alfatrion schreef:
tttlocke schreef:Juridische bespiegelingen die ervan uitgaan dat dit product ook met verbroken zegel , teruggestuurd zou mogen worden, verliezen daardoor hun relevantie.
Oneens, het forum is openbaar met de potentie dat een andere lezer, die een dergelijk apparaat heeft gekocht dit leest en op het verkeerde been wordt gezet.
Mijn punt is niet , en dat weet u best, dat het een probleem is dat de kans bestaat dat mensen op het verkeerde been worden gezet. Die kans is er altijd.
Mijn punt is dat topicstarters en meelezers beter geïnformeerd en geholpen zouden zijn als zij de hier reageren hun best doen om mensen niet op het verkeerde been te zetten door zorgvuldig te zijn met het geven van juiste informatie en aansluiting te blijven houden met de kwestie die te sprake wordt gebracht door TS in plaats van te verzanden in juridische haarkloverij, waarbij allerminst zeker is dat de met bravoure gepresenteerde opvattingen stand zouden houden voor de rechter en waarvan de betekenis voor het praktische probleem aangedragen in de openingspost nagenoeg nihil is.
Centraal staat hier '
verzegeling'. Binnen die context suggereerde u dat het product in kwestie ook bij verbroken verzegeling teruggenomen zou moeten worden door de verkoper, daarbij de onjuiste informatie door anderen verstrekt ('komt niet in aanraking met bloed') zonder meer voor waar aannemend en tegenstelde informatie van anderen ('komt wel in aanraking met bloed') te negeren. Gewezen op deze onjuiste informatie, zei u niet: 'ik heb mij vergist en het ziet ernaar uit dat de vork anders in de steel zit'. Integendeel: u volhardde u in uw opvattingen, plotseling de juridische aspecten negerend en overschakelend op medische (!) argumenten , door te stellen dat er geen gevaar zou zijn voor gezondheid en hygiëne.
Samenvattend:
- Verkoper meldt, voor de verkoop, herroepingsrecht voor dit product uit te sluiten,
- Voor zover de verkoper bedoelt dat deze uitsluiting ook van toepassing is voor verzegeld verzonden producten waarvan de verzegeling door de koper in tact gelaten is, is deze voorwaarde in strijd met de wet,
- Koper heeft de verzegeling intact gelaten,
- Koper heeft daarom herroepingsrecht,
- Indien de koper de verzekering had verbroken, was er geen recht op herroeping meer geweest.