LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vervroegt incasso

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
16again

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:Dit hoeft natuurlijk niets vreemds te zijn, Als Ziggo eerder alle facturen rond de 24ste afschreef kan ik me best voorstellen dat dit voor een maandelijkse piek belasting op de servicedesk zorgt met bijvoorbeeld vragen over de factuur gezien het grote aantal klanten dat ze hebben. Door dit te spreiden over een wat bredere periode kan ik me best voorstellen dat bijvoorbeeld de servicedesk hierdoor in het algemeen beter bereikbaar kan zijn, doordat de top drukte wat meer uitgesmeerd over de maand zal zijn.
Spreiden kan ook door betalingen naar achteren ipv naar voren te verplaatsen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
Cro schreef:Dit hoeft natuurlijk niets vreemds te zijn, Als Ziggo eerder alle facturen rond de 24ste afschreef kan ik me best voorstellen dat dit voor een maandelijkse piek belasting op de servicedesk zorgt met bijvoorbeeld vragen over de factuur gezien het grote aantal klanten dat ze hebben. Door dit te spreiden over een wat bredere periode kan ik me best voorstellen dat bijvoorbeeld de servicedesk hierdoor in het algemeen beter bereikbaar kan zijn, doordat de top drukte wat meer uitgesmeerd over de maand zal zijn.
Nou... toen ik me vorig jaar aanmeldde was de afschrijving rond de 1e. Toen werd het de 24e. En nu de 18e. Heb net met Ziggo gebeld, ze kunnen het niet terug draaien. Dus naar achteren zullen ze zeker niet doen. Hooguit verder naar voren. Inderdaad hetzelfde verhaal: om pieken te voorkomen... volgens mij heeft Ziggo betalingsproblemen, kunnen ze de salarissen van de medewerkers anders niet op tijd betalen. Daar lijkt het eerder op. Dat het ik ook aangegeven.

Ik heb mevrouw dus aangegeven een andere provider te gaan zoeken. En dat gaat gebeuren ook. Als iedereen die hiermee te maken heeft dit nu doet?

Overigens had ik direct een medewerkster aan de lijn, dus zo druk hebben ze het ook weer niet.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Bertens schreef: Best een onzinverhaal, en ik ga het morgen dus storneren, en maak het volgende week aan ze over.
.

Zou ik ook zeker doen, dan weet ik tenminste zeker dat het echt een administratieve puinhoop gaat worden en de problemen zich daarna alleen maar meer en meer zullen gaan opstapelen.
Maar het houdt je dan wel lekker bezig, zodat je je wat dat betreft niet hoeft te vervelen en je er ook nog eens de (on)nodige topics over kunt gaan plaatsen.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Bertens schreef:Best een onzinverhaal, en ik ga het morgen dus storneren, en maak het volgende week aan ze over.
Dat moet u weten maar ik vind het onverstandig. Storneringen en daaropvolgende handmatige overboekingen moeten met de hand verwerkt worden en daardoor neemt de kans op fouten toe. Bovendien is het duurder want mensen kosten meer dan een geautomatiseerde handeling. U denkt toch niet dat ziggo die extra kosten gaat betalen? Nee, dat gaat u doen, samen met alle andere klanten.

witte angora

Bertens schreef: Ik heb om een reden gevraagd, antwoord:
De reden hiervoor is: door de gewijzigde factuurplanning is in een aantal gevallen de incassodatum vervroegd. De wijziging in de factuurplanning is doorgevoerd om meer spreiding aan te brengen en piekmomenten te voorkomen in de factuurverzending. We verwachten daardoor beter bereikbaar te zijn en daarmee een verbetering in onze dienstverlening te realiseren.

Best een onzinverhaal, en ik ga het morgen dus storneren, en maak het volgende week aan ze over.
Doe net als ik: ga gewoon op zoek naar een andere provider. Als ze zelf aangeven, en daarop anticiperen, dat ze te groot zijn om hun administratie nog fatsoenlijk te kunnen beheren maak je ze er toch alleen maar blij mee als je weg gaat? :D

16again

scontra schreef:
Bertens schreef: Best een onzinverhaal, en ik ga het morgen dus storneren, en maak het volgende week aan ze over.
.

