LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen werk geen inkomsten sociale huurwoning?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Lowieze

Re: Geen werk geen inkomsten sociale huurwoning?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:@lowieze

Die persoon woont met haar kinderen bij moeder in. Heeft dus uiteraard gern eigen voordeur, keuken en toilet.
Het gaat niet over de huidige, maar over de toekomstige situatie.

Ik heb al zoveel reacties gezien waar TS niets mee kan. Neem contact op met de gemeente, kijk of zij sociale raadslieden in dienst hebben en laat uw kennis zich daar goed voorlichten.

Masterunix

Ongelezen bericht door Masterunix »

Bedankt voor het meedenken en jullie reacties, maar helaas zat er niets bij wat haar heeft kunnen helpen.

- Ik kan haar niet opvangen heb eigen gezin en eigen problemen waardoor dit niet gaat
- Zoals aangeven kan zij nergens terecht, geen vrienden, geen familie en dus geen moeder. Moeder wilt 40 per nacht en anders geen hulp
- Staat ingeschreven bij ex (niet bij haar ma en dat mag ook niet van haar ma het is geen aardig mens) en dus geen alimentatie
- Krijgt geen uitkering op huidige adres bij haar ex (instantie zegt dat het niet kan wegens gezamenlijke inkomen op adres wat te hoog is)
- Particuliere woningen gereageerd, maar die vragen inkomsten bewijs etc.
- Werk zoeken ook poetsen (makkelijker gezegd dan gedaan zeker met 2 kinderen die je zelf moet opvoeden zonder hulp van niemand)
- 8000 is spaar geld (eenmalig) en dus wilt ze zo snel mogelijk iets kunnen huren
- Wat doet leeftijd er toe? Ze is 27 en heeft 2 kinderen.

Zij heeft gemeente gebeld, sociale dienst en afspraak met iemand uit de wijk centrale en zij hebben haar een lijst met woningen gegeven. Hiermee is ze niet geholpen, want mensen die langer ingeschreven staan krijgen dus als eerste voorrang. Nu moet ze ook wachten dat ze getrokken word qua loting.

Ik zal nog eens proberen via leger des heils ... heeft iemand nog andere tips waar ze terecht kan?

Ze moet dus bij haar ex weg en een andere ruimte direct hebben die ze kan en mag huren zonder werk contract en liefste gewoon een sociale huurwoning, zodat ze een uitkering kan aanvragen en door kan met haar leven.

Graag ontvangen wij nog graag tips.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

PS: Ik zag ook een opmerking dat dit niet de juiste forum is, maar hebben jullie betere ideetjes of andere fora waar deze verhalen welkom zijn en eventueel hulp geboden kan worden?

Alvast bedankt!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik al eerder zei: laat haar naar een blijf van mijn lijf huis gaan.

Masterunix

witte angora schreef:Wat ik al eerder zei: laat haar naar een blijf van mijn lijf huis gaan.
Wat ik zie op internet is dat het gaat om geweld toch? Maar er is geen geweld in het spel?

Iemand ervaring hiermee?

witte angora

Nou sorry, ik vind 40 euro per nacht een beetje naar uitbuiting rieken.

Masterunix

witte angora schreef:Nou sorry, ik vind 40 euro per nacht een beetje naar uitbuiting rieken.
Dat is geen verplichting toch? ZIj staat niet bij haar moeder ingeschreven ... zij gaat hierheen, zodat ze een onderdak heeft en dat haar moeder voor haar 2 kinderen kan zorgen tijdens het onderdak.

Ze kan er ook voor kiezen om te zwerven op straat en geen 40 euro hoeft te betalen, maar zij wilt dat niet voor haar twee kinderen, dus betaald ze gedwongen die 40 euro.

Officieel woont ze bij haar ex op papier (die tevens andere slot op de deur heeft gezegd) en zij is daar niet welkom.

Ze had veel meer spaargeld, maar is nu nog maar 8.000 euro, omdat ze geen uitweg ziet en haar ma betaald voor 40 euro.

witte angora

Ben je nu op zoek naar oplossingen of naar onmogelijkheden? Je kan altijd contact opnemen, nee heb je, ja kun je krijgen, maar je probeert het niet eens...

