LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iBood verandert product na aankoop K5 Premium Full Control

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
alfatrion

Re: iBood verandert product na aankoop K5 Premium Full Control

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dat doe je individueel.

Holy53

Re: iBood verandert product na aankoop K5 Premium Full Control

Ongelezen bericht door Holy53 »

alfatrion schreef:De feiten zoals mij deze bekent zijn geworden zijn:
- Jij hebt een K5 Premium Full Control
- iBood wilde eigenlijk iets ander leveren.

Hun verweer is: "De koper heeft een ander product besteld, dan wat ze hebben gecommuniceerd.
Jouw weerlegging is dat het aanbod duidelijk betreft de verkoop van K5 Premium Full Control.

Het is echt jammer dat mensen (Holy53) teksten plaatsen, zonder daarbij een link te geven. Ik vind dit misleidend. Mijn indruk was namelijk dat je de klacht ook elders had geplaatst en je daar een reactie op had gekregen. Volgens mij is de tekst van Holy53 hier te vinden: https://nl.trustpilot.com/review/www.ibood.com en is deze van januari 2017. Ik zie dit sowieso als een productie, maar deze is lang niet zo sterk als wanneer dit een reactie op TS was geweest.

Desalniettemin denk ik dat je een redelijke kans van slagen hebt. Je kan naar de kantonrechter bij jouw in de buurt. Je mag dit zelf doen of je laten vertegenwoordigen. Je moet een dagvaarding schrijven en deze door een deurwaarder laten bezorgen. Daarvoor ben c.a. 200 euro kwijt, die de tegenpartij moet vergoeden als je wint. Als je laat vertegenwoordigen, dan krijg je waarschijnlijk maar een fractie van je kosten vergoed. Er is ook een kans dat iBood wel wilt schikken als ze eenmaal een dagvaarding hebben ontvangen.

De vraag is wat wil je vorderen? Als je het product elders koopt, dan kun je een schadeclaim baseren op artikel 7:37 BW. Als je genoegen wilt nemen met je geld terug, dan werken ze daar waarschijnlijk zo ook wel aan mee.

Wat is nu precies dat ze willen leveren? En maak een kopietje van de screenshots. Tip voor de volgende keer: altijd screenshot maken van het hele bestellingsproces!

juliomariner schreef:Maar is het bedrijf verplicht te leveren ondanks een menselijke fout? (we gaan er even van uit dat ze dit niet bewust hebben gedaan)
Heeft de klant dan recht op compensatiekoop waarbij het prijsverschil dus moet worden vergoed door de verkoper?

Mijn reactie was op dit antwoord.
Om te laten zien hoe dit bedijf werkt.

Gesloten