Er wordt helemaal niks gesuggereerd. En over claimen gaat het al helemaal niet.alfatrion schreef:Ik vind dat geen onschuldige opmerking. Er wordt minstens gesuggereerd dat je schade moet claimen bij de partij die ergens schuldig aan is. Dat is onjuist.tttlocke schreef:Mijn punt was echter dat renewouters een prima opmerking maakte, waarin hij de boekingscentrale prijst voor de klantvriendelijke afhandeling terwijl de fout mogelijk door anderen gemaakt is.
Het lijkt wel of uw fantasie met u op de loop gaat.
Ik begrijp wel dat u creativiteit aan de dag moet leggen om de discussie zo te 'off topic' te laten uitwaaieren teneinde uw juridische punten kun scoren maar u leest hier echt zaken, die er niet in staan.
Dat zeg ik. Uw gebruik van 'ook dan' verraadt dat u niet goed gelezen of begrepen heeft wat ik schrijf.alfatrion schreef:Nee, ook dan is het argument niet steekhoudend. ....tttlocke schreef:- liet u gemakshalve weg dat een dergelijk argument hier alleen 'niet steekhoudend' te noemen is, indien de boekingscentrale niet slechts tussenpersoon is, iets dat u verzuimde hard te maken.
Er was zoals gezegd sprake van een opmerking, niet van een argument. Dat maakte u er van. En het lijkt er op dat u nu iets anders bedoelt met dat argument dan toen u het voor het eerst sprake bracht.
Niemand zei dat. Niemand suggereerde dat.alfatrion schreef: Het gaat er helemaal niet om wie ergens schuldig aan is.
Ik gaf daarvan een voorbeeld:alfatrion schreef: Een partij die tekortschiet in de aangegane verplichting is daarvoor aansprakelijk, ongeacht of hij daar zelf schuld aan heeft.
Een goed voorbeeld volgens u?tttlocke schreef:De hoteleigenaar is inderdaad aansprakelijk jegens de hotelboeker voor de fouten die door hem in de arm genomen boekingscentrale ten nadele van de hotelboeker maakt. Conform uw wetsartikel art. 6:76 BW.
Punt was dat Booking.com dit netjes opgelost heeft.
En of ze daar dan juridisch toe verplicht waren of niet; of dit juridisch afgedwongen had kunnen worden of niet, is dan niet meer relevant voor deze kwestie.
Er is meer tussen hemel en aarde dan juristerij.