Zou ik ook zeker doen, dan weet ik tenminste zeker dat het echt een administratieve puinhoop gaat worden en de problemen zich daarna alleen maar meer en meer zullen gaan opstapelen.
Maar die "administratieve puinhoop" roept Ziggo toch over zichzelf af?

witte angora

16again schreef:
scontra schreef:
.

Maar die "administratieve puinhoop" roept Ziggo toch over zichzelf af?
Dat klopt. Maar 'iemand' moet dit betalen. En dat wordt toch echt de klant.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Maar die "administratieve puinhoop" roept Ziggo toch over zichzelf af?
Dat is een standpunt dat je kunt innemen, maar ik denk dat de oplossing hier erger is dan de kwaal. Als Ziggo het juist wil regelen en aannemende dat Ziggo met de klant heeft afgesproken dat ze de algemene voorwaarden eenzijdig mag regelen, dan zou ze het zelfde kunnen bewerkstelen door een brief te sturen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16again schreef:
Nou... toen ik me vorig jaar aanmeldde was de afschrijving rond de 1e. Toen werd het de 24e. En nu de 18e. Heb net met Ziggo gebeld, ze kunnen het niet terug draaien. Dus naar achteren zullen ze zeker niet doen. Hooguit verder naar voren. Inderdaad hetzelfde verhaal: om pieken te voorkomen... volgens mij heeft Ziggo betalingsproblemen, kunnen ze de salarissen van de medewerkers anders niet op tijd betalen. Daar lijkt het eerder op. Dat het ik ook aangegeven.

Ik heb mevrouw dus aangegeven een andere provider te gaan zoeken. En dat gaat gebeuren ook. Als iedereen die hiermee te maken heeft dit nu doet?

Overigens had ik direct een medewerkster aan de lijn, dus zo druk hebben ze het ook weer niet.
Ik denk er niet over om om deze reden een andere provider te gaan zoeken. Als ze eerder gaan incasseren los ik dat zelf wel op door de automatische incasso te stoppen en het via acceptmail te gaan betalen.
Een andere provider=andere zorgen.

Overigens zegt Ziggo zelf dat de oorzaak van de nieuwe incassodata ligt aan de fusie met UPC. Daardoor hebben ze meer klanten en moeten de betalingen meer gespreid worden.

Berteman

Ongelezen bericht door Berteman »

Lowieze schreef:Overigens zegt Ziggo zelf dat de oorzaak van de nieuwe incassodata ligt aan de fusie met UPC. Daardoor hebben ze meer klanten en moeten de betalingen meer gespreid worden.
De fusie met UPC is alweer even geleden. Als daardoor nu de incassodata moet worden aangepast, dan is er iets niet helemaal goed gegaan in de administratieve processen of wellicht is de capaciteit van de onderliggende systemen ontoereikend en ontstaan daardoor problemen met gelijktijdige facturering.

Het spreiden van facturering werkt voor Ziggo juist kostenverhogend: elke 'batch' incasso's die naar banken worden gestuurd worden door de banken in rekening gebracht.

witte angora

Het stomme is anders dat het online niet mogelijk is de automatische incasso te wijzigen in Ideal betalen of bankoverschrijvingen...

Lowieze

witte angora schreef:Het stomme is anders dat het online niet mogelijk is de automatische incasso te wijzigen in Ideal betalen of bankoverschrijvingen...
Je kunt een wijzigingsformulier downloaden, uitprinten, invullen en opsturen.

witte angora

Lowieze schreef:
witte angora schreef:Het stomme is anders dat het online niet mogelijk is de automatische incasso te wijzigen in Ideal betalen of bankoverschrijvingen...
Gevonden, met enige moeite. Het enige wat ze er bieden is automatisch betalen met een online factuur of automatisch betalen met een papieren factuur. Dat schiet niet echt op.

Sowieso snap ik niet dat zo'n wijziging via de post moet.

