LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Precies Meander, wikken en wegen en vooraf bedenken en informeren wat de gevolgen zijn.
Finito, ik denk dat ik aardig bij het onderwerp blijf.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Niet betalen en wanbetaler worden is een gevaarlijk advies wat mensen geven hier.

Je moet voor jezelf uitmaken en kijken wat voor contract je hebt, als het een langdurig contract is, heb je niet zo veel mogelijkheden. Niemand weet hoe de beurs zich over 5 jaar ontwikkelt.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

meander,

Als je het geloof hebt om te denken dat de beurs de aankomende jaren wel met 400% stijgt dan kom je mischien uit de sorres. Met andere woorden het is een utopie om te denken dat een flinke beursstijging je uit de missere gaat helpen.

Wat BKR aangaat,
Zodra een contract buiten rechten vernietigd is. Is dexia/artesia formeel verplicht deze vernietiging bij de rechter aan te vechten. Zolang zij dat niet doet lijkt mij een BKR notatie in strijd met de wetgeving. Een buiten rechten vernietiging heeft naar mijn inziens een juridische status. Alleen een rechter kan deze juridische status ongedaan maken. Met andere woorden is naar mijn inziens elke registratie bij het BKR, of dit nu een geregistreerde lening betekend of een a codering ongeoorloofd en niet rechtsgeldig zolang een rechter zich nog niet heeft uitgesproken. Het stempeltje wanbetaler is naar mijn inziens dan ook niet van toepassing.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Met alle respect, maar ik begrijp hieruit dat jij deze a codering niet hebt, hierover geen contact hebt gehad met dexia, bkr of advocaat. je zou denken dat het is zoals je zegt, maar blijkt in de praktijk niet zo te zijn.
bkr verwijdert alleen op verzoek van degene namens wie zij geregistreerd hebben en dexia erkent de vernietiging van contracten niet zoals jij beschrijft. een status quo dus. alleen de rechter kan hier wat aan veranderen!

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Beste Gast33 je hebt de materie uitstekend begrepen niet iedereen voldoet aan bepaalde eisen maar daarvoor moeten ze een adviseur raadplegen.

Dat is aan een ieder hoe ze de strijd aangaan.

Voor de rest welterusten.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Pipa,

Exact, Alleen de rechter bepaald of de vernietiging stand kan houden. En ik blijf erbij dat naar mijn inziens een vernietigd contract, ongeacht de grond van vernietiging, een juridische status heeft. Doet dexia/artesia dat niet dan blijft dexia/artesia in gebreke en niet de contracttant. En is de BKR notering niet geoorlooofd. Ook al erkend Dexia/Artesia deze status niet, dient dexia/artesia de vernietiging in rechten aan te vechten en volstaat het niet om met een simpel schrijven naar de contracttant om te vermelden dat zij de vernietiging niet erkennen. Maar ja het zijn en blijven belgen. Ze denken dat de nederlandse wetgeving niet op hun van toepassing is. :wink:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ook al erkend Dexia/Artesia deze status niet, dient dexia/artesia de vernietiging in rechten aan te vechten en volstaat het niet om met een simpel schrijven naar de contracttant om te vermelden dat zij de vernietiging niet erkennen.
je hebt theoretisch gezien denk ik helemaal gelijk. Echter, hoe je het wendt of keert, ze geven bkr geen opdracht die codering weg te halen, bkr verwijdert niet wat je ook schrijft of waar je ook mee dreigt. Voor elke andere geldverstrekker blijf je dus wanbetaler. Er zullen uitzonderingen zijn die verder kijken dan hun financiële neus lang is, maar ik heb de indruk dat de touwtjes her en der strakker aangetrokken worden.
Jammer, terwijl Belgen zo leuk kunnen zijn :wink:

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Echter, hoe je het wendt of keert, ze geven bkr geen opdracht die codering weg te halen en voor elke andere geldverstrekker blijf je dus wanbetaler.
Op deze gronden kun je schadevergoeding eisen aan dexia/artesia.
Om de simpele reden. Je ondervind schade omdat andere krediet verstrekkers jouw als wanbetaler betitelen doordat dexia/artesia jouw onterecht en niet op de juiste juridische gronden heeft aangemerk als wanbetaler.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ja dat klopt, achteraf als de rechter in jouw voordeel heeft besloten. En je weet zelf ook wat de prognoses zijn wb definitieve uitspraken: dat kan nog heel lang duren!
Tenzij er een 'generaal pardon' van Zalm komt. Dan is deze hindernis alvast genomen. Maar hoeveel mensen komen dan in de problemen door weer extra krediet te kunnen nemen. Is gecompliceerd.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Ja dat klopt, achteraf als de rechter in jouw voordeel heeft besloten. En je weet zelf ook wat de prognoses zijn wb definitieve uitspraken: dat kan nog heel lang duren!


