webshopeigenaar14 schreef:.....Iemand met een hesje staat daar niet omdat het zijn levensdoel is om de wereld te verbeteren voor 4 euro per uur. Die staat gewoon zijn tijd vol te maken met zo weinig mogelijk te doen........
Als dit de instelling is dat natuurlijk een schandalige zaak. Vervoerders geven enorme bedrag uit aan personeel welke toezicht moet houden bij de poortjes. Serviceverlening hoort daarbij, maar natuurlijk ook het aanspreken van personen welke de poortjes passeren zonder in- of uit te checken.
Als jou stelling waar is kunnen ze de poortjes en de gehele kermis er om heen in de hesjes wel afschaffen.
....En wie zegt dat het poortje waar 2 personen doorlopen een alarmsignaal geeft, kan ook een ander poortje zijn voor iemand met te weinig saldo.....
Bij te weinig saldo blijft het poortje dicht en klinkt er een geheel ander signaal.
alfatrion schreef:Ik vind de poortjes zelf prettig, omdat ik weet dat ik heb ingechecked als ik daar door hen ben gegaan. Ik doe dat soort dingen op de automatische piloot en vraag me even later dan af of ik wel heb ingeschecked.
Dat is inderdaad een voordeel. Je zou inchecken met je mobiel kunnen overwegen hoewel je daarvoor de juiste smartphone, provider en simkaart nodig hebt. Maar als je dat hebt zie je real time of en waar je bent ingecheckt. Ja die luitjes bij Translink Systems gaan ook met hun tijd mee.
Ze gaan zelfs iets te ver met hun tijd mee waardoor de oplossing onnodig complex is geworden. Ze hadden gewoon de applicatie die op de chipcard staat om kunnen bouwen naar een Android app en de rest van de backend hetzelfde laten. Dan had het gewoon op iedere Android smartphone met NFC gewerkt, ongeacht de provider en simkaart.
Gele jasjes?
Ik kocht ooit een veilig jasje bij een supermarkt om veiliger te rijden op een E Bike....
Dus zoveel status hebben die niet.
Ook de schoonmakers lopen in het geel dus was het wel controle?
stofzuigertje schreef:Gele jasjes?
Ik kocht ooit een veilig jasje bij een supermarkt om veiliger te rijden op een E Bike....
Dus zoveel status hebben die niet.
Ook de schoonmakers lopen in het geel dus was het wel controle?
Je begint zelf over gele jasjes.......
Die waren nog niet genoemd.
redhead55 schreef:Op zich goed, maar soms kunnen er ridicule situaties ontstaan. Neem station Schiedam Centrum. 2 ingangen, 1 aan de Centrum zijde en 1 aan de achterzijde (industrieterrein annex P&R) Het station wordt zowel gebruikt door NS als door RET (metro en straks de "Hoekse lijn", voormalig NS traject)
Ik moest die dag naar Den Haag en had besloten dat per Randstadrail te doen (metroverbinding Rotterdam-Den Haag). Auto geparkeerd op de P&R
(dus aan achterzijde) Mag ik het station niet op. Saldo op OV chipkaart was + 7 euro maar NS station dus te weinig saldo (moet minimaal 20 euro zijn)
Geen oplaadapparaat aan achterzijde dus moet ik 10 minuten omlopen om het station aan de voorzijde te kunnen betreden (waar geen parkeergelegenheid is) om saldo op te laden zodat ik met Randstadrail verder kon. Bepaald niet klantvriendelijk!
Aan de achterzijde staat een NS kaartautomaat, daar had je gewoon het saldo op je OV Chipkaart kunnen opladen.
webshopeigenaar14 schreef:Is eentje daarvan dat je ze voor het gerecht kan slepen?
Zonder kaartje of de poortjes passeren zonder inchecken en dan voor het gerecht.
Nee in NL gebeurt dat niet. Je kan alsnog een kaartje kopen, hooguit een boete of heel klantvriendelijk een Uitstel van Betaling .
Tenminste dat dacht ik......
Brahms schreef:Als consument ben ik redelijk tevreden over de OV chipkaart. Het zou je als klant van het OV (in dit geval de trein) ook een vorm van veiligheid moeten geven, immers op de meeste grote stations zijn er poortjes, en deze zijn dicht.
Zonder geldig kaartje geen toegang tot perron of trein.
En daar zijn de gele hesjes!
Later in Amsterdam C nog even gekeken. Er staan tientallen medewerkers met hesjes bij de poortjes, ook hier gaat het alarm aan de lopende band, je ziet de mensen gewoon snel achter elkaar doorlopen. Geen medewerker grijpt in !!
Wat zijn de ervaringen van anderen met de OV Chipkaartpoortjes ?
Geeft het een meer veilig gevoel in het OV ?
Denk je dat meer mensen betalen ?
Houd het zwartreizigers (één van de oorzaken van vertraging) tegen ?
Ben je zelf gestopt met zwartreizen ?
AHA , dus jij was dat die ik daar in Arnhem zag staan , goeie actie Brahms
( flauwe kul hoor... )
Als je er doorheen bent geglipt zit je m.i. toch niet relaxt in de coupé , als je wordt gecontroleerd ben je gewoon de sjaak!
Ik denk dat het gros vd reizigers, duizenden per dag , nu wel gewoon incheckt doordat die poortjes er staan.
Er is ook minder gespuis op de perrons heb ik de indruk, en geloof me, ik reis veel met OV .
En wat betreft handhaving door ' gele hesjes '?
Die doen niets , idem met het weer volop roken op de perrons ....men kan een grote b** krijgen als ' handhaver ' ;
helaas lijkt dat de tendens qua mentaliteit bij veel mensen die ergens op worden aangesproken.