LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post bezorging pakket bij buren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Heel eerlijk van je Heidy :wink:

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

dat er geen blaadje in de bus ligt is een kwalijke zaak ik werk zelf bij selectvracht en overal gaat dat briefje in de bus.

bv 1ste keer niet thuis wanneer we terugkomen etc
of dat het bij de buren ligt en welk nr.

wij nemen de originele mee en de doordruk krijgt de klant, simpel en geen problemen alleen verdwijnen die dingen weleens als reclame tussen de rest ja daar kunnen wij ook niks aan doen he

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de buren staat het pakket tenminste nog droog.
Bij ons is een pakket met een waarde van enkele honderden euro's gewoon voor de deur neergezet!!!! :evil: :!:

R.Hoogeveen

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door R.Hoogeveen »

Mijn internetbestelling in Duitsland van een broodmachine stond een week bij een meneer op een ander plein in de buurt, gelukkig was ie alsnog zo "aardig" om hem "terug" te geven... Ik vind gewoon dat nooit iets bij buren afgegeven mag worden....

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

bij ons zijn ze nog erger ze leggen de pakjes achter de container naast de voordeur je zou maar op vakantie zijn lang leven de pakket dienst

Nautiek

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Nautiek »

Ook ons bedrijf ( www.bootschappen.nl) levert zo'n 2500 pakketjes per jaar af via TPG post. Ik moet zeggen dat wij weinig problemen hebben met het verdwijnen van pakketjes. Ook de track-trace is prima in orde, zolang je de pakketjes maar voormeld. Het gehele traject is dan prima te volgen. Waar wij veel meer problemen mee hebben is levering naar het buitenland. Een pakketje naar Belgie duurt soms 10 dagen, eentje naar Canada 48 uur.
Overigens kan een ieder aangeven dat hij of zij de bestelling niet bij de buren wil laten afgeven, de stickers :"Alleen afleveren op huisadres" zijn gewoon gratis aan te vragen.
TPG post leveren voor het afgeven van pakketjes aan particulieren gewoon de beste service, het pakketje wordt twee maal aangeboden ( 1 x s'middags en 1 x s'avonds) en kan daarna altijd nog worden opgehaald op het postkantoor.
Welk ander vervoersbedrijf heeft dat ook?

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Als iets aangetekend verstuurd wordt, dient de geadresseerde tocht e tekenen voor het pakket? Dan kunnen ze het niet zomaar bij iemand anders afgeven.
Wat ik erger vind is dat TPG onlangs een via vodafone bestelde telefoon zomaar in de brievenbus heeft gedeponeerd (zo'n groene buiten-bak) en dat terwijl het aangetekend verstuurd was!!!

Toppertje

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Toppertje »

Ook ik heb regelmatig last gehad van luie bezorgers van TPG die mijn pakjes ongevraagd en zonder mijn toestemming bij de buren afgaven of gewoonweg voor mijn deur neer legden, in de regen.
Ik heb 'n standaard klachtenbrief gemaakt, waar ik slechts datum en pakket nummer in hoefde te voeren en Klantenservice daarmee bestookt.
Er is immers betaald voor aflevering aan de geadresseerde en niet aan de buren. Volgens de postwet is dit ook niet toegestaan (behalve bij een handjevol verzenders die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven , en daarmee mag ik hopen ook het risico dragen).
Mijn ervaring is dat er daarna wel wat mee is gebeurt. Ik ben in ieder geval keurig gebeld door Rayon Zoetermeer waar mijn woonplaats onder valt.
Daarna is het nog een keer of 10 misgegaan, maar na 10 brieven leek het toch een tijd goed te gaan, totdat men van de week bij mij aanbelde met pakketten voor de buren. Die werden niet opgehaald omdat TPG mijn buren ook geen berichtje had gegeven dat de pakketten bij mij lagen. Erg slecht dus.
Ik heb overigens een postbus genomen; dat scheelt me een hoop koffie drinken bij de buren en lange wachttijden op het postkantoor.
Jammer alleen dat partijen als DPD GLS en UPS daar weer niet op af mogen leveren. Nog wat werk voor de OPTA dunkt mij...