Een geluk bij een ongeluk;
Hoe langer het duurt hoe meer schade je oploopt en hoe meer dexia/artesia aan schadevergoeding moet betalen wegens foutieve codering.

Komt het niet uit de breedte dan komt het wel uit de lengte.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Conclusie: ooit ben ik binnen!
Bedankt voor je bemoedigende woorden :wink: Je bent een rasoptimist :D
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 24 jun 2004 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Goed zo gast33 je weet het allemaal wel, beter dan menigeen op het forum 8)

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Pipa,

Er is spreekwoord;
Eerlijkheid duurt het langst.
In dit aandelenlease debacle een waarheid als een koe met horens.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: bkr

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dat klopt, je hebt mij nooit het tegendeel horen beweren. Maar langst kan wel v e r r e k t e lang zijn.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Dat klopt, je hebt mij nooit het tegendeel horen beweren. Maar langst kan wel v e r r e k t e lang zijn.
Daarom is het aan de politiek gelegen om snel duidelijkheid te verkrijgen wie eerlijk is en wie niet.

Als dit debacle inderdaad nog jaren gaat voorslepen is het vertrouwen in nederlandse banken tot het absolute min punt gedaald en heeft nederland een gigantisch economisch probleem die iedereen in nederland gaat merken.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: bkr

Ongelezen bericht door Meander »

Ja je hebt gelijk maar in jouw optiek is eens een dief altijd een dief.

Met andere woorden we maken allemaal fouten en van fouten kun je leren.

De één wat meer dan de ander. En het leven is niet rechtlijnig, meer van geven en nemen. Vergeet het verleden en werk aan je zelf je hebt meer vrienden dan je denkt.

Snap je.

Slaap ze.

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: bkr

Ongelezen bericht door gast33 »

Ja je hebt gelijk maar in jouw optiek is eens een dief altijd een dief.
Absoluut niet mee eens. Een persoon kan tot inkeer komen. Een bank daar in tegen dient een vertrouwens positie in te nemen. Zodra een bank en of financiële instelling dit vertrouwen beschaamt is het niet een persoon die aan het vertrouwen afbreuk doet maar een instelling die deel uitmaakt(e) van de economische motor van een welvarend land. Een bank instelling die dit vertrouwen beschaamt steekt een dolk in een renderende motor en dat alleen ter verrijking van zichzelf (bedrijfs beleid) Zo'n opsteling van een bank kan voor mij geen goedkeuring wegdragen en is een smet op het hele bankwezen.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: bkr

Ongelezen bericht door rust »

ik ben in februari 2004 gestopt met betalen. Heb 3 contracten. Heb 1wvd verlengd in 2002. en 2 contracten die in 2009 en 2010 aflopen.
Ik heb begin dit jaar de beslissing genomen om te stoppen met betalen.
Ik ga toch niet afwachten met die ***** contracten. We zijn gewoon belazerd. Iedereen laat dexia zijn gang gaan.
Werd vorige week gebeld door een dexia hond of ik wilde betalen. Ik zei dat het bij de advocaat was en hij zou er een notitie van maken.
Van de week brief gehad van de dexia honden dat ze de aandelen gaan verkopen en dat dat vergaande financiele consequenties kan hebben voor mij.
Welke contracten, waar zijn de bewijzen dat de aandelen gekocht zijn?
Blijf dexia bestoken op hun antwoordnummers, zij stalken ons ook.

Het leuke is dat dexia zelf ook genaaid is door aegon.

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: bkr

Ongelezen bericht door jaffhu »

mensen,mensen, BKR, is handlanger van banken ongeachte wie,

dexia,aegon abn-amro doet ter zaak niet toe, deze banken soort mafia cartel gesteund door balkenbende & company incl Zalm

deze zalm is niet meer zalm maar veranderd voor schurk tegen de mensen en de bkr is cartel registratie en de heel zooitje boven de wet ongeachte welke regering dan ook zelf de rechters nemen de woorden van deze mafia banken boven de woorden van de gewoon mens.

dit is de realiteit waker worden deze BKR is een straf werkt voor de banken zie zijn rechters anklagers en overheid. kortom boven de wet en wie beweert anders laat mij zien een bewijs. BKR>BKR> :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: BKR

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: bkr

Ongelezen bericht door kwast »

Jaffhu, ben jij een broer van willems?

Gesloten