LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardheidsclausule van dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sjaak

Re: Hardheidsclausule van dexia

Ongelezen bericht door sjaak »

Benieuwd of Lease verlies hierop gaat reageren,want daar
is men wel erg schaars met nieuws,of weet men het niet meer ?

el

Ongelezen bericht door el »

Van Thielen heeft enkele spelregels van de hardheidsclausule bekend gemaakt, dit zijn waarschijnlijk de meest gunstige van allemaal.
Degene die hij nog niet bekend gemaakt heeft zullen wel zo in elkaar zitten dat je toch als nog een poot uitgedraaid wordt.
De inkomenstoets geldt immers ook nog steeds en alle andere voorwaarden ook.

Dit is alleen maar weer een mediastunt om weer wat positief imago te kweken.

En nu maar wachten op een goede tegen reactie van alle stichtingen etc., want het is natuurlijk weer een smerig spelletje dat er gespeeld wordt, want de mensen die niet getekend hebben omdat ze niet wisten waarvoor ze tekenden en het risico dus niet aandurfden zijn wederom gedupeerd door Dexia.

Het is puur klantje treiteren wat ze doen, schandalig gewoon om juist die mensen zo te behandelen waarvan hun financiele (sociale) toekomst toch all vernietigd is.

An

Ongelezen bericht door An »

Laat de deurwaarders maar komen.

het enige wat er valt te halen ligt in de keukenla en kunne ze tussen hun ribben krijgen als ze het lef hebben om ook maar aan de deur te komen.

ALs ik toch moet weg rotten dan maar in de cel.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Lees ook de topic "Keihard dexia".
Trap er niet in, in die mooie woorden van dexia.
Door te tekenen zie je af van alle juridische acties en je partner moet meetekenen.
Deze zogenaamde "hardheids clausule" is slechts voor een paar mensen weggelegd, lees het stukje uit de Telegraaf in de topic "Keihard dexia".

Sara heeft een aantal goede tips gegeven hoe dexia aan te pakken, het is af en toe wat moeilijk lezen maar hier kun je wat mee.

Groeten en wijsheid,
Piet

el

De volgende aktie van Dexia wordt dat ze mensen alsnog de kans geven om het aanbod te tekenen omdat ze denken dat ze door het oplichten van een tipje van de sluier mensen over de streep zullen trekken.
Volgens mij betekend de reactie van Thieler dat er op dit moment maar heel weinig mensen het aanbod getekend hebben.

Marianne van der Pol

Ongelezen bericht door Marianne van der Pol »

ik vraag me af wat ze zullen doen in ons geval. Wij hebben, om nog een beetje kans te hebben er uiteindelijk niet al te slechts uit te springen, de aandelen overgenomen. Hiervoor hebben wij een (3e) hypotheek op ons huis genomen en op deze basis een krediet op onze betaalrekening gekregen van 25.000 euro, welk bedrag en daarnaast ons spaargeld, totaal ruim 39.000 euro, wij hebben besteed aan de aankoop van de aandelen. Als wij dit niet hadden gedaan, was er een restschuld van meer dan 26.000 euro geweest.
Wij moeten het geleende geld wel afbetalen en rente betalen van nu ongeveer 90 euro per maand. Gezien onze situatie (3 studerende kinderen) valt dit alles ons erg zwaar.
Wat zullen ze hier aan doen? Wij vallen vast niet onder de hardheidsclausule.

berend

Ongelezen bericht door berend »

Waar blijft LV met een reactie - advies ???