petra71

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door petra71 »

ook ik heb problemen onder vonden met tpg, had een pakje besteld via internet netjes betaalt het bedrijf heeft het verzonden en tpg heeft het bezorgt maar alleen niet bij mij (bij wie dan wel?) het bedrijf waar het bestelt is heeft het laten uitzoeken maar tpg blijft volhouden het te hebben afgeleverd dat zal ook wel maar alleen niet daar waar het moest zijn conclusie geld weg pakje weg TPG BEDANKT :(

apekool56
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:51

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door apekool56 »

Nou bij mij is het precies hetzelfde, TPG post leverd het af bij de buren en kan dan dag met mijn handjes zeggen tegen het pakket, want zie dit nooit meer terug, hetzelfde betreft de post, ze kunnen niet lezen bij TPG Post, want regelematig verdwijnen er poststukken bij de buren en die worden gelezen en open in de brievenbus gedaan of komen nooit meer retour.Klagen helpt niet bij TPG, want iedere keer word er vermeld, wij gaan dit doorgeven mevr en we zien u heeft dit jaar al 8 keer gebelt, maar doe er dan wat aan in hemelsnaam. :evil:

kevin amsterdam

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door kevin amsterdam »

beste toppertje, zou jij mij die klachtenbrief naar me toe willen sturen, want ik word echt ziek van TPG. Ik zou volgens hen een pakket hebben ontvangen op 12 dec, maar ik heb dus helemaal niets ontvangen en ook geen briefje gehad van hen. Nou word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Dixie Spirit
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2004 00:36

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Dixie Spirit »

ligt dus ook wel een beetje aan de opvoeding van je buren. Als ze bij mij een pakje bezorgen voor de buren, neem ik hem aan als ik er geen probleem mee heb, zou dat wel zo zijn, nemen ze het maar mee terug.
Jammer voor hun, maar daar is voor mij de kous af.
En ja,, als het bij mensen terecht komt die je pak of post zomaar openmaakt, weet niet of dat goed gaat komen tussen mij en die buren om maar zo te zeggen. :twisted:

kompaantje

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door kompaantje »

bij ons is het ook eens voorgekomen dat we 's avonds thuis kwamen en er lag een briefje door de bus en daar stond op dat er een pakje in het konijnenhok(leeg) lag
het is toch belachelijk dat dat kan als er iemand van de buren of zoiets dit ziet dan ben je wel je pakketje kwijt

erwinzdl72
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2004 17:51

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door erwinzdl72 »

ik vind dat de vorige schrijver erg van de toren blaast,tuurlijk is het niet goed dat de pakket in een konijnehok wordt geplaast maar je kan het ook zien als een stukje service stel je bent de hele week aan het werk en je moet krijgt naar de tweede bestelpoging een kennisgeving in de deur om deze op te halen dan moet je naar het postkantoor.
ik vindt dat de postbode het nog netjes gedaan heeft met een briefje in de deur dat het pakket in het konijnenhok ligt.
hij kon hem er ook zo neerleggen .
Maar laat ik een ding zeggen er zijn tegenwoordig veel pakketdiensten die ook niet altijd netjes werken.
TPG is de bekenste maar ik denk dat zij ook wel de beste service leveren,en als het weer gebeurd bet dan klantenservice de postbode krijgt het dan wel te horen als hij iets niet goed heeft gedaan neem dat maar aan.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

erwinzdl72 wat bedoel je nu? Er is geen postbode die een konijnenhok door de brievenbus schuift.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Ook in Zeist bezorgt de postbode pakjes bij de buren als je niet thuis bent. Ik woon in een flat en ken mijn buren niet, behalve van het groeten op de gallerij. Het pakje dat laatst kwam, is drie deuren verder bezorgd. Deze buurvrouw was eerlijk. Nu zit ik te wachten op een pakje uit de VS die verzekerd verzonden is. De verkoper claimt dat het pakje al afgeleverd is en dat hij mij zo spoedig mogelijk een kopie van dat bewijs zal emailen. Het kan dus zo zijn dat dit verzekerde pakje bij de buren is afgeleverd en ik heb geen idee bij welke. Voor hetzelfde geld heeft de postbode het afgeleverd bij de flat aan de overkant van mijn flat.
Vroeger (1996- 2000) heb ik zelf een tijdje als zaterdagpostbode gewerkt en mocht ik nooit bij de buren een pakje afleveren, ook gewone pakjes zonder aanvullende dienst niet. Bovendien moest ik altijd een briefje achterlaten met informatie omtrent het pakje. Sinds kort ontvang ik pakjes door mijn deelname aan e-bay. En toen ondervond ik de eerste problemen. Ik was dus zeer verrast dat dit beleid verslechterd is.
Verder is het ook een keer voorgekomen dat een pakje gewoon voor de deur wordt gelegd. Ik was dat weekend het gehele weekend weg en een slimme dief zou daar uit kunnen opmaken dat ik niet thuis was. En zo zijn slag slaan.

