Kunt u aangeven waar u dat leest "op internet"?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vermindert LED-straatverlichting het zicht?
Re: Vermindert LED-straatverlichting het zicht?
Dat roken slecht is voor je gezondheid was 50 jaar geleden ook fake nieuws
@nilics
Steek een kaars aan.
Steek een kaars aan.
-
Voor een heksenjacht tegen LED Licht is het ondertussen te laat. Ik heb niets anders meer. Mijn schoonmoeder wilde niets uit de magnetron. Dat was bestraald daar kreeg je kanker van. En mijn oma niets uit de diepvries.
-
Een kudde lemmingen is het onderling waarschijnlijk ook wel eens, maar toch eindigen ze in de dood. (volgens de verhalen)
Met andere woorden: collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
Zo! Nu op naar de zaterdagavondborrel.
Met andere woorden: collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
-
Heel slechte vergelijking.
Goed verhaal. En je punt is?LectoriSalutem schreef: ↑29 dec 2018 19:49Een kudde lemmingen is het onderling waarschijnlijk ook wel eens, maar toch eindigen ze in de dood. (volgens de verhalen)
Goed verhaal. En je punt is?
Doe die led-straatverlichting maar eens uit 's nachts. Misschien verbetert het zicht dan?
Moneyman
vindt dit leuk
Dat "Millieuvriendelijke" zit hem dan vooral in de levensduur en niet in het energieverbruik. Mijn vader heeft laatst op de parkeerplaats van de/een camping lantaarnpalen vervangen door LED armaturen en die verbruiken zelfs nog iets meer. Ze geven ook wel een bult licht meer en het zicht is er wel een stuk beter op geworden, vooral prettig voor de bewakingscamera.
En misschien is het een leeftijdsding maar ik zie bij lampen met een kleurtemp. van 6000K toch beduidend beter dan "warm wit" 4000K. In mijn werkplaats heb ik ook "gewone" TL buizen hangen van 6000K.
En misschien is het een leeftijdsding maar ik zie bij lampen met een kleurtemp. van 6000K toch beduidend beter dan "warm wit" 4000K. In mijn werkplaats heb ik ook "gewone" TL buizen hangen van 6000K.
Of het beter of slechter voor me is weet ik niet. Feit is wel dat er beter bij zie.collectief ergens van overtuigd zijn betekent niet dat het altijd goed is....
Wat is vervangen voor wat? Een fietslampje vervangen voor een rij CREE-leds geeft idd meer verbruik. Maar dan ga je ook van 0,001 Lumen naar 12.000 Lumen.bprosman schreef: Mijn vader heeft laatst op de parkeerplaats van de/een camping lantaarnpalen vervangen door LED armaturen en die verbruiken zelfs nog iets meer. Ze geven ook wel een bult licht meer en het zicht is er wel een stuk beter op geworden, vooral prettig voor de bewakingscamera.
Niet de lichtkleur maar de hoeveelheid licht bepaalt of iets zichtbaarder voor je is.
Bij een gemiddelde tandarts hangt boven de behandelstoel 9000 Lumen. Da's zonder dat bekschijnwerper-ding...
-
En de moeder van je oma was bang dat er wat engs gebeurde als de trein met 30km/u langs kwam rijden....Theotrucker schreef: ↑29 dec 2018 19:10Voor een heksenjacht tegen LED Licht is het ondertussen te laat. Ik heb niets anders meer. Mijn schoonmoeder wilde niets uit de magnetron. Dat was bestraald daar kreeg je kanker van. En mijn oma niets uit de diepvries.
Theotrucker
vindt dit leuk
Dat is ook wat ik zeg en van de groothandel hoor. Parkeerplaats, en gebouw eigenaren willen "meer licht per paal".Een fietslampje vervangen voor een rij CREE-leds geeft idd meer verbruik. Maar dan ga je ook van 0,001 Lumen naar 12.000 Lumen.
Dus zal de millieubesparing uit de duurzaamheid moeten komen en niet uit het energieverbruik,