Pagina 2 van 2

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 12:56
door witte angora
sylvesterb schreef:
tuinhobbyist59 schreef:ik had ook al jaren 1 account bij T-mobile(niet mijn provider), dit was voor het opwaarderen van mijn pre-paid telefoons.
Laatst wilde ik opwaarderen, kon niet meer inloggen. telefoontje gepleegt naar T-mobile, had ik mijn telefoons een half jaar niet meer gebruikt, klopt ook wel, dus bent U alles kwijt inclusief mijn account.
Alles wat ik gespaard had ben ik kwijt.
Beetje van de zotte om ook mijn account te verwijderen.
Mag dit zo maar
Ja natuurlijk mag dat. T-Mobile mag zelf bepalen na welke termijn zij niet gebruikte accounts verwijderen.
Zouden veel meer bedrijven moeten doen.

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 14:23
door sylvesterb
witte angora schreef:
sylvesterb schreef:
tuinhobbyist59 schreef:ik had ook al jaren 1 account bij T-mobile(niet mijn provider), dit was voor het opwaarderen van mijn pre-paid telefoons.
Laatst wilde ik opwaarderen, kon niet meer inloggen. telefoontje gepleegt naar T-mobile, had ik mijn telefoons een half jaar niet meer gebruikt, klopt ook wel, dus bent U alles kwijt inclusief mijn account.
Alles wat ik gespaard had ben ik kwijt.
Beetje van de zotte om ook mijn account te verwijderen.
Mag dit zo maar
Ja natuurlijk mag dat. T-Mobile mag zelf bepalen na welke termijn zij niet gebruikte accounts verwijderen.
Zouden veel meer bedrijven moeten doen.
Absoluut, vreemde is ook dat we hier regelmatig topic hebben waarbij de provider kwalijk wordt genomen dat ze niet hebben waargenomen dat de consument geen gebruik meer maakt van de diensten. Doet Tele2 dit wel netjes, bij iemand die geen doorlopende overeenkomst heeft, dan is het weer niet goed.

Naar mijn mening zouden alle bedrijven verplicht moeten worden om na een x periode inactiviteit en geen lopende overeenkomst dergelijke gegevens te verwijderen.

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 14:28
door Willem-J
Dat hangt er maar van af hoe je je mail gebruikte en waarmee.

Voorgaan zorgen dat je niet alleen online je mail leest, maar ook een echt programma gebruikt dat je mail automatisch download naar je apparaat. Iets wat vroeger standaard was.
Óf voor je de beslissing neemt van provider te wisselen je mail door te sturen of te downloaden zodat je er later bij kunt.
En dat geld voor voor je contactpersonen ook natuurlijk.

In het mail appje op je smartphone zitten vast wel een aantal contactadressen.

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 17:51
door renewouters
tuinhobbyist59 schreef:ik had ook al jaren 1 account bij T-mobile(niet mijn provider), dit was voor het opwaarderen van mijn pre-paid telefoons.
Laatst wilde ik opwaarderen, kon niet meer inloggen. telefoontje gepleegt naar T-mobile, had ik mijn telefoons een half jaar niet meer gebruikt, klopt ook wel, dus bent U alles kwijt inclusief mijn account.
Alles wat ik gespaard had ben ik kwijt.
Beetje van de zotte om ook mijn account te verwijderen.
Mag dit zo maar
Is toch logisch? Ook een niet gebruikt account kost geld (licenties, opslag, netwerkcapaciteit, call center capaciteit). Als er geen inkomsten zijn om die kosten te dekken is het toch normaal om zo'n account op te heffen? Voor een enkele gebruiker zijn die kosten uiteraard vrijwel nihil, maar als je het over tienduizenden accounts hebt dan wordt het toch echt een serieuze kostenpost.

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 19:00
door Lady1234
tuinhobbyist59 schreef:ik had ook al jaren 1 account bij T-mobile(niet mijn provider), dit was voor het opwaarderen van mijn pre-paid telefoons.
Laatst wilde ik opwaarderen, kon niet meer inloggen. telefoontje gepleegt naar T-mobile, had ik mijn telefoons een half jaar niet meer gebruikt, klopt ook wel, dus bent U alles kwijt inclusief mijn account.
Alles wat ik gespaard had ben ik kwijt.
Beetje van de zotte om ook mijn account te verwijderen.
Mag dit zo maar
Een telecomprovider is geen spaarbank.

Re: Overgestapt naar andere provider: mailadres kwijt

Geplaatst: 01 jan 2018 21:01
door walsum107
Heb geen ervaring in deze. Maar waarom zou een bestaande provider bij wijziging uw email adres blijven ondersteunen. U bent geen betalende klant meer dus oninteressant. Bij g mail heeft u geen probleem.