Bij verduisterering gaat het om goederen, daar vallen ook vermogensrechten onder, zoals geld.olaf79 schreef:Uiteraard dient de verkoper de aanbetaling terug te betalen. Maar als ze dat niet doet is er nog steeds geen sprake van verduistering. Bij verduistering gaat het om zaken, niet om geld. Om van verduistering te spreken is het weldegelijk van belang wie eigenaar van de bank is. Je kunt je eigen bank niet verduisteren.Student90 schreef:Volgens mij doelt alfatrion hier op het geld dat de wederpartij niet wil overmaken aan de TS. Nu de wederpartij de overeenkomst niet wil nakomen, dient de wederpartij het geld terug te geven aan TS.olaf79 schreef:Er is hier geen sprake van verduistering. Bij verduistering houdt iemand een goed onder zich dat hij niet meer onder zich mag hebben, maar dat wel onder zich had. Bijvoorbeeld na een huur van een auto deze niet inleveren.
TS is geen eigenaar van de bank, omdat de levering (hoogstwaarschijnlijk) niet heeft plaatsgevonden, dat staat los van de vraag of wel/niet (volledig) betaald is.olaf79 schreef:TS is geen eigenaar van de bank omdat hij nog niet volledig heeft betaald.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaatsverkoper geeft aanbetaling niet terug
Re: Marktplaatsverkoper geeft aanbetaling niet terug
-
Dat is geen optie, in de eerste instantie omdat ik haar bank niet meer wil, ik haar sowieso niet aan mijn deur meer wil hebben en daarbij heb ik bij de kringloop al een andere bank kunnen kopen.yan schreef:Waarom zeg je niet dat het prima is en ze de bank kan komen brengen.
Eenmaal bij jou geef je haar de resterende €240,- zo als afgesproken en zet je haar (zonder bank) je huis uit.
Jij bent dan je afspraken nagekomen, dus ze kan je niets maken.
Ik vind het echt ontzettend vervelend voor je. Maar je ziet maar, er zijn mensen die nergens voor terug schrikken. Het is misschien niet zo'n heel groot bedrag maar voor veel mensen, eigenlijk voor iedereen, toch heel vervelend om kwijt te raken en zeker op deze manier!
Genoeg mensen die elke dag elke dubbeltje moeten omdraaien, voor dat soort mensen is 100 euro gewoon als een messteek.madfred schreef:Ik vind het echt ontzettend vervelend voor je. Maar je ziet maar, er zijn mensen die nergens voor terug schrikken. Het is misschien niet zo'n heel groot bedrag maar voor veel mensen, eigenlijk voor iedereen, toch heel vervelend om kwijt te raken en zeker op deze manier!
Hopelijk krijgt TS het geld toch links of rechtsom nog terug
-
Lief dat er zo meegedacht wordt, €100 is veel geld voor mij, niet onoverkomelijk maar toch is dit heel veel hondenvoer. Maar ik merk bij mezelf dat ik vooral enorm kwáád ben op haar omdat ze misbruik heeft gemaakt van mijn vertrouwen in de deal die we gesloten hadden. Op haar Facebookaccount staat dat ze heel erg gelovig is en een stukje over eerlijkheid.
Dit is wat er staat:
"Goede menselijke eigenschappen, eerlijkheid oprechtheid en een goed hart, zijn niet te koop en kunnen evenmin gemaakt worden door machines, maar uitsluitend door de geest. Dit is de essentie van ons mens zijn."
Mijn nekharen gingen overeind staan.
Dit is wat er staat:
"Goede menselijke eigenschappen, eerlijkheid oprechtheid en een goed hart, zijn niet te koop en kunnen evenmin gemaakt worden door machines, maar uitsluitend door de geest. Dit is de essentie van ons mens zijn."
Loop eens bij een juridisch loket naar binnen. Wellicht dat die je kunnen helpen een brief op te stellen waarin je het geld terugeist. Ik vind ook niet dat het zou moeten kunnen dat u het geld kwijt bent. Dit is gewoon oplichting. Eerst iemand een aanbetaling laten doen om daarna de afgesproken prijs te willen verhogen. Dat heet chantage.Sophie1957 schreef:Lief dat er zo meegedacht wordt, €100 is veel geld voor mij, niet onoverkomelijk maar toch is dit heel veel hondenvoer. Maar ik merk bij mezelf dat ik vooral enorm kwáád ben op haar omdat ze misbruik heeft gemaakt van mijn vertrouwen in de deal die we gesloten hadden. Op haar Facebookaccount staat dat ze heel erg gelovig is en een stukje over eerlijkheid.
Dit is wat er staat:
-
Dit riekt inderdaad naar chantage en oplichting.
Even langsgaan zou kunnen helpen. Het afwimpelen van iemand is veel moeilijker als zo iemand ineens voor je neus staat.
Even langsgaan zou kunnen helpen. Het afwimpelen van iemand is veel moeilijker als zo iemand ineens voor je neus staat.