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Ik wacht tot ze me persoonlijk benaderen met hun "bod".
Eerst zien dan tekenen.
Ze zijn er alleen maar op uit zoveel mogelijk mensen
te laten tekenen dat ze van elke juridische stap afzien.
Ze zijn gewoon bang.
En als je niets te betalen heb kun je ook niets verliezen.
Ook niet door het aanbod te laten lopen vorige maand.

dexia

Ongelezen bericht door dexia »

Best mensen;
Voor diegene die nog moeten tekenen, teken maar snel.
Je mag 5000E houden, alleen wat je meer hebt is voor ons.
En de rest van de restschuld?
Die schelden wij je kwijt.
Wel stellen we je daarvoor 3 jaar op het minimum.
Net zoiets als schuldsanering dus.
Maar daarna ben je helemaal vrij.
En Leaseverlies dan, als die straks winnen om alles terug te geven?
Ach, Lv, daar hoor je immers niets meer van.
Mensen, als je nog kans heb om het aanbod getekend terug te sturen, doe het vandaag nog.
Overigens, de AEX is al weer aan het zakken, dus wees er snel bij, er komt geen 3de aanbod.!!!!!!

el

Even voor de duidelijkheid dit is geen tweede aanbod hoor!!
Degenen die het aanbod niet getekend hebben komen sowieso nergens meer voor in aanmerking.

toet

Ongelezen bericht door toet »

Dexia???????????grapjas

Dennis

Ongelezen bericht door Dennis »

"Dexia heeft zich op dat onplezierige traject voorbereidt met contracten met een incassobureau. „Met meerdere. En we gaan die mensen op pad sturen, dat moge duidelijk zijn”

Nou jongens, als dat net zulke contracten zijn als wij destijds aangesmeerd kregen, dan beginnen de incassobureau's straks massaal een rechtzaak tegen Dexia

SIC, oftewel Stichting Incassobureau Verlies

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Goede gang van zaken. En buiten dat, wij Nuchtere Nederlanders, weten toch ook wel dat als je in 'aandelen stapt, daar ALTIJD risico aan verbonden is !

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Ja hoor Frank vandaar dat we nu zo rijk zijn! Ga maar een nieuw achterlichtje kopen voor je fiets en neem er zelf ook één. Wat een licht!

J-W

Dennis

Ongelezen bericht door Dennis »

Voor klanten die niet ingaan op het Dexia Aanbod – inmiddels is de aanmeldtermijn voor de meesten verlopen –

Waar haalt die van Thielen het lef vandaan om mij "klant" te noemen? Ik ben geen klant, wil geen klant worden en maak zelf al wereldkundig dat niemand ooit klant moet worden van deze G@@##$%# bank

elsje

Ongelezen bericht door elsje »

Kreeg een telefoontje van Dexia dat de termijn waarop ik op hun aanbod moest reageren bijn a verlopen was ,mijn man vroeg om een kopie van ons contract (volgens ons heeft hij niet getekend) daarop was het antwoord (na ruggespraak) dat wordt u toegestuurd ......niets meer gehoord en dus niet op Dexia ingegaan

Michel

Ongelezen bericht door Michel »

Elsje, je praat echt POEP. Legio is heel makkelijk in een kopie van een contract opsturen. Ik en vrienden in mijn omgeving hebben het aangevraagd en gewoon binnen een week gratis gekregen. Geen problemen maken die er niet zijn. Overigens heeft mijn vrouw wel getekend.
Michel

hans

Ongelezen bericht door hans »

Alleen de ergste gevallen ontzien nadat zij hun huishoudadministratie buitenste binnen hebben moeten keren is een aanfluiting en belediging voor degene die het zgn wel kunnen dragen.
Het wordt tijd dat minister Hoogenvorst in deze zaak gaat bemiddelen en de rechtsregels stringent gaat aanpassen bij leaseproducten, sterker nog: schaf ze af.

JOhan

Ongelezen bericht door JOhan »

Hans, dit heeft voor ons geen zin, alleen handig in eventuele toekomstige gevallen. Zie de topic over Agnes Kant. Het schaadt meer dan het goed doet.
Johan

Eron

Ongelezen bericht door Eron »

Ik denk dat ze niet begrijpen wat clementie is ik hoop hem nooit op straat tegen te komen want van mij krijgt hij geen clementie.

Gesloten