Dan ga ik er nòg eens op reageren. Niet IK roep dat, maar dat was de reactie van de Consumentenbond (alweer!)'angel1978 schreef:Ach jah, daar is die CB weer.hänschen klein schreef:Toch blijft de teleurstellende vaststelling, dat er wettelijk NIETS geregeld is ... werk aan de winkel voor de Consumentenbond, die evenals Consuwijzer wel roepen dat je recht hebt op ... maar dat recht moet de consument pe geval helaas zèlf bij de rechter gaan halen.atlas1302 schreef:Ik weet niet welk onderdeel kapot is maar de kosten van onderdeel incl. verzenden zal zeker niet opwegen om voor een nieuwe te gaan, ik zal dan ook geen Ferm nemen alhoewel 7 jaar toch respectabel is.
Zoals geopperd een 2e hands op de kop tikken en onderdelen overzetten, slimme zet en zo gaat ie nog jaren mee.
Dat Ferm die onderdelen niet meer heeft kan ik me voorstellen, ieder jaar verschijnt er weer een nieuw model...1000 watt, 1050, 1100 super, 1150 super plus etc. ze willen gewoon nieuw verkopen en ik vind het merk nog niet eens zo slecht voor de prijs. Top Craft van de Aldi ook niet slecht en zelfs een zusje of broertje van Ferm komt allemaal uit dezelfde fabriek.
Die overigens nergens roept dat je 'recht' hebt op eindeloze beschikbaarheid van onderdelen. Alsjeblieft niet meer wetten.
Ik kom nog even op de wasmachine terug, waarvan de Consumentenbond duidelijk zegt, dat géén onderdelen na drie jaar, niet kàn en je recht heb op een deugdelijk product, tenslotte ook zèlf dit niet naar de leverancier toe kon doorzetten. Ja, daarom de Consumentenbond weer ...
Geef eens aan hoe je zulke problemen dan ànders dan zèlf voor de rechter kunt oplossen a.u.b.