Wat een drama !
2020
26-11 gesprek met de isolatie-expert.
Alles opgemeten en gecontroleerd op bouwvuil in de spouw.
Afspraak gezet op 3-12, duur ca 5 uur.
2-12: 14.30 2 mensen van Nederland Isoleert. Dus 1 dag eerder. Mail daarover, niet door ons ontvangen.
Bellen met klantenservice: t kwam goed, de volgende dag kwamen ze terug.
15 uur begonnen, ca 16.45 was het te donker.
Geen eigen stroom, de stoppen vlogen er hier uit.
Gaten in gevel niet dichtgemaakt, ivm te weinig ladders van onderaf schuine gaten in de gevel geboord. Niets opgeruimd.
Mail gestuurd met foto’s .
3-12 Dezelfde ploeg om het geheel af te maken, gaten in gevel slecht en kleurafwijkend dichtgesmeerd.
Niets opgeruimd, schoongemaakt /aangeveegd.
Tuin lag vol met isolatiemateriaal, ;t leek wel sneeuw.
Voor de 2e keer alle stoppen eruit.
Achtergevel niet geïsoleerd worden omdat er toch bouwvuil zou zijn.
Mail gestuurd met foto’s en filmpjes.
9-12 Metselaar namens Ned.Isoleert : geen bouwvuil in de achtergevel .
14-12 Achtergevel geïsoleerd. Ramp: doorvoerslang knapte en spoot een fberg wit isolatie-materiaal in de gang, trap en achterkamer. Dat moesten wij zelf opruimen want de heren deden niets. Slang gemaakt en de achtergevel afgemaakt. Helaas wederom niets opgeruimd, op ramen en vensterbanken en overal gruis en iso-materiaal.
Mail, incl. foto’s en filmpjes gestuurd.
18-12 3 x email met klachten gestuurd. Antwoord : belofte om de voegen herstellen maar ook om op te ruimen, wij hadden dit graag voor u willen regelen en dit is de snelste optie die wij u konden aanbieden. Ons team komt op 21 december, bij u de voegen herstellen maar ook om op te ruimen en de rommel goed en wel opgeruimd te krijgen.Ik begrijp uw frustratie en hoop dat wij u aanstaande maandag in een fatsoenlijke staat achter kunnen laten.
(alsof we d1e berg iso-materiaal in de gangtrap en kamer van 14 t0t 21-12 hadden moeten laten liggen !! Natuurlijk waren we zelf al uren bezig geweest want dat spul stuift je hele huis door )
21-12 't beloofde team : 1 man die idd bezig geweest is wat voegen te herstellen maar het is nog steeds duidelijk zichtbaar waar de gaten geboord zijn.
31-12 Per mail gevraagd om een onafhankelijke inspectie omdat er veel te weinig iso-materiaal daadwerkelijk in de spouw was gespoten.
2021
6-1 Gevraagd om antwoord. We kregen een Betalingsherinnering
8-1 Mail gestuurd : waar blijft uw reactie ?
18-1 eindelijk telefonische reactie van Nederland Isoleert! Eindelijk.Onze klacht was terecht…. ii
Er komt een gevel-inspectie van Nederland Isoleert zelf.
3-2 Gevel inspectie.
Klacht bleek idd dus volkomen terecht.
9-2 niets meer gehoord, dus zelf gebeld naar Insula Certificatie ten einde klacht te bespreken en advies te vragen.
Advies gevraagd bij Eigen Huis.
Helaas moeten wij Nederland Isoleert juridisch gezien in staat stellen een stappenplan te maken om alles te herstellen.
10-2 Ned.Isoleert belde met de vraag of wij (!) tevreden zijn met de inspectie, maar we hebben helemaal geen inspectie-rapport oid gezien. Hele verhaal weer verteld. Maar helaas…..Ned. Isoleert heeft daarna niets meer laten horen.
12-2 Mail gestuurd met wat wij ervan vinden …..
15-2 antwoord gekregen :
Geachte familie Andrée,
Uw klachtenbrief hebben wij doorgelezen en wij kunnen u het volgende aanbieden om het verhaal tot een einde te brengen.
1. We willen u een compensatie van €150,- aanbieden voor het geleden ongemak.
2. We willen graag de kans krijgen de voegen op kleur te herstellen en de rommel bij de achtergevel volledig op te ruimen.
3. We willen graag, gebaseerd op de inzichten uit de technische inspectie begin februari, de spouw bijvullen om een sluitende isolatie te bewerkstelligen.
4. We willen graag komende winter terugkomen om een warmtescan te maken om definitief vast te stellen of/dat de isolatie naar behoren functioneert.
18-2 Herinneringsnota gekregen, moet binnen 14 dagen betaald worden anders 495 euro boete
26-2 Helaas nog geen afspraak
5-3 mail van Nederland Isoleert : helaas nog steeds geen afspraak maar wel: Ik ben het met u eens dat u te maken heeft gehad met een pijnlijke opeenstapeling aan zaken.
Daarin hebben wij op de klantenservice zeker steken laten vallen.
11-3 ondanks de beloftes dat de werkzaamheden in de ochtend zouden beginnen en dat er eigen stroomvoorzieningen zouden zijn, kregen we een afspraak om 15.00 uur.
Na 3 x bellen, toch in de ochtend kunnen afspreken.
15-3 bevestigingsmail van Nederland Isoleert: eigen stroomvoorziening wordt meegenomen en ze gaan er vanuit dat alles afkomt en netjes wordt achtergelaten.
15-3 om 9 uur stond er 1 meneer voor de deur, met de vraag waar hij stroom vandaan kon halen…. en welk gedeelte van de gevel het om ging. Hij had 2 uur de tijd en dat bleek volgens zijn inschatting niet voldoende. Dus belde hij de klantenservice en reed vervolgens gewoon weg.
Niets meer van Nederland Isoleert vernomen….
Tja…. gelukkig gaat Essent zich er nu ook mee bemoeien….