snuffel1 schreef:Zoals ik het relaas lees is in eerste instantie de brandstof toevoer pomp in de tank defect gegaan en niet de brandstof injectie pomp die de verstuivers van brandstof voorziet. In het brandstof toevoer systeem zijn bij dieselbrandstof filters opgenomen waaronder een soort van waterafscheider die regelmatig vervangen dienen te worden want diesel is lichter dan water en in de tank kan behoorlijk wat vocht in de tank neerslaan het is in de winterperiode dus zaak om de tank regelmatig geheel te vullen en gevuld te houden. Kwikfit heeft het onderhoud gedaan maar niet alle vestigingen zijn merk erkend want en dat is wel grappig in de erkende vestigingen is een gecertificeerde monteur aanwezig maar voert die de werkzaamheden ook echt zelf uit of laat het over aan een medewerker die in dit geval vergeten was de filters te vervangen waardoor er water in de brandstof injectie pomp is gekomen die de motor heeft verwoest. Renault Nederland kan niets voor betekenen want de fout ligt bij Kwikfit en omdat Renault Nederland blijkbaar de vestiging waar u de auto in onderhoud heeft niet erkend als zijnde een vestiging die onderhoudsbeurten mag uitvoeren. Edoch mocht dat wel het geval zijn dan kunt u die vestiging aansprakelijk stellen want zij hebben de voorgeschreven normen voor wat betreft het klein en groot onderhoud niet goed uitgevoerd.
Ten eerste vraag ik mij af hoe jij weet dat kwikfit de filters niet vervangen heeft en de fout bij kwikfit ligt ??
Bij de kwikfit waar ik kom hangt een soort certificaat waarop staat dat zij alle onderhoud mogen doen en een en dezelfde monteur werkt altijd aan mijn auto. De laatste grote onderhoudsbeurt heeft de auto gehad in begin februari gelijk met de APK,en het probleem doet zich nu voor.
Tevens is dan de vraag had de Reneault dit dan misschien ook niet moeten controleren bij de reparatie van de brandstofpomp ?
Ook heeft de Reneault niets over dat filter gezegd, enige wat zij zeggen is dat wij zelf het water in de tank zouden hebben gedaan of een derde door de tankdop te forceren, vreemd is alleen dat er totaal geen schade is aan de tankdop en deze gewoon normaal sluit met slot.
Voor ons lijkt de enige logische manier waardoor er water in de dieseltank is gekomen het moment waarop de diesel uit de tank is gehaald en er later weer is in gedaan, dat er in de tank waar ze de diesel tijdelijk hebben opgeslagen water heeft gezeten.