Pagina 2 van 2
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 05 mei 2018 12:33
door Brahms
Ik ben gaan bellen met dit bedrijf maar zonder gehoor.
Zelfs op deze feestdag pakken ze gewoon op.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 05 mei 2018 21:20
door Tuja
Er is geen sprake van nalatigheid. De losgeschoten rioolbuis ligtt ver in de kruipruimte. Dat kan Imen nooit zomaar ondekken. De stank was niet zo sterk binnen dragen na het zogenaamd ontstoppen van het riool maar wel met de dagen. Jij gaat niet gelijk denken aan de bron in de kruipruimte. Wij hebben nu het ontdekt omdat wij de plek waar de kruipruimteluik is , gingen opruimen. Wij hebben de hoeveelheid rioolwater gezien in de kruipruimte
Nogmaals vraag ik gedupeerden om met mij in contact te komen om dit bedrijf aan te klagen. Een vertegenwoordiger van dit bedrijf heeft via whatsap gereageerd. Hij wil alleen tegen betaling terug komen. Ik doe geen zaken met dit bedrijf meer. Ik vraag iedereen om geen zaken met dit bedrijf.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 05 mei 2018 21:36
door Brahms
Tuja schreef:Er is geen sprake van nalatigheid. De losgeschoten rioolbuis ligtt ver in de kruipruimte. Dat kan Imen nooit zomaar ondekken. De stank was niet zo sterk binnen dragen na het zogenaamd ontstoppen van het riool maar wel met de dagen. Jij gaat niet gelijk denken aan de bron in de kruipruimte. Wij hebben nu het ontdekt omdat wij de plek waar de kruipruimteluik is , gingen opruimen. Wij hebben de hoeveelheid rioolwater gezien in de kruipruimte
Nogmaals vraag ik gedupeerden om met mij in contact te komen om dit bedrijf aan te klagen. Een vertegenwoordiger van dit bedrijf heeft via whatsap gereageerd. Hij wil alleen tegen betaling terug komen. Ik doe geen zaken met dit bedrijf meer. Ik vraag iedereen om geen zaken met dit bedrijf.
Als niemand kon ontdekken dat de buis was losgeschoten, waarom zou het bedrijf dat dan wel kunnen.
Als je geen zaken meer wilt doen met dit bedrijf, bel je een ander.
Na 3 maanden met een klacht komen is net wat te laat.
Opvallend dat je ongepland de kruipruimte ging opruimen ondanks dat je al langer wat rook.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 05 mei 2018 22:06
door Lady1234
Een kruipruimte is meetal bereikbaar door een luik achter de voordeur. Dus wat valt daar op te ruimen? En als het dan zo stonk en bleef stinken, was ik toch wel eerder op zoek gegaan naar de oorzaak.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 05 mei 2018 23:25
door Tuja
Ik heb twee krapruimtes. Een achter te voordeur en de ander in een berging onder de trap, tussen de woonkamer en de keuken. Waarom zou men kijken naar de kruipruimte, als de stank in de keuken is. . Wij werken allebei en wij hadden het niet echt serieus naar gezocht. Wel dagelijks het hele huis goed luchten en het huis vooral de keuken geld schoon achterlaten. Maandag is weer een werkdag . Ik zal me laten adviseren door specialisten. Dank voor jullie reacties.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 06 mei 2018 00:03
door Julie4444
kooij014 schreef:Lady1234 schreef:En had u een offerte gevraagd?
Helaas hier ga je de mist in. De loodgieter kwam langs om te onderzoeken wat het probleem was en heeft toen niet gezegd wat de kosten van het apparaat zouden zijn, had ik het moeten vragen ja maar je mag toch wel wat professionaliteit verwachten. Als ik mijn auto naar de garage breng krijg ik ook een waarschuwing als de kosten hoger zijn.
De kosten om de afvoerpijp te reinigen waren 710 euro en de vorige ontstopping was maar 110 euro. Je begrijpt een groot verschil.
