LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste B Jarings,

Het valt mij op dat de cijfers van 2002 aangehaald worden.

Naar mijn inziens zijn de cijfers van 2003 belangerijker.

Mvg Pieter

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Beejay »

Re: Pieter

De cijfers voor 2003 mbt het Nationaal vermogen en het Bbp zullen echt niet dramatisch verschillen van die van 2002. In 2003 is de economie niet of nauwelijks gegroeid en ook ons Nationaal vermogen zal niet sterk gegroeid zijn.

Dus het aandelenlease probleem blijft op macro-economische schaal beperkt. Maar zoals ik al eerder zei, het helpt ons niet het huidige economische dal uit.

Overigens zijn de huidige Nederlandse economische problemen ongeveer gelijk aan die in de ons omringende landen, wat er ook al op duidt dat het aandelenlease probleem geen overweegde rol speelt.

Beejay

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste B. Jarings,

Ik ben het niet geheel met u eens.
Volgens de berichtgeving komt de economische motor van nederland langzamer op gang als de omringende landen.

Mijn inziens heeft o.a. het aandelenleaseprobleem hier mee te maken.

Mvg Pieter

DREAM
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 feb 2004 15:05

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door DREAM »

Die zogenaamde 'kleine belastingbetaler' zal wel in dienst zijn van DEXIA. Stoken vanuit DEXIA is ook een taktiek.

Michiel Luidens

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Pieter, je hebt zelf het risico genomen om te gaan beleggen. Waarom zou de belastingbetaler daarvoor op moeten draaien. Als je winst had gemaakt had je het geld immers in eigen zak gestoken en hadden we je nu niet gehoord !

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Willems »

Beejay,

Ben je dan niet man genoeg om je eigen brieven te posten? Onderkruipers zoals Luidens (Dubio) zijn straathonden die met hun snuit overal tussenzitten en geen positieve bijdrage voor uw schrijven. Verder heb ik geen behoefte in te gaan op uw schrijven.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door sannie »

ik snap iets niet en dat is,waarom mensen die niets met legiolease te maken hebben hier op dit forum hun mening lopen te verkondigen,jullie zijn er niet ingetuind,gelukkig!!maar een beetje mededogen ten opzichte van de vele gedupeerden zou jullie niet mis staan!!!

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door gast33 »

Als we analyseren welk verweer steeds weer gebruikt wordt is het toch triest te stellen dat men niets anders in kan brengen
Het blijft steeds steken bij of het draait uit op; "had je maar moeten lezen of begrijpen wat erin het contract stond"

Welnu dat is 1 puntje die men als verwijtbaar kan aandragen.

Maar als we analyseren hoe het komt dat het gros het contract niet begrepen heeft en of over de kleine letter heen heeft gelezen gaat er een beerput open.

De kleine letter is in mooie bewoordingen verpakt. (opzettelijke misleiding) Rente heeft een nieuwe term inleg meegekregen.
Rekenmodellen die gebruikt werden lieten niet de werkelijkheid zien maar gingen uit van een utopia bij winst. Het enigste slechtste scenario was in de voorbeelden een normale koersgang! (wederom een vorm van opzettelijke misleiding)

Aanbieders hebben niet gekeken of client de restschuld kon dragen. (Zorgplicht)
Aanbieders hebben de defensieve "spaarder" ongevraagd tot roekeloze en risicovolle beleggers gebombardeerd. (zorgplicht, ken je klant principe) (In het reclame spotje van ING bank wordt aandelenlease letterlijk zo genoemd, Wat mij gisteren opviel is dat men deze zinssnede uit het reclame spotje heeft gehaald, wie zou daar achter zitten?)

Kortom het hele circus om de producten aan de man te brengen was gericht om de defensieve "spaarder" op de beurs vloer te krijgen door het doen voorkomen alsof het een "veilig" product is waar na genoeg geen risico's aan verbonden waren.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Hollander »

ik snap iets niet en dat is,waarom mensen die niets met legiolease te maken hebben hier op dit forum hun mening lopen te verkondigen
Zeg, dit forum is geen eigendom van ons als gedupeerden hoor. Iedereen heeft hier vrijheid van meningsuiting.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door gast33 »

Zeg, dit forum is geen eigendom van ons als gedupeerden hoor. Iedereen heeft hier vrijheid van meningsuiting.
Een waarheid die als een paal boven water staat.