Lowieze

witte angora schreef:
Lowieze schreef:
Gevonden, met enige moeite. Het enige wat ze er bieden is automatisch betalen met een online factuur of automatisch betalen met een papieren factuur. Dat schiet niet echt op.

Sowieso snap ik niet dat zo'n wijziging via de post moet.
Inderdaad, heel vreemd. Wordt toch weer bellen met 1200 :(

16again

witte angora schreef:
16again schreef:Maar die "administratieve puinhoop" roept Ziggo toch over zichzelf af?
Dat klopt. Maar 'iemand' moet dit betalen. En dat wordt toch echt de klant.
De extra kosten kunnen ook ten koste gaan van de winstgevendheid, dan betaalt de aandeelhouder. Dit maakt het door de consument afgegeven signaal des te duidelijker.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Je kunt gewoon ook chatten met de klantenservice. Of je vult het contactformulier in, https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... formulier/ en vraagt gewoon simpelweg om een wijzigingsformulier, die jij weer per mail ontvangt. Dit hoeft dan ook zeer zeker niet per post.

Dit zijn de betaalmogelijkheden bij Ziggo;

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... r/betalen/

Een automatische incasso ben je ook niet verplicht.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Voor diegenen die moeite hebben met een bedrag van een maand ziggo een week eerder te betalen en zich in allerlei bochten wringen en vreselijk moeilijk gaan/dreigen te gaan doen is het wellicht verstandiger om de financiën eens voor zichzelf door te lichten. Overstappen naar een andere provider is volledig zinloos, OF u krijgt klachten, OF die provider gaat ook een week eerder incasseren. Ziggo biedt nog drie opties, vele anderen maar een, machtigen. De administratieve puinhoop en kosten door te storneren (wat pas na een dag of 2 (of langer als er een weekend tussen zit) weer op je rekening staat) wat je dan wel weer direct moet gaan betalen is bepaald niet verstandig, het wordt EN een zooitje EN de admin kosten gaan stijgen die de klanten weer moeten ophoesten .................. Denk na wat je doet.

tlepelaar

Ongelezen bericht door tlepelaar »

Ook in 2018 gaat ziggo door met het vervroegen van de incassodatum Nu van 24 naar de 18de van de maand

Voor veel mensen is dit erg vervelend want je krijgt je pensioen of AOW rond de 23ste van de maand

Kan dit zomaar

Advies

Incasso intrekken en een digitale cceptgiro aanvragen fdan kun je zelf bepalen wanneer je betaald

Teun

yan

Ongelezen bericht door yan »

Misschien kunt u dat gemakkelijk direct betalen, maar er zijn mensen die moeten wachten tot er weer wat gestort is die maand. En dat gebeurt nu eenmaal eind van de maand.
Onzinnige redenatie,
1x een extra bedrag opsparen (wat is het nu, 70 euro ?) en dan is het juist behoorlijk wat aantal dagen NA je loon, ipv ervoor
als je dat niet lukt kun je beter een goedkoper abonnement nemen.

witte angora

mahadma schreef:Voor diegenen die moeite hebben met een bedrag van een maand ziggo een week eerder te betalen en zich in allerlei bochten wringen en vreselijk moeilijk gaan/dreigen te gaan doen is het wellicht verstandiger om de financiën eens voor zichzelf door te lichten.
Fout. De financiën zijn op orde. De 20 komen de toeslagen binnen, en de 23e de uitkering. Net als bij iedereen. Tot nu toe schrijft ieder bedrijf keurig tussen de 23e en de 5e van de volgende maand af. Ziggo besluit nu ineens dit ruim voor de 23e te doen.

Het zijn niet degenen die hier een probleem mee hebben, die hun financiën niet op orde hebben. Het is Ziggo die haar financiën niet op orde heeft. Waarom moeten haar klanten daar op zo'n manier mee geconfronteerd worden? Stel dat de woningbouw ineens ruim 600 euro huur gaat vervroegen van de 1e naar de 18e? Of de energieboeren? Of de zorgverzekeraars? Dan is Leiden echt in last.

Er is m.i geen enkele rechtmatige reden te verzinnen voor de handelwijze van Ziggo.

Gesloten