Pagina 2 van 2

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 02 jul 2004 22:20
door trudy
Een hele waslijst Hans. Te gek voor woorden. Allemaal waar.

Het foldermateriaal had vergulde opschriften, maar stinkende waar.

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 02 jul 2004 22:26
door EEE
Zeker waar hans..

groet

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 02 jul 2004 22:55
door cornelis
Hans,

Het is allemaal waar wat je zegt,vooral dat dexia eigen rechter mag spelen,en goochelt met taalgebruik,en klanten chanteerd met het aanbod.
Niemand mag voor eige rechter spelen,als dexia het wel mag mogen wij het ook.[o sorry wij niet want dexia mag nu eenmaal meer dan de gemiddelde burger]

cornelis

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 02 jul 2004 23:31
door Ayette
Ik verwijt Dexia dat we niet kunnen scheiden door onze financiele Dexia misère. We kunnen ons domweg niet twee huishoudens permitteren met onze restschuld en a status bij BKR. Twee inkomens zijn broodnodig om één gezin in één huis draaiende te houden.

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 02 jul 2004 23:45
door Rob Adank
Ton.

Prima actie.
Ik ga reageren maar heb net wat familyomstandigheden gehad.
Hoop weer snel in te haken.

Groet Rob Adank/Breda
06-53832709


ps.laat ieder zo veel als mogelijk reageren.!!!!!!!!!!1

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 00:06
door aert0001
Rob,

Laat snel weten indien ik iets voor je kan betekenen,

voor nu sterkte

Ton

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 00:14
door aert0001
Ik verwijt Dexia jaren van ellende en onzekerheid bij honderden, duizenden gezinnen.

Ik verwijt Dexia het vernietigen v.h. vertrouwen in mijn medemens,
het schenden van al mijn persoonlijke normen en waarden,

Ik verwijt Dexia, ze hebben al het spaargeld van de kinderen gestolen, en nog willen ze meer.

Ik verwijt mezelf dat ik ooit...............

Ik verwijt de overheid en justitie dat Dexia er nog steeds is.

Ton

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 00:24
door Finito
Ik verwijt Dexia dat er misbaksels zijn die achteraf nog aan de ellende van gedupeerden willen verdienen

Ik verwijt Dexia dat er geen advocaat meer te vinden is die met toevoeging iemand met raad en daad wil bijstaan

Ik verwijt Dexia dat zij hhaar maatschappelijke verantwoordelijkheid ontloopt

Ik verwijt Dexia dat zij mensen aan zichzelf en aan elkaar laat twijfelen

Ik verwijt Dexia dat zij nog pretendeert een goede naam te hebben en blijft adverteren

Ik verwijt Dexia dat zij gedupeerden ongeloofwaardig doet overkomen

Ik verwijt Dexia dat mensen nog meer aan eigenbelang denken

Ik verwijt Dexia dat mensen elkaar gaan manipuleren

Ik verwijt Dexia dat dit forum bij velen een belangrijke rol in het leven speelt

Ik verwijt Dexia dat er ook mensen waren die dollartekens zagen en zich dat niet meer weten te herinneren

Ik verwijt Dexia van alles en nog wat en een hele hoop meer!

Ik verwijt Dexia

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 00:24
door trudy
Ik verwijt Aegon dat zij zulke producten op de markt heeft gebracht en nu doet of haar neus bloedt.

Ik verwijt Legio Lease dat zij die producten aan de man gebracht heeft zonder eerlijke voorlichting te geven

Ik verwijt Dexia dat zij met de zweep eroverheen de buit wil binnenslepen

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 14:33
door Joshua
Speculeren met een merknaam
De Groene Amsterdammer van 14 juni 1995
Van alle dag
Wie speculeert op de beurs, kan verliezen. Wie zijn geld uit handen geeft, kan worden opgelicht. Maar reclamejongens die speculeren met een merknaam - 'Ik vertrouwde op de allure van de familienaam' - nemen hun verlies niet zomaar. De bizarre affaire Laverman-Van Buuren contra familie De Vilder. ® door Peter de Bruijn
EEN LUDIEKE ACTIE of maffiamethoden?
http://www.groene.nl/1995/06_14/vilder.html

