LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO overboeking duurder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: ABNAMRO overboeking duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je AOW of Pensioen op buitenlandse bank laat storten is daar telkens kosten vanaf die ze moeten maken.
Op NL rekening storten is voordeliger.

Maar als je jou moeder bezoekt, de overstap Service en de kosten van ASN bank eens doornemen.....
Gelijk kijken wat het kost van NL naar CV... en dat kun je vandaar online ook uitzoeken.

Bedrijven betalen ook per boeking, zowel lage kosten hier in NL als iets meer naar EU en laat CV nu buiten EU vallen helaas, dus bedrijven hebben 3 tarieven... daarom is Aliexpress via NL dochter die hier veel via Ideaal doet of Paypal.

Ook rekenen vele Chinezen daar extra Creditcard kosten....
Gewoon iets langer bij je moeder logeren en dan is overstap van niet goedkoopste Altijd Betaal Nu.. tot ASN mogelijk...
Alle grote in Nederland rekenen ook grotere prijzen voor hetzelfde!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

atlas1302 schreef:Wie zegt dat ik een enkele keer een overboeking doe?
Ik weet niet waar je die overschrijvingen allemaal voor gebruikt, maar het zou wel het meest logische zijn dat je maar enkele keren een grote overboeking naar je eigen rekening in CV zou doen. En dat je niet een hoop kleinere overboekingen doet. Eigenlijk vergelijkbaar met geld opnemen op vakantie buiten de EU. Dat kost in het algemeen ook geld en de meeste mensen zullen daarom er ook niet voor kiezen om tien keer een klein bedrag te pinnen, maar die pinnen één of twee keer een groot bedrag.

En ja, het is een grote stijging van de kosten. Maar dat is niet verboden. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er heel veel particulieren net dit probleem te maken krijgen. (In het geval van pensionado's, bij wie het waarschijnlijk nog wel zou kunnen spreken, geldt ook nog eens dat de AOW wel gewoon volledig op je CV rekening gestort zou worden, in tegenstelling tot de onjuiste informatie van stofzuigertje. Maar kennelijk mag ik dat hier niet benoemen???)

En het staat je ook vrij om dan een rekening bij een andere bank te gaan gebruiken, zoals je blijkbaar ook hebt gedaan? Dus verstandig dat je naar aanleiding van de tariefsverandering je bankrekening tegen het licht hebt gehouden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

AOW word overgeboekt in Euro's en de extra kosten voor buitenlandse dure rekening mogen ze claimen door iets minder te geven.

Of ze dat ook korten weet ik niet, mag wel... vele in niet Euro landen betalen zelf de wisselkosten en krijgen daar ook al minder door!

Verder is afgelopen 40 jaren de Fortis erbij gekomen, dat is ook een fusie tussen Bondsspaarbank en Nuts...
ABN Amro is fusie van NMB en zo.... dus zit je wel 40 jaren bij dezelfde?

Elke bank heeft voor zowel NL als dit soort buitenland andere tarieven en dat mag, en het is niet verboden om over te stappen....
Bezoekje bij je moeder en even tussendoor is voldoende....

Bij ASN gaat alles online dus naar Nederland is vermoedelijk niet eens nodig....
Wel een adres hier maar daar is familie voor!

kweenie

stofzuigertje schreef:AOW word overgeboekt in Euro's en de extra kosten voor buitenlandse dure rekening mogen ze claimen door iets minder te geven.

Of ze dat ook korten weet ik niet,
Dat laatste is wel duidelijk. Tien seconden googlen en je hebt het antwoord.

Als je iets niet weet, dan is dat prima. Maar plaats dan niet een wilde gok op het forum alsof dat de waarheid is. Zeker als die gok onjuist is, kun je daarmee mensen die er vanuit gaan dat je de waarheid spreekt flink in de problemen brengen.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Daarom is Revolut voor mij de oplossing, alles gaat on-line en snel. Op deze manier kan t.z.t. mijn A.O.W ook via deze partij en kan ik altijd beschikken over Euro`s. Ook mijn pensioen laat ik dan overmaken voor 0,0 nul kosten als dat niet veranderd natuurlijk want dat zijn ook vis momenten.

Mijn moeder heeft niet het eeuwige leven en ik wil haar ook niet tot last zijn, bovendien wordt het allemaal veel moeilijker om een rekening te openen als buitenlander..behalve hier dan. ASN neemt ook geen buitenlander zonder vaste verblijfplaats aan, geen ENKELE bank.

Als ik mijn geld bij de ABN betaalrekening laat staan, dan levert dat geen duppie op. Hier krijg je tenminste nog rente, alleen die escudo is dan weer een tegenvaller. Dus al met al is het een puzzeltje waar je niet snel over nadenkt als je gewoon huisje, tuintje, boompje in Nederland bezig bent, en dat zijn de meeste en dat begrijp ik.

Uitkijken naar Portugal of Spanje lijkt mij zinvoller, het klimaat en het eten daar zou ik het al voor doen. Dan mijn Revolut Master card en alles komt weer goed.

kweenie

Hm, kort geleden was je nog zo enthousiast over de banken in CV. Is blijkbaar toch iets minder mooi dan het leek?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als je alleen je geld hier uitgeeft dan doe je alles via lokale bank, heb hier een euro en escudo account. Een jaartje niet omkijken en er staat 4% bijgeschreven.
Maar als je regelmatig naar Europa wil of daar betalingen doen dan wordt het iets lastiger, en daar kom je gaandeweg achter. Ik kan bijv. niet naar de bank om te vragen, geef me even 500 euro! op straat kan je het wel weer wisselen natuurlijk.

Dat is economie bescherming, heb ik een ticket in mijn hand dan kan ik wel weer 9000 euro cash meenemen. Maar dan zit het weer in je zak, dus inderdaad het is nog geen Europa :)

Gesloten