Waarom bezoekt men dit forum?
Hij/zij is gedupeerd en zoekt naar infomatie.
Hij/Zij is gedupeerd en vindt hier medestanders.
Hij/Zij is niet gedupeerd maar heeft wel vrienden en of familie die gedupeerd zijn en draagt zijn steentje bij.
Hij/Zij is niet gedupeerd en ook geen vrienden en of kennissen kent die gedupeerd zijn.
Laatst genoemde heeft het na een dag of twee wel gezien op dit forum Meerwaarde voor laatstgenoemd is er niet te vinden op dit forum.

Blijft over de vraag; Waarom blijft Hij/Zij hier op dit forum posten als Hij/Zij geen vrienden en of familie kent die gedupeerden zijn. Wat is de meerwaarde van deze forum bezoekers. Dan neem ik in ogenschouw wat doorgaans deze forum bezoekers proberen te verkondigen. De reacties zijn vaak pro banken.:idea:

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Joshua »

Zeer Geachte heer Michiel Luidens
Uw geposte topic Geplaatst op 19 Jun 2004 22:48

Is een begrijpelijke maar naar mijn mening volstrekt irrelevant.
Onder de naam Michiel Luidens zijn sinds 15 juni 2004 postings gezet die 1800 keer gelezen zijn
Er zal geen enkele zichzelf respecterende gedupeerde maar een ogenblik de straat op gaan om het vermeende verlies (van vaak vele tien duizenden euro's) gaan opeisen bij zijn buurman de (kleine belasting betaler.)
Deze kortzichtige visie is vorig jaar door de CDA ook geroepen tijdens de hoorzitting op 18 juni.

Deze tunnel visie is van een niveau struisvogel politiek ik sluit mijn ogen en het roofdier vertrekt vanzelf.

Het gaat helemaal niet om het verlies op de beurs.
Het gaat om de onmogelijkheid voor meer dan 100.000 mensen op een toekomst!

Het gaat om het beperken van de schade - dit betekent dat de aanbieders nagelaten hebben te verhinderen dat onacceptabele schulden zouden ontstaan.

Waarom is DEXIA fout?
DEXIA heeft in 2001 de resten van La Bouchere en andere kornuiten over willen nemen en ze hebben zich gewoon verslikt. (Hebberig als ze waren).

Waarom is de Politiek fout?
De liberale gedachte alles moet kunnen ongeacht de gevolgen.
de lease constructie heeft zich kunnen ontwikkelen als product voor iedereen is wel degelijk een politieke verantwoordelijkheid nu de motor van de constructie (belasting wetgeving) per 2000 door de politiek is weggenomen. Nagelaten is het gevolg op bestaande en nieuwe producten te overzien en schade te voorkomen of beperken.
Als u (en andere belastingbetalers) zo bezorgd bent over het goed gebruik van uw belasting geld, dan is het beter te overwegen wat de gevolgen van verder uitstel kunnen zijn.

Het ter discussie stellen of de politiek zich aktief moet opstellen is contra productief voor het werken aan een oplossing.

Wat gaat het u en ons allemaal kosten als de politiek niets onderneemt?

Meer dan 40.000 mensen gaan procederen.
Dit kost de belasting betaler ook geld. Heel veel geld.
Meer dan 25.000 mensen zullen gaan winnen.
Meer dan 10.000 mensen zullen een schikking aanvaarden
Meer dan 10.000 zullen een beroep moeten doen op schuld sanering

Dit kost de gemeenschap veel geld.

De secundaire gevolgen waag ik al helemaal niet in te schatten, maar het aantal mensen dat ziek en uitgeblust na een vijf jaar het arbeidsproces moeten verlaten en een beroep zullen doen op overheidsgelden is niet ondenkbaar.
Dat kost erg veel geld ook uw belasting geld.

Ik vertrouw en hoop op een waardige rechtspraak in dit debacle

dexiapuinhoop genoemd.

Michiel Luidens

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Het gaat helemaal niet om het verlies op de beurs.
Daar gaat het wel om Joshua, want als je gewonnen had dan liep je nu niet te klagen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door croosjes »

michiel,wat is gewonnen een uit betaling van €2000,-? terwijl je er €20.000? belooft wordt zonder ook maar erop gewezen te zijn dat het ook heel slecht kan gaan en dan de zorgplicht die bestond ook nog.En wat ook nog leuk was de misleiding van"terzijne tijd hebben wij een hele slimme strategie voor het geval dat het niet mee mocht zitten""
Waarom zeide ze gewoon niet dat je dan je contract moest verlengen,ik persoonelijk denk dat ze dat niet deden vanwege de aankomende contracthouders het contract dan niet hadden ondertekend.En zo zijn er nog meer misleidingen om dit forum mee te vullen.

vrgr.andre de croos

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door trudy »

Klagen, heer Luidens. We hebben het hier over mensen die zo zwaar gedupeerd (opgelicht) zijn, dat ze de toekomst niet meer zien zitten, psychische problemen hebben, medicijnen slikken om nog een nacht een oog dicht te kunnen doen. Mensen die totaal in de afgrond geduwd zijn. Misdadige praktijken waren het. Puur bedrog.

