LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermindert LED-straatverlichting het zicht?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax

Re: Vermindert LED-straatverlichting het zicht?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nilics schreef:
29 dec 2018 16:25
Als ik op het internet de schadelijke gevolgen lees dat Led verlichting heeft op de mens (...)
Kunt u aangeven waar u dat leest "op internet"?

Nilics

Ongelezen bericht door Nilics »

Dat roken slecht is voor je gezondheid was 50 jaar geleden ook fake nieuws

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nilics

Steek een kaars aan.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor een heksenjacht tegen LED Licht is het ondertussen te laat. Ik heb niets anders meer. Mijn schoonmoeder wilde niets uit de magnetron. Dat was bestraald daar kreeg je kanker van. En mijn oma niets uit de diepvries.

LectoriSalutem

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Een kudde lemmingen is het onderling waarschijnlijk ook wel eens, maar toch eindigen ze in de dood. (volgens de verhalen)
Met andere woorden: collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
Zo! Nu op naar de zaterdagavondborrel.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heel slechte vergelijking.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

LectoriSalutem schreef:
29 dec 2018 19:49
Een kudde lemmingen is het onderling waarschijnlijk ook wel eens, maar toch eindigen ze in de dood. (volgens de verhalen)
Met andere woorden: collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
Zo! Nu op naar de zaterdagavondborrel.
Goed verhaal. En je punt is?
Nilics schreef:
29 dec 2018 18:49
Goed verhaal. En je punt is?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Doe die led-straatverlichting maar eens uit 's nachts. Misschien verbetert het zicht dan?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat "Millieuvriendelijke" zit hem dan vooral in de levensduur en niet in het energieverbruik. Mijn vader heeft laatst op de parkeerplaats van de/een camping lantaarnpalen vervangen door LED armaturen en die verbruiken zelfs nog iets meer. Ze geven ook wel een bult licht meer en het zicht is er wel een stuk beter op geworden, vooral prettig voor de bewakingscamera.
En misschien is het een leeftijdsding maar ik zie bij lampen met een kleurtemp. van 6000K toch beduidend beter dan "warm wit" 4000K. In mijn werkplaats heb ik ook "gewone" TL buizen hangen van 6000K.
collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
Of het beter of slechter voor me is weet ik niet. Feit is wel dat er beter bij zie.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

bprosman schreef: Mijn vader heeft laatst op de parkeerplaats van de/een camping lantaarnpalen vervangen door LED armaturen en die verbruiken zelfs nog iets meer. Ze geven ook wel een bult licht meer en het zicht is er wel een stuk beter op geworden, vooral prettig voor de bewakingscamera.
En misschien is het een leeftijdsding maar ik zie bij lampen met een kleurtemp. van 6000K toch beduidend beter dan "warm wit" 4000K. In mijn werkplaats heb ik ook "gewone" TL buizen hangen van 6000K.
Wat is vervangen voor wat? Een fietslampje vervangen voor een rij CREE-leds geeft idd meer verbruik. Maar dan ga je ook van 0,001 Lumen naar 12.000 Lumen.
Niet de lichtkleur maar de hoeveelheid licht bepaalt of iets zichtbaarder voor je is.
Bij een gemiddelde tandarts hangt boven de behandelstoel 9000 Lumen. Da's zonder dat bekschijnwerper-ding...

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
29 dec 2018 19:10
Voor een heksenjacht tegen LED Licht is het ondertussen te laat. Ik heb niets anders meer. Mijn schoonmoeder wilde niets uit de magnetron. Dat was bestraald daar kreeg je kanker van. En mijn oma niets uit de diepvries.
En de moeder van je oma was bang dat er wat engs gebeurde als de trein met 30km/u langs kwam rijden....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nilics schreef:
29 dec 2018 18:49
Dat komt ook niet dagelijks op het nieuws. Zoals dat zo veel informatie niet op het nieuws komt, ondanks dat het voor sommige mensen wel relevante informatie kan zijn.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een fietslampje vervangen voor een rij CREE-leds geeft idd meer verbruik. Maar dan ga je ook van 0,001 Lumen naar 12.000 Lumen.
Dat is ook wat ik zeg en van de groothandel hoor. Parkeerplaats, en gebouw eigenaren willen "meer licht per paal".
Dus zal de millieubesparing uit de duurzaamheid moeten komen en niet uit het energieverbruik,

Gesloten