Ik hoop dat de TPG snel goede concurrentie krijgt.

wittebruidsduiven.com

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door wittebruidsduiven.com »

:!: Ik heb in gorinchem via de avelingen groep voor de tpg post gewerkt en wij mogten als een pakket niet aangetekend of onder rembours was afleveren bij de buren !!!!maar als het pakketje onder rembours is kan je die de volgende dag ophalen op het postkantoor en ook als het pakketje aangetekend is :!: :idea: dit mag in heel nederland en wij schrijven altijd buurbriefjes of een postkantoorafhaal brief uit want dit stelt de tpg verplicht !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :!: :!: :!: :!: :!:

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik woon in een flat en ken mijn buren niet, behalve van het groeten op de gallerij. Het pakje dat laatst kwam, is drie deuren verder bezorgd. Deze buurvrouw was eerlijk. Nu zit ik te wachten op een pakje uit de VS die verzekerd verzonden is. De verkoper claimt dat het pakje al afgeleverd is en dat hij mij zo spoedig mogelijk een kopie van dat bewijs zal emailen.
beste man,
dat u in een flat woont kan de tpg of selectvracht of dhl niks aan doen dan moet u maar zoegn dat u thuis bent of aan de leverancier doorgeven dat u het niet bij de buren wilt hebben
risico zit er dan wel in dat het na 3x aanbieden retour afzender gaat (selectvracht en dhl en andere koeriers)

uw buren nemen zelf het risico over van de bezorger als hun het pakje accepteren.
u krijgt een kennisgeving in de bus waar het ligt ook al is het dan 3 deuren verder.
ik zelf werk bij selectvracht en maak het regelmatig mee dat er een briefje op de deur zit gelieve het bij de buren af te leveren nr 79 terwijl de mensen zelf op 65 wonen dus zo erg is een aantal deuren verder niet.
als de mensen het niet willen nemen ze het simel gezegd zelf al niet aan.
u krijgt een kennisgeving in de bus in dit geval het pakje voor huisnr 65 hebben wij bezorgd in uw straat opp nr 79 dit is uw bewijs dat het pakje daar echt ligt.
ligt het pakje daar niet besodemieterd de tpg of selectvracht u niet maar uw buren en moet u daar dus kwaad op zijn en daar dus aangifte tegen doen.

en op het 2e punt als het verzekerd is verstuurd moet er voor getekend worden en mag het dus nooit bij buren afgeleverd worden en dat gebeurt dan ook niet.
dus of uw leverancier staat dus duidelijk te liegen

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Erg leuk.

In de eerste plaats loop ik niet te liegen, anders zou ik mijn verhaal hier niet posten.
In de tweede plaats is het gewoon niet mogelijk om elke minuut van de dag thuis te zijn. Mensen die werken bij TPG en Selektvracht e.d. zijn niet de enige mensen op deze wereld die moeten werken.
En in de derde plaats is het pakje nog niet aangekomen. Misschien heeft de post het pakje zelf achterovergedrukt en aan de afzender vermeld dat het geleverd is. Mijn afzender liegt dus mogelijk ook niet.

Pollan

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Pollan »

Sinds wanneer bezorgt Selektvracht 3x, ik had gisteren een briefje in de bus, na 2x niet thuis te zijn is het pakje retour afzender gestuurd.
Selektvracht zegt op zijn website flexibel en service gericht te zijn, nou in de 15 jaar dat ik pakjes ontvang via Selektvracht, heb ik dat nog nooit meegemaakt. Nee geef mij maar de TPG Post.

Gesloten