LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingteruggaaf wordt met bijstandsuitkering verrekend ?!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ariewo

Re: Belastingteruggaaf wordt met bijstandsuitkering verrekend ?!

Ongelezen bericht door ariewo »

Aan degen die vertelde dat een allen uitkering netto is kan ik alleen nogmaals zeggen. KIJK EENS OP DE SPECIFICATIE.

Ook bij je jaaropgave zal je zien dat er belasting wordt betaald over de uitkering.
Indien je teveel ontvangt en niet in hetzelfde jaar terugbetaald wordt het netto teveel ontvangen bedrag aan het eind van het jaar gebruteerd. Indien je dan de schuld aan de sociale dienst dan terugbetaald kun je weer een deel terug krijgen via de belasting aangezien dit wordt gezien als negatief inkomen. (*m.a.w. je hebt belastin betaald over geld waar je niet over hoeft te betalen aangezien je het geld onterecht hebt gekregen en terug hebt betaald.

Ik heb zelf meermalen geld terug ontvangen van de belasting tijdens mijn uitkerings periode. En er is, ondanks opgave, nooit iets van ingehouden. Maar nogmaals, vaak proberen ze het wel. Want als er in het desbetreffende jaar precies genoeg was betaald aan belasting, dan zou je in dat jaar meer netto hebben overgehouden.

Maar voor alle zekerheid raad ik je aan contact op te nemen met burger/ sociale raadslieden ofzo.

sterkte

Gast

Re: Belastingteruggaaf wordt met bijstandsuitkering verrekend ?!

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is erg sneu dat jij een netto uitkering bruto krijgt.

De normbedragen vanuit de WWB zijn NETTO, de WWB is een netto grondslag.
Geld terug krijgen van de bealsting heeft hier niets mee te maken, dat heeft te maken met de AHK etc.

Vanuit de Wet Werk en Bijstand zie art19 lid 4 De algemene bijstand wordt verhoogd met de loonbelasting en de premies volksverzekering...

Geloof me de WWB is een Netto norm. de 1180 incl vt is netto voor gezin.

als we gaan kijken hoeveel wwb u gaat ontvangen dan gaat de soza ook kijken naar uw netto inkomen en daarbovenop vergoeden tot de netto norm.

Gesloten