Masterunix

witte angora schreef:Ben je nu op zoek naar oplossingen of naar onmogelijkheden? Je kan altijd contact opnemen, nee heb je, ja kun je krijgen, maar je probeert het niet eens...
We gaan het proberen dank je wel voor het meedenken!

Vraag me alleen af of het voor zo'n situatie is, maar dat horen we dan wel.

Ik laat haar morgen ochtend meteen bellen dank je voor de tip!

witte angora

Masterunix schreef:
witte angora schreef:Ben je nu op zoek naar oplossingen of naar onmogelijkheden? Je kan altijd contact opnemen, nee heb je, ja kun je krijgen, maar je probeert het niet eens...
We gaan het proberen dank je wel voor het meedenken!

Vraag me alleen af of het voor zo'n situatie is, maar dat horen we dan wel.

Ik laat haar morgen ochtend meteen bellen dank je voor de tip!
Voor het geval het niet lukt, kun je daar altijd vragen of zij mogelijkheden weten. Het probleem is dat er geen inkomen is. Zonder inkomen komt er ook geen woonruimte, een verhuurder zal huur willen ontvangen. Dus éérst moet er een inkomen geregeld worden. In de huidige situatie kan dat niet. Daarbij: ze is door haar ex op straat gezet en die vertikt het alimentatie te betalen, haar moeder buit haar uit. En spaargeld heeft ze bijna niet meer. :wink:

Masterunix

Inkomen verhaal snap ik eigenlijk niet waarom mensen daar zo'n drama van maken.

Stel ik ben zelfs bereid om hele jaar huur te willen betalen (Wat kan dat zijn? 700 per maand maal 12 = 8400 euro?).

Waarom moeten ze dan inkomen zien? Wat boeit hun het ze hebben huur geld toch?

Ondertussen kan ze 1 jaar lang daar wonen, uitkering aanvragen, werk zoeken, werk zelfs krijgen via werk.nl en kinderopvang zoeken etc ... hele leven op orde krijgen.

Waarom word er zo moeilijk gedaan om een woning te kunnen krijgen?

Lowieze

Masterunix schreef:Inkomen verhaal snap ik eigenlijk niet waarom mensen daar zo'n drama van maken.

Stel ik ben zelfs bereid om hele jaar huur te willen betalen (Wat kan dat zijn? 700 per maand maal 12 = 8400 euro?).

Ondertussen kan ze 1 jaar lang daar wonen, uitkering aanvragen, werk zoeken, werk zelfs krijgen via werk.nl en kinderopvang zoeken etc ... hele leven op orde krijgen.

Het eerste wat de Sociale Dienst zal vragen is, waarom haar ex geen alimentatie betaalt.
Is daar niets over op papier gezet bij de echtscheiding?

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Masterunix schreef:Inkomen verhaal snap ik eigenlijk niet waarom mensen daar zo'n drama van maken.

Misschien lukt het wel als jij borg staat.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sorry hoor, maar u zou voor een kennis € 8.400 neerleggen voor een jaar huur, maar u kunt haar, ook niet tijdelijk in huis nemen want u hebt een gezin en eigen problemen?

Ik geloof steeds minder van dit verhaal.

En dan moeilijk gedaan over een woning? Nog nooit van al die wavhtlijsten gehoord!

Masterunix

Lady1234 schreef:Sorry hoor, maar u zou voor een kennis € 8.400 neerleggen voor een jaar huur, maar u kunt haar, ook niet tijdelijk in huis nemen want u hebt een gezin en eigen problemen?

En dan moeilijk gedaan over een woning? Nog nooit van al die wavhtlijsten gehoord!
Of je het verhaal geloofd of niet is aan jou (jaloers?), maar ik maakte alleen een rekensom om een goeie kennis te helpen. 8400 euro klinkt voor jullie misschien veel geld, maar is voor mij maar 1 bitcoin (ik hecht geen waarde aan euro's) en als ik daarmee een kennis kan helpen doe ik het graag!

Nooit van wachtlisten gehoord? Vraag in je omgeving na wie er allemaal een huur huis hebben en hoelang zij gewacht hebben voordat zij aan een woning kwamen (niet in particuliere sector).