Wat verwijt ik de AANBIEDERS!
Misbruik van de situatie en positie van klanten. De aanbieders hebben bewust gekozen voor onduidelijke merknaam constructies die het vertrouwen misleid hebben van klanten die niet in de positie zijn of wilden deelnemen aan "producten" met een zeer speculeerde karakter.
Na 1995 heeft de EU een aantal zeer specifieke wetsartikelen aangekondigd die tot doel hebben de consumentbescherming binnen de EU af te stemmen. De Politiek in Nederland is gewoon nalatig geweest met het correct toepassen van die richtlijnen.
De AANBIEDERS hebben bewust gekozen voor het inzetten van bovenmatig op provisie betaalde verkopers, die of NIET opgeleid of NIET gemachtigd waren, en proberen zich nu te ontrekken van hun verantwoordelijkheid.
 Geen zakelijke en volledige informatie zorgt dat de klant geen kans heeft voor het maken van en verantwoord besluit.
 Geen klant risico profiel gemaakt.
 Geen correct zaken doen maar agressief speculeren onder tijdsdruk achteraf ingestemd wordt met, AANKOPEN gedaan zonder dat klant ergens voor getekend had en daarna met misleidende informatie en druk “wij hebben voor U gekocht”. U dient te reageren door de ingevulde bon terug te sturen.
 De AANBIEDERS hebben het financiële gewin van provisie jacht door tussenpersonen tot onverantwoordelijke omvang en laakbaar gedrag aangemoedigd.
 Ongevraagde verkoop van niet op de klant positie afgestemd en Misbruik van de situatie en positie van klanten, door ongevraagde colportage cold calling, bewust onder regie van AANBIEDERS in stand gehouden.
 Overrompelen van klanten door normale verzekering diensten te koppelen aan verdekte hypotheek geldverstrekking. Vaak zonder dat de verkoper daarvoor de benodigde toestemming of gemachtigd is.
 Geen of bewust onvoldoende voorwaarden opgenomen in geval er plotseling grote veranderingen optreden. Hetzij ten aanzien van de producten of aan de zijde van de klant. (Geen verzekering ter voorkoming restschuld onvermogen door inkomen verandering etc.

Wat verwijt ik de overheid!
In strijd met de Europese wetgeving die reeds in 1995 aangekondigd is en in 1998 van kracht zijn de artikelen voor consument bescherming NIET nageleefd. De AANBIEDERS hebben de wetten voor zorgplicht met voeten getreden.
 De wetgeving voor consument bescherming loopt vooral in Nederland achter met de EU en biedt haar burgers geen of onvoldoende kans hun recht tegen voor alle klanten naar rechtvaardige draagkracht bijdrage. (De huurkoop wet is in februari opnieuw aangehouden door Donner)
 Geen of onvoldoende toezicht op het handelen met voorkennis door de STM en de AFM. Een gedoog cultuur en belangenverstrengeling doordat de overheid in veel bedrijven een groot financiële deelnemer is. (KPN en banken).
 Na 1995 hebben AANBIEDERS zich vooral op klanten gericht die volstrekt geen kennis of in een financiële positie waren en werden de risico’s niet naar behoren zijn weergegeven. De voorwaarden in de contracten zijn ondanks ingrijpende wijziging in het belastingstelsel aangekondigd in 1998 verslechterd zonder dat dit vermeld of uitgewerkt is in effectieve jaarlijkse kosten.
 Verkopers hebben gewoon FRAUDE gepleegd door onder het mom van spaar constructies zelf de aanvraag en contracten getekend te krijgen en deinsden er niet voor terug door vervalsing ten laatset van hun klant te regelen.
 Geen waarschuwing bij grote veranderingen van waarde of schade. Na 1929 zijn na de krach in Amerika al strikte regels over de verplichting van de AANBIEDER voor tijdige informatie en schade beperking indien de investering van de klant onder de 90% zou komen.
 De AANBIEDERS hebben bewust nagelaten hun zorgplicht te vervullen, daar zij op geen enkele wijze dachten aangesproken te kunnen worden en zij de meeste winst kunnen behalen indien de producten slecht presteren.
 De contracten bieden de klant vrijwel geen mogelijkheid tot het beperken van de schade.
 Weigeren door AANBIEDERS van duidelijke bewijslast over aankoop tijdstip en koerswaarde transactie stukken.

