Pagina 2 van 2
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 06 mar 2018 15:00
door R. Proctor
michieldejong schreef:
Oh sorry, ik had de nieuwe nederlandse wet gemist: we hoeven ons niet meer aan contractuele afspraken te houden, als we er maar een beetje in de buurt zijn is het blijkbaar goed genoeg.
Dit heeft niks met de wet te maken maar met de voorwaarden die duidelijk vermeld zijn op de reisbescheiden en op de website.
TS neemt zelf het grote risico om te laat aanwezig te zijn.
Er worden gewoon harde grenzen gehanteerd te laat is te laat of dat nu 1 minuut is of 30 minuten maakt niks uit.
Dit is bij elke Airline zo zo simpel als wat de gok nemen is eigen verantwoordelijkheid
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 08 mar 2018 12:24
door NiMos
Wie is TS????
- De taxi kwam 30 min te laat omdat hij 6:40 had genoteerd ipv 5:40
- File was een pech zo vroeg in de ochtend, kan niemand iets aan doen
- Vlucht was om 7:30 dus niemand hoefde op ons te wachten want we waren alsnog op tijd voor onze vlucht! Voor de koffer inderdaad waren we 3 min te laat. We konden tot uiterlijk 6:50 ons koffer inchecken maar de balie medewerkster dacht 6:20 dus kwam ze niet in actie om de koffer nog mee te krijgen.
De klantenservice van EasyJet betreurt de aanpak van de balie medewerkster en gaat dit voor ons uitzoeken. Blijkbaar vinden zij het ook niet meer dan normaal dat je soms iets verder moet kijken dan je denk hokje.
Iedereen heeft wel eens pech of maakt een inschattingsfout. We kunnen lekker veilig van achter ons beeldscherm op mensen afreageren en boos doen en bekritiseren. Of begrip tonen voor de omstandigheden. Ik dacht dat dit een forum is waar we elkaar kunnen helpen met info en goed advies. Dat is denk ik ook wel de gedachtegang van Radar. Kijken waar de consument recht op heeft. Als je niet echt iets nuttig te zeggen hebt laat het alsjeblieft! De wereld zou echt een stuk mooier van worden. Kritiek leveren vanachter je beeldscherm is te slap. Verplaats jezelf in de ander en bedenk hoe zou je zelf behandeld willen worden?
De vraag van Shyngalicious was: zijn er meer mensen die de vlucht vanuit Genève naar Amsterdam hebben gemist? En daar heb ik op gereageerd. Plus onze ervaring op de heen weg.Het vliegveld was gewoon open en de weersomstandigheden waren gewoon prima daarom vind ik het niet terecht dat EasyJet misbruik maakt van de slechte weersomstandigheden. Nergens is terug te vinden dat zij niet konden vliegen wegens slechte weersomstandigheden. Ze kunnen dat ook niet aantonen. Wij hebben bij de annulering ook geen enkel reden te horen gekregen. Hier gaat het om!
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 08 mar 2018 12:30
door Shyngalicious
Ha NiMos,
Ik had je een PB'tje gestuurd. Gelezen toevallig?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 24 mar 2018 21:53
door pietpiet1
Bent u intussen al verder met de procedure? Wij hadden precies hetzelfde, ook op 3 maart, maar vanuit Rome. Met veel moeite en tijd en kosten een dag later thuis gekomen. Easyjet weigert schadevergoeding met een beroep op weersomstandigheden. Hou me aanbevolen voor tips .....
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 09:49
door Shyngalicious
Update: na afwijzing claim is mijn ultimatum (met concept van de dagvaarding) inmiddels naar easyJet verzonden...
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 10:24
door NeoDutchio
pietpiet1 schreef:Bent u intussen al verder met de procedure? Wij hadden precies hetzelfde, ook op 3 maart, maar vanuit Rome. Met veel moeite en tijd en kosten een dag later thuis gekomen. Easyjet weigert schadevergoeding met een beroep op weersomstandigheden. Hou me aanbevolen voor tips .....
Als een vliegveld besluit dat er door weersmstandigheden minder vliegtuigen mogen landen en opstijgen, dan kan Easyjet hier niets aan doen.
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 10:52
door Shyngalicious
Dat is een ander verweer dat easyJet niet voert en ook geen bewijs van levert. Plus, in het geval van 03 maart was het business as usual voor andere maatschappijen in de zin dat haast geen enkele andere vlucht werd geschrapt. Zowel voor Rome als Genève...
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 17:54
door Nijogeth
Een collega van mij zat op dat moment in Rome en die moest daar toch een dag langer blijven, maar dat vond ie helemaal niet erg.
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 18:47
door Shyngalicious
Lekker weer zeker
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 28 mar 2018 20:49
door Erthanax
Zelfs met slecht weer is Rome nog mooi.
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 15 jul 2018 09:55
door Jeroen0000
@Shyngalicious, heeft de brief naar Easy Jet nog resultaat gehad?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 15 jul 2018 13:46
door Shyngalicious
Nope. Ik heb daarop een procedure aanhangig gemaakt en die is nog gaande...
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 15 jul 2018 23:39
door Jeroen0000
Jammer. Via wie loopt die procedure?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 16 jul 2018 13:46
door Shyngalicious
Via de kantonrechter. EasyJet verwees me eerst naar een keurig Brits arbitrageinstituut, maar daar had ik dus geen trek in. Gelukkig is er Europese jurisprudentie om er een thuiswedstrijd van te maken.
Ik procedeer overigens zelf. PM voor wat tips & trics
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 26 jul 2018 18:44
door Shyngalicious
Mijn eigen zaak loopt nog. Waarschijnlijk tilt de rechter de zaak over diens vakantie heen.
Wel heb ik de uitspraak binnen van de zaak die ik namens NiMos startte: winst!
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 21 aug 2019 19:27
door pietpiet1
beste shyngalicious
weet niet hoe het met jouw geval staat, maar wij hebben gisteren (!!!!) de vergoeding op onze rekening gestort gekregen. Dat heeft dus bijna 1,5 jaar geduurd.... maar het is gelukt.
groet
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Geplaatst: 23 aug 2019 16:19
door Shyngalicious
Ha PietPiet,
Het is wel een lange reis hè? Inmiddels ben ik van de vier processen twee veroordelingen verder, waarvan slechts één voldaan is. De andere is inmiddels betekend, maar desondanks (en ondanks het bericht van hun advocaat dat hij easyJet zou instrueren om te betalen) is aan dat vonnis nog niet voldaan.
De twee andere procedures lopen nog, hoewel het sinds tijden al voor vonnis staat. De rechtbank heeft het druk denk ik. Gelukkig heb ik geen haast.
pietpiet1 schreef: ↑21 aug 2019 19:27
beste shyngalicious
weet niet hoe het met jouw geval staat, maar wij hebben gisteren (!!!!) de vergoeding op onze rekening gestort gekregen. Dat heeft dus bijna 1,5 jaar geduurd.... maar het is gelukt.
groet