarom regel je dit tijdig en betaal je de hoofdprijs, Dan wil je niet te horen krijgen dat ze toch alleen blauwe hebben...
Overboeken doet KLM ook en iedere andere maatschappij.
Even aannemende dat het CDG is en niet Orly, daar is de veiligheidscontrole toch een stuk relaxter/soepeler/sneller dan op Schiphol.Het kan dan een bewuste keus zijn dat je die controles op je gemak op Schiphol wilt in plaats van tijdens een korte overstap op een wildvreemd vliegveld.
-
Onlangs zelf nog een vliegticket naar Miami geboekt (rechtstreeks bij KLM), heenreis eind maart, non-stop, terugreis in april met een overstap in Parijs (CDG). Overstap in Parijs staat 1.10u voor, dus zal bij elkaar op 1.30u extra reistijd komen.
KLM wist overigens al in oktober dat de non-stop vluchten naar Miami m.i.v. april 2018 zouden komen te vervallen. Dit werd mij telefonisch meegedeeld ten tijde van het boeken van de vlucht. Ik wilde ook graag een non-stop vlucht terug, vandaar even de telefoon gepakt en genoemde uitleg gekregen.
Heenvlucht gaat met KLM, retourvlucht met Air France.
v.d.Heyden
KLM wist overigens al in oktober dat de non-stop vluchten naar Miami m.i.v. april 2018 zouden komen te vervallen. Dit werd mij telefonisch meegedeeld ten tijde van het boeken van de vlucht. Ik wilde ook graag een non-stop vlucht terug, vandaar even de telefoon gepakt en genoemde uitleg gekregen.
Heenvlucht gaat met KLM, retourvlucht met Air France.
v.d.Heyden