Pagina 2 van 2
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 09 jul 2004 15:09
door Gast
Tenzij je een huis koopt, tuin op het zuiden is duurder....
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 00:52
door M.R.
Goedendag!
Lijkt op het eerste oog wel beetje raar he om opeens te moeten betalen voor iets wat voor ons al tijden gratis was.
Maar zouden de redenen voor het overgaan op lucht-voor-geld kunnen zijn dat er daardoor (aantoonbaar) minder kosten voor de exploitant zijn als gevolg van onvoorzichtig gebruik/vandalisme?????
Immers men stopt er nu een zuur verdiende munt van maar liefst 50eurocent in!!!! Reken maar dat je er dan voorzichtiger mee bent.
Minder kosten ten gevolge van het bovenstaande houdt dus ook in dat de exploitant niet meer de prijzen van de overige producten(shop) en/of diensten hoeft te verhogen om juist DIE KOSTEN de dekken...
Lijkt me toch ook in uw voordeel, of niet dan?
Ten tweede wees een klein beetje dankbaar naar de exploitant toe voor het feit dat hij al die jaren de onderhoudskosten van de oude luchtpomp (inclusief de daarvoor benodigde compressor) en de energiekosten van de energievretende compressor voor u betaald heeft!
Met vriendelijke groet
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 01:03
door M.R.
Enne....
Als u zou weten wat de uiteindelijke verdiensten per liter brandstof voor de exploitant zijn, dan zou u tot de conclussie moeten komen dat kosten voor bijvoorbeeld het "verlenen" van lucht never nooit niet daarin verwerkt kunnen zijn.
En het klopt dat het dit jaar nog landelijk uitgevoerd gaat worden dat er OVERAL voor lucht betaald moet worden.
De exploitanten hadden het ook liever als service willen houden, neemt u dat maar van mij aan.
Simpele oplossing : Koop zelf een compressor.
Stel dat u een compressor zou aanschaffen van 50euro, dan zou u dat in een keer betalen. U zou er niet over mopperen.
Reken het om naar de 50eurocent bij het benzinestation per keer pompen, uitgaande dat u dat één keer in de maand doet....
Dan kunt u daar 8,3 jaar over doen.
Wellicht is de compressor tegen die tijd ook wel weer aan vervanging toe....dus wat is het verschil nu eigenlijk?
En maar mopperen over die 50cent.....tsssss
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 13:28
door gjvisser
Hier in de buurt van Hoorn NH betaal je bij elk benzinestation 0,50 euro. Gewoon belachelijk voor woorden. Ik heb nu gewoon een autopomp gehaald bij Lidl voor 5 euri's, dat heb ik er zo uit
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 13:51
door M.R.
Beste GJVISSER,
Toegegeven dat dat inderdaad ook een mogelijkheid is om voordelig het lucht voor de banden in eigen beheer te houden.
Zelf was mijn blauwe voetpomp binnen no-time kapot en kon ik weer een nieuwe halen, misschien mijn pech.
Ik adviseer mijn klanten overigens om zelf een compressor aan te schaffen of een pomp omdat ook ik van mening BEN en BLIJF dat het "verlenen" van lucht bij een pompstation gewoon service zou moeten zijn.
Ik vraag toch ook geen geld als ik iemand help (gevraagd door klant of uit eigen initiatief) bij het vullen van de tank? Te zot voor woorden.
Neemt niet weg dat ik blijf vinden dat we met z'n allen niet meteen moeten zeuren en piepen als er opeens ergens voor betaald moet worden.
Snap dat we het allemaal financieel moeilijker hebben gekregen, of de euro daar nu debet aan is of niet, maar laten we ons eerst eens afvragen WAAROM een dergelijk iets ineens in werking treedt.
Daarna mag je, wat mij betreft, bij gegronde redenen mopperen.
Groeten, M.R.
