Lady1234 schreef:Ten eerste hebben zij helemaal niets in bruikleen. Als zij iets verkeerds gedaan zouden hebben, of nagelaten, vooropgesteld dat zij daardoor aansprakelijk zouden zijn, dan zou juist wel hun verzekeraar dat dekken. Hun persoonlijke AVP dekt natuurlijk helemaal niets in de uitoefening van hun beroep.sylvesterb schreef:Beetje kromme redenatie de stomerij behoort verzekerd te zijn voor de goederen die zij in bruikleen hebben, lijkt mij. En je kunt het wel herhalen maar ik kan nergens vinden dat mijn inboedel verzekering dergelijke zaken dekt. Los dat een inboedel verzekering niet verplicht is.Lady1234 schreef: Maar de oorzaak ligt buiten de macht van de stomerij. Zij hebben niets verkeerds gedaan, of iets nagelaten. Dus ze zijn niet aansprakelijk.
Dat ze niets verkeerd gedaan, of iets nagelaten hebben betekend enkel dat de verzekering de schade vergoed en dat ze niet zelf persoonlijk aansprakelijk zijn (als ze netjes verzekerd zijn).
Ik weet natuurlijk niet waar u verzekerd bent, maar bijvoorbeeld ING en Ohra dekken inboedel elders wel, in ieder geval tegen brandschade.
Uiteraard is een inboedelverzekering niet verplicht,en dan is er ook geen dekking.
De Consumentenbond denkt er heel anders over:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-stomerij