Of zegt u van : eigen schuld, dikke bult !

Gaat u maar eens mee naar zo'n demonstratie en praat met de diverse mensen, dan worden u "misschien" de ogen geopend. Maar misschien staat u niet open voor het leed van anderen. jammer !

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Trudy,

Je staat er verbaasd van hoeveel mensen hoeveel "gewone" mensen zeggen: eigen schuld, dikke bult.

Laatst nog op een feestje hoorde ik iemand (van wie ik weet dat het een SP stemmer is) zeggen: tja, die aandelenleaseconstructies. Als mensen zelf zulke dingen willen doen dan werk je jezelf ook in de nesten. Daar hoef ik geen medelijden mee te hebben. Deze regering is wel heel slecht, maar ze moeten vooral zorgen voor wie het echt moeilijk hebben buiten hun schuld.

Ook laatste bij KRO's Media-ergernissen (teletekst pagina 316) kwam iemand klagen dat Radar alwéér aandacht gaf aan aandelenlease, terwijl mensen toch zelf zich in de nesten gewerkt hebben. Ze zei dat Radar daar maar geen aandacht aan meer moest besteden.

Ik ben bang dat als je huis aan huis in een willekeurige straat aanbelt en naar de mening van mensen vraagt dat heel veel mensen ongeveer hetzelfde zullen denken.

Michiel Luidens

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Trudy, de mensen met psychische problemen zoals Dhr Willems zijn bekend, het probleem is echter dat zij dit zelf niet onderkennen en weigeren naar een arts te gaan.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Weet niet of het in de praktijk op Willems slaat, maar de theorie in deze van Luidens klopt wel. Is ook een maatschappelijk probleem!
Ik stel voor dat we het staatshoof verzoeken om ook hier in te grijpen :roll:

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Luidens ik vind je berichtgeving behoorlijk populistisch en weinig door
dacht nav. deze hele problematiek. Natuurlijk zullen er mensen zijn
die dollar tekens in hun ogen hadden en gehoopt hadden op een onbezorgde oude dag oid. Maar er zijn veel meer mensen die besode
mieterd zijn door tussen-personen en die niet zijn verteld dat ze met
geleend geld hebben belegd. Ik kan je met alle eerlijkheid vertellen
dat ik zelf zo'n persoon ben en 3 maanden na tekenen van het con-
tract (voor 5 jaar eenmalige inleg) mijn polis kreeg (AEX plus certificaat)
en zag dat mijn inleg vermenigvuldigd werd met 4x de inleg aan geleend geld. Ik heb toen Labouchere gebeld en kreeg te horen, U kunt
niet meer terug want dan had u binnen 10 dagen moeten reageren.

Dus Luidens als je conclusies wil trekken oke, maar dan wel op een
verstandige manier.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door Pieter »

Laatst nog op een feestje hoorde ik iemand (van wie ik weet dat het een SP stemmer is) zeggen: tja, die aandelenleaseconstructies. Als mensen zelf zulke dingen willen doen dan werk je jezelf ook in de nesten. Daar hoef ik geen medelijden mee te hebben. Deze regering is wel heel slecht, maar ze moeten vooral zorgen voor wie het echt moeilijk hebben buiten hun schuld.
Vreemd, Ik hoor heel andere geluiden. Als het onderwerp te spraken komt haak ik er altijd op in en geef enige uitleg wat aandelenlease inhoud en hoe het aan de man gebracht is.

Veelal zie ik een aantal feestgangers en of collega's wit tot achter de oren trekken. Ze bellen me later op om te vragen waar ze nadere infomatie kunnen verkijgen. Ze hadden voorheen steeds het idee gehad dat zij niet zo'n idioot en roekeloos product hadden afgesloten. Maar een veilige "spaar" regeling en of maadelijke fonds storting wat een aandelenleaseconstructie blijkt te zijn.

Mvg Pieter

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Bericht verstuurd aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Ongelezen bericht door trudy »

Ik ben dus inderdaad bang dat er nog steeds mensen zijn die denken dat zij NIET zo'n product hebben en alleen maar aan het sparen zijn, immers dat had die financieel adviseur toch beweerd? Totdat ze erachter komen dat het net zo'n leaseproduct is waar nu zoveel tumult over is en dan is het schrikken.

Gesloten