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 18:19
door Ulbe
Het is inderdaad zo, dat de bandenpompen bij tankstations vaak vernield, c.q. meengenomen worden,
Veel pompstations hadden een paar jaar terug van die prachtige Michelin meters aan de luchtslang zitten, deze waren gemonteerd, aan de luchtinstallatie, met een aansluiting, die aan iedere bouwmarkt compressor past,
Deze meters die behoorlijk precies én duur waren, werden dan ook door veel "liefhebbers", 'per ongeluk' mee genomen!,
Later ging de pomphouder de meter binnen, in het kantoor leggen, en de mensen die de meter nodig hadden, konden binnen naar de meter vragen, dit werkte maar ten dele...,
Eeen bepaalde categorie "zuinige rijders" liepen binnen voor de meter wanneer het druk was bij de pomp, en haalden de meter op, het personeel was dan vaak het overzicht kwijt, en er was weer een meter verdwenen....
Later werden er camera's gemonteerd op het gebouw die het "inventaris" in de gaten moest houden, maar... er draaide wel een videocamera mee, maar niemand heeft tijd om naar de monitoren te kijken, alleen de videoband werd bekeken wanneer er wat weg was,
Vaak is er dan wel een kenteken te lezen, maar de eigenaar van de wagen zat dan al vaak in "Bagdad"!, m.a.w. niet interessant,
Dus nu wordt er overgeschakeld naar die mooie zuiltjes waar de compressor, meter e.d. in zitten, die zuiltjes kun je niet gemakkelijk achter in de auto zetten, alleen die apparaten zijn behoorlijk duur, en regelmatig zijn de slangen kapot, door ondeskundig en ruwe behandeling van de bandenpomp,
Dus wordt er maar €0.50 geheven, om toch een bijdrage in de kosten van de vernielingen bij te dragen!,
Op zich een vervelende, maar voor bepaalde pomphouders een nodige bijdrage, er is vaak wat aan de hand met de bandenpompen, en de pomphouder draait voor de schade op.
Re: Betalen voor lucht bij de Total
Geplaatst: 14 jul 2005 19:19
door M.R.
Het gegeven dat binnenkort alle pompstations binnen Nederland voorzien worden (of ze willen of niet) heeft inderdaad te maken met het voorkomen van schade aan de luchtzuil.
Die nieuwe apparaten zijn inderdaad enorm kostbaar, solide en vergen gelukkig weinig onderhoud. Voor de ondernemer, ondanks dat service daardoor vervalt, een vooruitgang zou je zeggen.
En nee, je neemt ze niet zomaar mee, ze zijn aan beton verankerd, succes als iemand het wil proberen.
De nieuwe zuilen maken nog steeds gebruik van een seperate compressor, die zit dus niet in het apparaat zelf.
Het is niet zo dat de pomphouders in Nederland tijdens een vergadering besloten hebben die nieuwe zuilen te plaatsen, dit is ze onder andere vanuit Den Haag opgedragen en zal nog dit jaar landelijk verplicht zijn.
De pomphouder had dus de keuze of de apparaten te laten plaatsen of helemaal geen lucht voor de klanten meer aan te bieden.
Nogmaals, ik blijf van mening dat dit gewoon service had moeten blijven en ben niet gelukkig met de ontstane situatie.
Het is zo dat (en dáár was dus niet over nagedacht door de lieden die dit voorschreven) die nieuwe luchtinstallatie ons klanten kost.
Nee, laten we die nieuwe pomp gewoon gebruiken en de "storing-muntjes" erin gooien voor de klant als ie wat lucht wil.
Ook de oude vertrouwde luchtpomp was niet ideaal, die was zeer regelmatig kapot waardoor de klant niet kon pompen en ontevreden was.
Nu hebben we een nieuw apparaat en de klant is nog steeds ontevreden.Begrijpeijk deels.
Bovendien is mij al gebleken, na aantal maanden gebruik van de nieuwe betaalzuil, dat ie erg storingsgevoellig is.
Hij weigert regelmatig dienst helaas, dus vooruitgang?????hmmm....
Groeten M.R.