LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats: wel betaald, geen bestelling, wat nu?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Marktplaats: wel betaald, geen bestelling, wat nu?

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Hatertje schreef:
ikweethettoch schreef:
Hatertje schreef:In het geval van internetoplichting gaat de ING geen NAW gegevens verstrekken. Dat staat op hun website. Die NAW gegevens krijg je alleen in het geval van onverschuldigde betaling (dus per ongeluk). Verder komt het rekeningnummer voor op de site van de politie. Het lijkt mij dus dat er vaker aangifte is gedaan tegen deze persoon. Ik denk dat er niks anders op zit dan te wachten op de afhandeling van de

https://www.ing.nl/particulier/zoeken.h ... erugboeken
Dan is de info van de medewerkster die TS via chat gekregen heeft fout?

Kijk naar de screenshot !
Mijn persoonlijke ervaring leert dat websites vaker gelijk hebben dan klantenservice medewerkers.
Dan is jou ervaring anders als die van mij.

Tot heden hebben de medewerkers van de ING steeds de info verstrekt, die juist was! :wink:

atlas1302

Re: Marktplaats: wel betaald, geen bestelling, wat nu?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maar hoe werkt die kopersgarantie van Marktplaats dan? niet geleverd geld terug toch! Zo werkt E-bay al jaren en Aliexpress doet al aardig haar best om dit bij te houden.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Marktplaats: wel betaald, geen bestelling, wat nu?

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

atlas1302 schreef:Maar hoe werkt die kopersgarantie van Marktplaats dan? niet geleverd geld terug toch! Zo werkt E-bay al jaren en Aliexpress doet al aardig haar best om dit bij te houden.
Ik begrijp het ff niet, wat je bedoeld?

MP heeft geen kopersgarantie, ook geen geen geld terug.
Maar vergelijk Alieexpress niet met Ebay/PayPal, want Aliexpress werkt op coulance , dat is heel iets anders.

de auditu
Berichten: 777
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Marktplaats: wel betaald, geen bestelling, wat nu?

Ongelezen bericht door de auditu »

Komt bekend voor. Ik heb iets dergelijks bij de hand gehad met een "aankoop" via MP. Achteraf viel mij op dat de verkoper, voordat er overeenstemming was, informeerde of het moest worden opgestuurd of dat het afgehaald werd. Nadat ik had aangegeven dat de afstand te groot was voor ophalen, gaf de verkoper door dat mijn bod geaccepteerd was. Dat is ook opvallend omdat het bod best laag was; maar niet te "mooi om waar te zijn". Na ongeveer drie weken van heen en weer mailen werd duidelijk dat het niet goed ging komen. Het enige wat je kunt doen is aangifte bij MP en bij de politie. De politie neemt de aangifte (via internet) heel correct op en houd je ook op de hoogte van de voortgang. Echter, het bedrag is te klein om er een zaak van te maken. Pas als er heel veel aangiften wordt het wellicht opgepakt. Waarschijnlijk weten deze kruimeldiefjes dat ook en kunnen ze dit heel vaak doen voordat ze daadwerkelijk gevaar lopen.

Gesloten