LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 15 jaar betalen voor niet gebruikt KPN Planet email-account

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Macdo

Re: 15 jaar betalen voor niet gebruikt KPN Planet email-account

Ongelezen bericht door Macdo »

Bij mij hetzelfde probleem. Heb al jaren KPN als provider en merk nu dat KPN iedere maand 7,12 via incasso inpikt zonder dat er een omschrijving van de dienstverlening bij vermeld staat. Wel een oud klantnummer van mijn vorige huis blijkt nu. Indertijd bij verhuizing via KPN de telefoonnummers naar het nieuwe adres verhuist. Nooit geweten dat ik een Planet-mailadres had omdat ik vanaf 1992 een eigen mailadres gebruik. Nooit een faktuur gezien. Bij mijn telefoontje vandaag aan KPN kreeg ik eigenlijk te horen dat KPN niet schuld is en dat ik maar beter mijn afschriften had moeten bekijken. Ik heb KPN gevraagd een bewijs te leveren, contract of ondertekend stuk, waarin ik aangeef dat ik een planetmailadres heb afgenomen. Dat kunnen ze niet.
Naar mijn idee heeft KPN ooit Planet als dienst gebruikt, het naderhand overgekocht en toen men er vanaf wilde is men geld gaan vragen voor de dienst. Incasso liep hierbij via de gegevens van Planet (die dus via KPN aan het begin zijn doorgegeven voor hun systeem). Vandaar dat ik op een oud klantennumer en oud adres geplukt wordt door de KPN incasso-afdeling. Schandalig en zeer dubieus. Onrechtmatig en mistig. KPN wil zijn verantwoording niet nemen en terugbetalen. Een felle, verwijtende medewerker krijg je dan aan de lijn. Als ik vraag of dit telefoongesprek wordt opgenomen antwoord hij 'het zal ongetwijfeld opgenomen zijn maar daar kunt u alleen iets mee als ik mijn toestemming geef om het te ontvangen, dat heeft met mijn privacy te maken'. Er is niet aangegeven dat er zou worden opgenomen. Hier gaat KPN weer nat.

Mijn vraag: bestaat er een mogelijkheid met meerdere gedupeerden een blok te vormen naar KPN of kan Radar hier iets in betekenen?

Ik ga binnenkort weer verhuizen en dan moet ik weer een nieuwe Provider zoeken. Zal niet moeilijk worden denk ik.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt dan nooit die rekeningen bekeken? Heel mal.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jarenlang uw afschriften niet gecontroleerd, daar gaat en ging het gewoon fout.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

En jammer dat het gros van de internetters nog steeds denkt dat een mailserver een gratis apparaat is.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

En je zult zien dat als KPN (of anderen) actief gaan kijken of iets wel gebruikt wordt ze ook een shitload aan gekanker over zich heen krijgen. Dan krijst iedereen weer dat hun privacy is geschonden omdat KPN kijkt of ze mail versturen....

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Facturen worden altijd verstuurd naar het mailadres wat de provider aanmaakt. Als je dat account niet toevoegd ontvang je dus ook niet de mailings. Later is er “mijn kpn” gekomen waarin je precies kan zien wat er afgenomen wordt. Kpn en planet waren 1 en is uiteindelijk overgegaan in kpn. Als men zelf niet het mailadres opzegt blijft dat bestaan.
Wat mij het meest bevreemd, ik heb meerdere mailadressen nog van kpnplanet. Eenmaal per jaar krijg ik de vraag of ik die mailadressen wil behouden. Dit wordt gemaild naar alle mailadressen die ik heb.

Maar ja, achteraf gaan klagen dat anderen moeten zeggen dat je zelf je rekeningafschriften moet bekijken en dat anderen moeten weten welke mailaccounts je hebt is makkelijker natuurlijk.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

renewouters schreef:....gekanker.....
Dit vind ik niet zo'n prettig woord om te moeten lezen !
Laatst gewijzigd door BL2 op 02 aug 2018 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gebruik het dan ook vooral niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, het is gewoon een Nederlands werkwoord.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:Tsja, het is gewoon een Nederlands werkwoord.

Prima als mensen iets niet willen gebruiken of zelf zeggen, maar ga het aub niet op anderen opleggen.
Als je iets niet wilt lezen, er is ook een uit-knop.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
Moneyman schreef:Tsja, het is gewoon een Nederlands werkwoord.
Prima als mensen iets niet willen gebruiken of zelf zeggen, maar ga het aub niet op anderen opleggen.
Als je iets niet wilt lezen, er is ook een uit-knop.
Dat is uiteraard ook exact wat ik bedoel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet op dit Forum gaan Kankeren... ze bestaan nog geen 15 jaren... volgend jaar pas.... zie datum onze geliefde Moderators uit 2004....

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stel je voor wat er gebeurd zou zijn als KPN in 2002 geweigerd had u een email-account te geven. Was het huis te klein geweest.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:En jammer dat het gros van de internetters nog steeds denkt dat een mailserver een gratis apparaat is.
Is dat dan niet zo? :D Ik heb nog nooit een rekening voor mijn Hotmail of gmail account gezien.
En die hebben heel wat meer adressen dan KPN Planet

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
Revoked schreef:En jammer dat het gros van de internetters nog steeds denkt dat een mailserver een gratis apparaat is.
Is dat dan niet zo? :D Ik heb nog nooit een rekening voor mijn Hotmail of gmail account gezien.
En die hebben heel wat meer adressen dan KPN Planet
Zoals je weet "betaal" je die met je privacy.. :wink: Als je iets gratis mag gebruiken, dan ben jij het product waar geld aan verdiend wordt..

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

We hebben sinds April 2004 een gratis forum!
En ik gebruik ook nog gratis Yandex.ru.... dus reclame, valt best mee.....
En gratis koffie bij de supermarkt, lijkt soms hier het forum wel!
En over 2 weken gratis vuurwerk, betaald door de overlast gevende kermis in het centrum!
Zo is er veel gratis waar niets mis mee is en de reclame valt best mee.

Maar als je 15 jaren lang je bank niet controleerde, en je KPN gratis geld geeft terwijl je mail allang geregeld is, het mag!
Ik heb als aandeelhouder dus geld van.... marcobis 66 gekregen?
Dit waren leuke bijeenkomsten waar elke aandeelhouder welkom was, en dat was meer als alleen maar gratis kopje koffie!

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Beter je afschriften controleren in het vervolg. KPN heeft inderdaad een optie dat je de e-mail kan bewaren voor (huidige prijs) €7,50 euro per maand. KPN gaat niet afzonderlijk alles controleren of iets wel of niet gebruikt word. Zou toch wel een hele grove schending van de privacy zijn.

Gesloten