LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld lenen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Als je geld leent hoef je alleen terug te betalen als het financieel mee zit.

mee eens
6
55%
niet mee eens
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Idaho »

Nogmaals, wat bedoel je met eerste hulppost Meander?

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Meander »

Geef je e-mailadres maar :D Nel :!: dan zal ik het je uitleggen :!:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Idaho »

goed ook niet meer bij zinnen dus, laat maar lekker zitten meander, belangrijk is het niet.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door mali »

Geld lenen? Wie heeft het over geld lenen? Dexia niet. Ik kan nergens in het contract vinden dat er geld wordt geleend. In de brochure ook niet. Maar misschien zie ik het over het hoofd. Kun je me aanwijzen waar het staat?

joje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2004 11:47

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door joje »

Het vreemde bij DEXIA is, dat wij moeten geloven dat zij aandelen voor ons hebben gekocht.
Ik heb hier nooit wat van gezien, maar mischien kan dit niet wat ik niet geloofd.!!!!!!!!!!!!!!
Maar ik heb hier helemaal geen verstand van anders had ik dit probleem niet.
Ik weet wel wij spelen iederen maand in een kroeg mee met dertig mensen met dertig staatsloten en als ik ga betalen dan krijg ik netjes een copy van deze loten.
Dus kan kan ik zien dat ze ECHT gekocht zijn.
Ik ben ook gestopt met betalen bericht ontvangen dat zij mijn aandelen hebben verkocht maar geen copy ontvangen van de verkoop.
Maar de postbank kwam met een aanbieding dat ik in aanmerking kon komen voor een kartaal cedit van let wel 500 euro per maand.
Bericht terug, het ging niet door, snap je

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ja je gaat je inderdaad afvragen of de aandelen wel zijn gekocht.
Hoe kan het volgende:
WVD: er worden 3 x aandelen "gekocht" tegen dezelfde koers?
1 x bij afsluiting van het contract.
1 x na 1 jaar na ingang van het contract.
1 x na 2 jaar na ingang van het contract.
Tegen dezelfde koers kan al nooit, dus volgens mij zijn de aandelen nooit daadwerkelijk gekocht, want waarom worden er geen aan cq verkoopnota,s verstrekt door Dexia als daar om gevraagd wordt?

RA RA!!!!!!!!!!!!!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Michiel Luidens
Geplaatst op 23 Jun 2004 14:03 door Michiel Luidens


Het tegendeel is waar JH, Dexia heeft voor het geld aandelen gekocht zoals contractueel overeengekomen.



Als Dexia daadwerkelijk zoals contractueel alle aandelen netjes had gekocht waarom verzet het zich dan met alle kracht tegen het tonen van de aankoopbewijzen van de aandelen.
Ook de daadwerkelijke koersen waartegen het heeft gekocht is nooit aangetoond worden.
Op het contract kan wel staan 50 x Philips aandelen gekocht tegen € 30,--, maar wie zegt dat die € 30,-- ook klopt. Misschien hadden ze die aandelen wel voor € 20,-- ingekocht.
Verder betwijfel ik zelfs nog of ze alle aandelen ingekocht hebben en géén opties, dit is wel degelijk van belang want wanneer ze bijv. 3 opties van € 200,-- hadden ingekocht dan is het verlies aanzienlijk minder.
Er vanuit gaande dat de (call-) opties waardeloos zijn dan is de schade 3x € 200,-- = € 600,--, hier komen wellicht nog wat transactie kosten bij waardoor de werkelijke schade van Dexia misschien € 630,-- is.
Terwijl ze aan de andere kant beweren voor zeg € 5.000,-- aandelen te hebben ingekocht die nu de helft meer waard is. Schade volgens Dexia: 50% van € 5.000,-- = € 2.500,--
Vervolgens stoppen ze het verschil (€ 2.500 -/- 630,-- =) € 1.870,-- in eigen zak.

Daarom misschien een tip om in je klachtenbrief en/ of dagvaarding te vragen naar de aankoopbewijzen en verkoopbewijzen daar het niet of slechts gedeeltelijk aankopen van de aandelen zoals overeengekomen de schade/ vordering aanzienlijk kan beïnvloeden. :idea: :wink:

Gesloten