Waarom dan niet die eerdere loodgieter opnieuw ingeschakeld? Als wij een fatsoenlijke vakman (of vrouw) hebben voor een bepaalde taak wordt dat gewoon onze go-to voor alles wat binnen diens specialiteit valt.
Verder lijkt me de vraag: "Wat gaat het ongeveer kosten?" meer dan logisch voor iemand aan de slag gaat.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 06 mei 2018 14:31
door Sammy743
Het bedrif is ingeschakeld om te ontstopping te verhelpen voor een bedrag van maximum €110. Dat is normaal. Toen gaf de loodgieter aan dat de oorzaak wellicht in het hoofdriool zit. Daar moest een zogemaamd Hyprojet fresesmachine 340 ingezet worden voor €175 extra. Binnen mum van tijd was zogezgd het riool is ontstopt. Niets van waar. Rioolbuis was los geschoten en het rioolwater is rechtstreeks de kruipruimte ineggaan. Dit bedrijf is vertrokken. Wij waren blij in de veronderstelling dat alles naar behoren werkt. Vandaag ben ik de kruipruimte inegegaan heb ik de los geschoten buis terug gezet. Bij het openenen van de kraan, zag ik het water blijf staan en loopt niet door. Ik ben van overtuigd dat het bedrijf heeft de verstopping niet hersteld. Ik vraag het bedrijf nogmaals om hun werk te komen herstellen en de schade in de kruipruimte te herstellen. Dat moeten ze doen als zij een fatsoenlijk bedrijf zijn.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 29 mei 2018 16:01
door Jose van Helden
Ook wij zijn inderdaad met een peperdure rekening van 850 euro afgescheept voor het schoonspuiten van onze riolering. Medewerker loopt heel druk rond, doet heel interessant, praat lekker vlot. Alle kranen open en binnen 1,5 uur was het gepiept. Mooie verhalen, dat je het op de verzekering kunt verhalen (mooi niet dus). Direct afrekenen !!! je krijgt de factuur op z'n telefoontje te zien. Als je ouder bent kun je dat niet echt goed bekijken. Inderdaad 89 euro voorrijkosten, 2 uur arbeidsloon (ipv 1,5 , ik denk afgerond naar boven), 350 euro voor het apparaat en nog eens 150 euro voor het onderzoek. Van anderen hoor je dat het voor 100 tot 200 euro helemaal gefixt is. Hij vroeg ook nog of we een flmpje wilde laten maken. Dan had de rekening dus nog hoger uitgepakt. Ook wij hadden geen offerte gevraagd en dan wordt je dus beduveld helaas. Eens en nooit meer !!!!!!
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 25 jul 2019 13:15
door ikbenerklaarmee
Helaas is dit bedrijf nog steeds bezig, had ik maar beter online gekeken.
Na gebeld te hebben met dit bedrijf was er snel actie.
Zoals besproken werd er onderzoek gedaan.
Ik moest na het eerste bezoek die dag direct afrekenen. dit was besproken.
De offerte om alle problemen op te lossen zou ik indienen bij de verzekering, deze wilde echter een beter omschreven offerte.
na de nieuwe versie van hun offerte was de verzekering nog niet tevreden over de omschrijvingen.
Nu is het bedrijf niet meer te bereiken er wordt niet gereageerd op telefoon, e-mail en app.
Ik heb bij een ander bedrijf alles opnieuw moeten laten doen en nu blijkt hoeveel teveel dit bedrijf rekent.
Ik ben nu 2,5 keer goedkoper uit als wanneer dit bedrijf het werk had gedaan.
Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje
Geplaatst: 25 jul 2019 13:34
door Komkommertijd
Elk bedrijf mag zelf zijn tarief vaststellen.
Verder reageerde U op een bestaande van losgekomen leiding, bij hoge druk en/of slecht gelijmde verbinding tijdens de bouw kon dat gebeuren, en daar rekende niemand op!
En duur, ja vooraf vragen en je mag verder zoeken naar betaalbare en betrouwbaarder bedrijf.