Ik ben van mening dat iedereen die bewuste een product op de markt zet en door iedere Rechter inmiddels erkent onder volstrekt onvolledige informatie (men noemt dit nu financiële bijsluiter) dat tot grote schade kan leiden onder strafrechtelijke wetgeving vervolgd moet worden.
Een voorbeeld is recentelijk (april 04) in Hengelo gebeurd. Zie rechtsvervolging van FDE.
De Fiod/ECD heeft Financiële Dienstverlening Europa (FDE) uit Hengelo onder de loep. Het landelijk opererende financieel adviesbureau zou voor miljoenen gefraudeerd hebben.
Ruim tachtig particulieren door het hele land zijn gedupeerd. Justitie vermoed dat er nog meer financiële slachtoffers zijn. In totaal is circa 5,2 miljoen euro spoorloos verdwenen, meldt de Telegraaf.
Ik heb het gevoel dat de schade meer dan een financieel effect betreft.
In de uitspraken houden rechtbanken vrijwel geen rekenschap met de gevolgen van de schade, voor de gedaagde in het geval van gedwongen of bewust niet nakomen vermeende verplichtingen. Het menselijke aspect wordt zelden gehanteerd. Sommige Rechters menen als boekhouder te moeten (te)recht wijzen.
Financiële schade (rente die onvermeld bestaat uit optie kosten overlijdensverzekering administratieve kosten aankoop kosten etc)
Aanbieders blijven buiten rechtelijke kosten en psychische druk uitoefenen, terwijl op nietigheid van het product is beroepen en voor de rechter is gebracht.
Onduidelijkheid over uitsluitingen vaak niet inzichtelijk gemaakt, door rechtsbijstand instellingen.
Mentale letsel schade bij klanten door onredelijke lange en onduidelijke juridische procedure waarbij ongelijkheid in uitspraken ontstaan. Het vertrouwen is zoek.
Het is verworden tot een onmenselijk maatschappelijk probleem!

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 15:35
door Steenbok
Dexia heeft veel regels overtreden op de Wet Toezicht Effectenverkeer.

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 03 jul 2004 15:59
door Great Bear
Geplaatst op 03 Jul 2004 15:35 door Steenbok


--------------------------------------------------------------------------------

Dexia heeft veel regels overtreden op de Wet Toezicht Effectenverkeer.
ja maar ondertussen zitten wij met de gebakken peren!

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 05 jul 2004 20:19
door Hans2
DE JURIDISCHE POSITIE DEXIA

Op bladzijde 19 van de toelichting op het Dexiaanbod komt Dexia bank terug op het

Verwijt:
“Dexia hanteert agressieve telefonische verkoopmethode en handelt in strijd met het verbod op cold calling”

Vervolgens geeft Dexiabank haar standpunt weer dat dit niet zo is.
Dexia eindigt met:
Hoewel het eerste gesprek niet beperkte tot uitsluitend de vraag of de cliënt wel of niet een brochure wenst te ontvangen, is ons oordeel dat de telefonische benadering van de cliënten
Niet onder het verbod van “cold calling”viel”

Wat is cold calling en hoe gaat het in zijn werk?
Met cold calling, wordt telefonisch een eerste contact met potentiële nieuwe klanten gelegd.
In eerste instantie, om de klanten kennis te laten nemen van een nieuw onbekend produkt
Daarna om te onderzoeken of de klanten belangstelling heeft voor dat produkt
en dan de verkoop hiervan op gang te zetten .
Daarna om de klanten nogmaals overtuigen van de kwaliteit van het produkt,
om dan in een vervolg gesprek het produkt te verkopen.
Met deze eenvoudige aanwijzingen kunt u de resultaten van telefonische verkoop duidelijk opvijzelen.

