LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe het beste Youtube inkomsten aangeven?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
SectionSecret
Contacteer:

Re: Hoe het beste Youtube inkomsten aangeven?

Ongelezen bericht door SectionSecret »

olaf79 schreef:
Lady1234 schreef:[...], dan kunt u dus lezen dat er GEEN belastingvrije inkomsten zijn. Dat u na berekening van de af te dragen belasting over uw inkomen door de heffingskorting wellicht niets hoeft te betalen , maakt niet dat die inkomsten belastingvrij zijn.
Jawel, lees eens goed. Inkomsten vanuit de hobby, vrienden en familiekring zijn uitgesloten van inkomstenbelasting en hoef je ook niet aan te geven. Als het een groter bedrag per maand wordt dan is het geen hobby of vriendendienst meer en moet je het aangeven als inkomen uit overige werkzaamheden. Je hebt kans dat je dan ook als onderneming wordt aangemerkt voor de BTW en er dus btw moet worden afgedragen.
Voor nu gaat het dus om een hobby. ik maak eens in de zoveel tijd een video.
Dus ik neem aan dat ik dit onder uitgesloten kan schuiven.

En ik begrijp van iedereen dat pas als het echt over veel grotere bedragen gaat die meer in de buurt komen van een maandloon ik dit beter wel aan kan geven?

Gesloten