Pagina 2 van 2

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 08 feb 2018 22:10
door sylvesterb
JohnTheBassist schreef: Totaal niet realistisch. Zoiets geldt vooral voor zaken waarin geen alternatief is, zoals wanneer je je auto een tijd kwijt bent. Voor een koffiezetapparaat is een alternatief zo ontstellend simpel en goedkoop op te lossen dat geen énkele jurist je gaat helpen te proberen het 'huurbedrag' terug te vorderen op de verkoper. Iets met redelijkheid en billijkheid, zeg maar.
Er zullen genoeg juristen, tegen een ruim uurtarief, die je willen 'helpen' om de zaak te bekijken. De man die miljoenenjacht opnieuw wilt spelen omdat hij op de rode knop drukte heeft ook een advocaat gevonden, de kans is groot dat hij het gewonnen bedrag kwijt is aan de advocaat kosten.

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 04:29
door Nijogeth
De advocaat die iedere zaak wint. Is wel een beetje duur, lijkt me?

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 06:27
door kweenie
Cro schreef: een soort van "koop niet bij Coolblue of Krups" waarschuwing afgeven. Wel een enigszins vreemde daar hij op het einde aangeeft alleen nog maar Krups apparaten te zullen kopen.
En TS geeft daarbij ook aan dat alleen als hij een nieuw apparaat koopt een leenapparaat niet mogelijk is :wink:

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 08:12
door chrisd1
janvandenbos schreef:een probleem met de cleanlade
Wat is het probleem??

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 08:34
door NeoDutchio
alfatrion schreef:Je zit er naast. Zo wel duidelijk?
Ach, ik zit er weer eens naast.

UITPAKKEN EN UITPROBEREN

Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.

Proberen is iets anders dan gewoon een maand gebruiken. Daarbij kan een gebruikte koffiezetten niet meer als nieuw verkocht worden. Je stuurt dus gewoon een tweedehands apparaat terug. Daar is de herroepingsrecht niet voor.

Dit is het laatste wat ik er over zeg, u probeert weer een nutteloze discussie te forceren. Uw wil en woord is geen wet.

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 22:43
door alfatrion
NeoDutchio schreef:Om gebruik te maken van de herroepingsrecht mag het product enkel gebruikt zijn om te testen, dus niet om 30dagen lang koffie mee te zetten.
Je eigen bron geeft aan dat je er naast zit.

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 23:07
door tttlocke
NeoDutchio schreef:
alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Om gebruik te maken van de herroepingsrecht mag het product enkel gebruikt zijn om te testen, dus niet om 30dagen lang koffie mee te zetten.
Onjuist, het herroepingsrecht vervalt niet wanneer een consument verder gaat dan dat gene wat nodig is om te beoordelen of hij of zij het product wilt behouden.
Er zit wel een verschil tussen beoordelen of je een koffiezetten wil houden of een maand lang gewoon in gebruik nemen.
Deze bespiegelingen zijn niet relevant.
Ze zouden relevant zijn indien een beroep op het herroepingsrecht de enige manier is voor de consument om in dit geval het apparaat terug te geven en het betaalde bedrag terug te krijgen.
Dat is niet het geval: het bedrijf biedt namelijk in dit concrete geval expliciet de mogelijkheid om binnen de 30 dagen het apparaat in kwestie terug te geven en de 330 euro terug te krijgen. Het staat het bedrijf vrij om een dergelijk aanbod te doen en het staat de klant vrij om er gebruik van te maken. Een beroep doen op 'herroepingsrecht' is dan ook niet nodig.
Om 'misverstanden' te voorkomen. is het wel raadzaam bewijs te bewaren van de gedane toezegging (een email, een screenshot van een chat, een opname van een gesprek o.i.d.).

Persoonlijk vind ik op grond van de informatie die topicstarter geeft een warme douche voor Coolblue hier meer op zijn plaats (ongeacht of er gebruik gemaakt wordt van het aanbod of niet).

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 23:13
door alfatrion
tttlocke schreef:Dat is niet het geval: het bedrijf biedt namelijk in dit concrete geval expliciet de mogelijkheid om binnen de 30 dagen het apparaat in kwestie terug te geven en de 330 euro terug te krijgen. Het staat het bedrijf vrij om een dergelijk aanbod te doen en het staat de klant vrij om er gebruik van te maken. Een beroep doen op 'herroepingsrecht' is dan ook niet nodig.
Het bedrijf heeft de bedenktermijn van het herroepingsrecht enkel langer gemaakt. Dat was eerst 14 dagen en is nu 30 dagen dagen.

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 23:13
door tttlocke
alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Om gebruik te maken van de herroepingsrecht mag het product enkel gebruikt zijn om te testen, dus niet om 30dagen lang koffie mee te zetten.
Je eigen bron geeft aan dat je er naast zit.
Het maakt dus niet uit wie van jullie er naast zit. Jullie voeren een discussie die niet aansluit op de kwestie die de topicstarter te berde brengt. Off topic in feite ;)

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 09 feb 2018 23:16
door alfatrion
Je hebt helemaal gelijk. ;)

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 10 feb 2018 00:43
door stofzuigertje
Zal ik nu maar de koffie shop adviseren?

Nee, ook de buurvrouw niet lastig vallen maar als ik zo de antwoorden lees....
Een duur apparaat en geen uitleen, als ze voor meerdere reparaties die uitlenen vallen de kosten best mee, maar wat denk je van verzendkosten heen en terug van het leen toestel, mogen ze best iets voor rekenen.......

En een ander type en dan klagen ze daar weer over want alle modellen als leen toestel hou je niet lang vol.

En waarom noemde niemand de oplos koffie, water koken en klaar en je bent dan tenminste echt blij als je vertrouwde weer terug is....

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 10 feb 2018 12:05
door Holy53
stofzuigertje schreef:Zal ik nu maar de koffie shop adviseren?

Nee, ook de buurvrouw niet lastig vallen maar als ik zo de antwoorden lees....
Een duur apparaat en geen uitleen, als ze voor meerdere reparaties die uitlenen vallen de kosten best mee, maar wat denk je van verzendkosten heen en terug van het leen toestel, mogen ze best iets voor rekenen.......

En een ander type en dan klagen ze daar weer over want alle modellen als leen toestel hou je niet lang vol.

En waarom noemde niemand de oplos koffie, water koken en klaar en je bent dan tenminste echt blij als je vertrouwde weer terug is....
RE: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?
door gosewijn » 08 feb 2018 12:53

Ooit wel eens gehoord om een keteltje water op te zetten en op de klassieke manier koffie zetten . Probleem opgelost , en de koffie smaakt ook nog lekkerder.
gosewijn

Berichten: 720
Geregistreerd: 10 apr 2014 17:00

Re: Moet bedrijf leenapparaat leveren bij reparatie?

Geplaatst: 10 feb 2018 13:38
door Verwijderd
Ik zou een industrieel en professioneel koffiezetapparaat huren voor €90 per dag en daarna CoolBlue kapot procederen om die 21 x €90 = €1890 van ze terug te eisen. Dat zal ze leren om 3 weken te doen over de reparatie van je eigen apparaat.