Pagina 2 van 2
Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden
Geplaatst: 21 sep 2018 11:04
door Flupke48
Helaas ben ik ook in deze onzin getrapt , na veel driegementen aan de telefoon , heb ik toch betaalt
nu blijkt dat de 95.00€ pure onzin is em dat je gewoon de volle pond betaald als je iets bestellen wil . Want een simpele wekker/radio van Solora kost in de winkel ( blokker ) 10.00€ en bij Spaarshop 12.95€ en dan komt er nog 5.00€ verzendkosten boven op + daar komt bij dat ik het bedrag vanaf mijn eigen bankrekening moet betalen !! Waarvoor is dan die 95.00€ nodig geweest ??? En of ik het geld nog terug krijg ??
Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden
Geplaatst: 26 sep 2018 21:06
door JvandeW
Flupke48 schreef: ↑21 sep 2018 11:04
Helaas ben ik ook in deze onzin getrapt , na veel driegementen aan de telefoon , heb ik toch betaalt
nu blijkt dat de 95.00€ pure onzin is em dat je gewoon de volle pond betaald als je iets bestellen wil . Want een simpele wekker/radio van Solora kost in de winkel ( blokker ) 10.00€ en bij Spaarshop 12.95€ en dan komt er nog 5.00€ verzendkosten boven op + daar komt bij dat ik het bedrag vanaf mijn eigen bankrekening moet betalen !! Waarvoor is dan die 95.00€ nodig geweest ??? En of ik het geld nog terug krijg ??
Dus eerst bedreigen ze je tot het betalen van een bedrag voor een overeenkomst die nooit geldig tot stand is gekomen en nu blijkt ook nog eens dat die kortingen die ze beloven helemaal geen kortingen zijn maar nog een manier om extra geld te verdienen?
Een overeenkomst die door dreiging is ontstaan, kan mogelijk vernietigd worden. Ook zwijgen over belangrijke informatie of het geven van onjuiste informatie (dwaling) is een reden voor vernietiging van de overeenkomst. Punt 1 is een discussiepunt of vernietiging mogelijk is maar punt 2 lijkt mij duidelijk genoeg sprake van en een reden voor vernietiging.
Probleem met dit soort "bedrijven" is dat ze meestal niet gaan meewerken en je vermoedelijk moet gaan dagvaarden om ze in beweging te krijgen. Maar voor de goede orde is het beter eerst een brief te sturen. Daarvoor kun je deze voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruiken:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... ns-dwaling
Bij geen gehoor of geen geld terug kun je contact opnemen met een juridisch loket of vraag om een vrijblijvend intake-gesprek bij een advocatenkantoor. Die kunnen jou mogelijk op weg helpen.
Dit soort "bedrijfjes" moeten zo spoedig als mogelijk verdwijnen.