Zou jij iemand in je huis nemen met twee kinderen als je zelf een partner en kinderen hebt? Zal je partner fijn vinden.

Lowieze

Masterunix schreef:
Lady1234 schreef:Sorry hoor, maar u zou voor een kennis € 8.400 neerleggen voor een jaar huur, maar u kunt haar, ook niet tijdelijk in huis nemen want u hebt een gezin en eigen problemen?

Of je het verhaal geloofd of niet is aan jou (jaloers?), maar ik maakte alleen een rekensom om een goeie kennis te helpen. 8400 euro klinkt voor jullie misschien veel geld, maar is voor mij maar 1 bitcoin (ik hecht geen waarde aan euro's) en als ik daarmee een kennis kan helpen doe ik het graag!

Nooit van wachtlisten gehoord? Vraag in je omgeving na wie er allemaal een huur huis hebben en hoelang zij gewacht hebben voordat zij aan een woning kwamen (niet in particuliere sector).

Zou jij iemand in je huis nemen met twee kinderen als je zelf een partner en kinderen hebt? Zal je partner fijn vinden.
Dat begrijp ik wel hoor, dat u daar niet aan kunt beginnen. Tenslotte heb je ook nog een eigen leven.
Er zijn inderdaad forse wachtlijsten voor sociale huurwoningen en urgentieverklaringen geven vaak geen voorrang meer.
Zoals ik al eerder zei, kijk of er sociale raadslieden in de gemeente zijn, zij kunnen advies geven hoe het beste te handelen.

Masterunix

Lowieze schreef:
Masterunix schreef:

Dat begrijp ik wel hoor, dat u daar niet aan kunt beginnen. Tenslotte heb je ook nog een eigen leven.
Er zijn inderdaad forse wachtlijsten voor sociale huurwoningen en urgentieverklaringen geven vaak geen voorrang meer.
Zoals ik al eerder zei, kijk of er sociale raadslieden in de gemeente zijn, zij kunnen advies geven hoe het beste te handelen.
Ja helaas hebben we iedereen al gehad vandaag en zowel de gemeente als sociale raadslieden kunnen niet helpen.

Enige wat ze zeggen is overal inschrijven en blijven reageren op woningen ... waardeloos advies dus.

Maar ik zag net een goeie tip voorbij komen en dat is garant staan! Niet eerder over nagedacht, dus we gaan nu een woning zoeken die dat accepteert, zodat ze uiteindelijk weer een veilige basis heeft.

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Hoop dat het lukt, succes!

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Masterunix schreef: Ze moet dus bij haar ex weg en een andere ruimte direct hebben die ze kan en mag huren zonder werk contract en liefste gewoon een sociale huurwoning, zodat ze een uitkering kan aanvragen en door kan met haar leven.
- Zijn ze getrouwd?
- Is de woning hun gezamenlijk eigendom?

Zo ja dan moet ze gewoon een scheiding aanvragen en de voogdij over de kinderen verkrijgen, dan mag ze gewoon in de woning blijven tot deze is verkocht.

Wanneer er een situatie is waarbij geweld is gebruikt door de ex dan heb je daar instanties voor (Blijf van mijn lijf huizen). Veelal krijg je in dit soort gevallen hierna wel een urgentie verklaring.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een heel raar verhaal. Bij een scheiding wordt de woning, zeker als er kleine kinderen zijn, normaaltoegewezen aan de moeder. Zelfs al zou die woning compleet het eigendom zijn van pa. Desnoods als voorlopige voorziening, zodat ma andere woonruimte kan regelen, bijstand kan regelen en ga maar door. Dus dan moet pa even moven.

Lowieze

Lady1234 schreef:Het is een heel raar verhaal. Bij een scheiding wordt de woning, zeker als er kleine kinderen zijn, normaaltoegewezen aan de moeder. Zelfs al zou die woning compleet het eigendom zijn van pa. Desnoods als voorlopige voorziening, zodat ma andere woonruimte kan regelen, bijstand kan regelen en ga maar door. Dus dan moet pa even moven.
Ik vermoed ook dat we hier niet het hele verhaal horen, waarom gaat TS niet in op de vraag hoe de financiën geregeld zijn in het convenant?

Gesloten