1. Overleef de eerste dertig seconden
De eerste dertig seconden van het gesprek zijn van vitaal belang. In die tijd moet u de aandacht van de klant trekken, anders hangt u. Die aandacht trekt u niet door een heel verhaal te beginnen over wat uw bedrijf doet en waarom uw producten zo fantastisch zijn, maar door iets te vragen of te vertellen dat direct van toepassing is op de situatie van de klant: Wilt u ook een betere financiële toekomst voor uw kinderen? Ook verwijzen naar winst of kostenbesparingen zijn 'triggers' om de aandacht vast te houden: Weet u dat wij een spaarplan hebben waarbij u uw geld vast zet, waarna er via een door ons bedachte manier van vastzetten u er een flinke winst mee kunt maken? Een beetje bluffen mag. U kunt het ijs breken door net te doen alsof u elkaar al eerder heeft gesproken, maar dat u er toen nog over moest nadenken
2. Stel slimme vragen
Vragen stellen blijft de belangrijkste activiteit in een verkoopgesprek. Ook als het u niet lukt om iets te verkopen, levert het inzicht op in de markt en in eventuele bezwaren. Begin met open vragen: Hoe spaart u nu?Waarom spaart u op deze manier?
Ga daarna over op gesloten vragen:Hoeveel procent rente hebben deze spaarrekeningen?
3.. Gebruik geen vaste scripts.
Scripts, waarin het hele verkoopgesprek en alle vragen tot op de komma staan uitgeschreven, zijn dodelijk. Het gevaar bestaat namelijk dat u de tekst letterlijk gaat oplezen. Wel is het verstandig om een paar kernpunten over het product op papier te zetten.
4.. Laat u niet afwimpelen.
Pareer met succes.
“Geen tijd”
Antwoord hierop geduldig, en begripvol.
Let op de formulering, vraag niet of u terug mag bellen, maar zeg dat u terug belt en vraag alleen op welk moment het schikt
4.. Pareer weerleggingen
Tot zover klinkt het allemaal alsof elke klant die u aan de telefoon krijgt gewillig meegaat in het verkoopgesprek. Welnu, die kans is gering. U zult een zee van tegenwerpingen, en afwijzingen over u heen krijgen.
“Ïk moet er nog even over nadenken”
Bedenk snel of in het gesprek iets naar voren is gekomen waarover de klant
Onduidelijkheid heeft.
Wat is er niet duidelijk?
Waarover wilt u nog nadenken?
Is er iets dat ik misschien niet duidelijk heb verteld?

Maar een beetje verkoper is een volhouder. In het kader ziet u hoe u de meest gebruikte tegenwerpingen kunt pareren. Ga in ieder geval nooit in discussie over de bezwaren.
5. Stel bereikbare doelen
Ook de beste verkoper kan via de telefoon geen complete offsetpers aan de man brengen. Stel voor het verkoopgesprek bereikbare doelen bijv.het toezenden van een brochure.Als u een brochure toezend kondig dan aan dat u voor een bepaalde datum zult terug bellen naar aanleiding van de toegezonden brochure.

Naar voorbeeld van zibb.nl


Volgens mij bediende Legiolease zich wel degelijk van cold calling!!!!!!!!
Het verwijt is dus wel terecht.

De leaseconcepten werden verkocht door hele slimme ongeschoolde praatjesmakers, die alleen waren opgeleid om zoveel mogelijk producten te verkopen!!!
Crusiaal....... daarna werden de door colportatie en misleiding verkochte contracten op 22 december 2001 overgenomen door de Dexia bank.

Dexiabank bank verdedigt:
a. de in het verleden plaats gevonden onrechtmatige verkooptechnieken van de legiolease verkopers.
b. de daar bij verkochte misconcepten, de z.g.leasecontracten.

De bank ontkent zowel het onder a .genoemde feit als ook het onder b. genoemde feit
De bank ontkent dat er niet onrechtmatig gehandeld is, dat er geen misleiding heeft plaats gevonden en dat er geen omwettig te verklaren producten zijn verkocht.


Het standpunt over de, door de bank genoemde verkoopprocedure op blz. 19 van uw toelichting bij het Dexia-aanbod, klopt niet met de werkelijkheid.
Daarmee klopt uw hele toelichting niet!!
De verkopers van Legiolease gingen veel slimmer, assertief getraind, gewiekster, en agressiever te werk bij de telefonische kontakten die zij met mij hadden en zoals blijkt uit getuigenissen van andere mensen op het internet, dan de procedure in toelichting in door de bank vermeldDexiabank vermeld.
Zie als voorbeeld ook één van de vele mededelingen die ik op het internet vond!



Ik heb voor Legio gewerkt!!!"
Een krantenartikel waarop stond verdien zoveel duizend in de maand. Ach waarom ook niet, dacht ik toen. Heb dus gesolliciteerd toen bij Vero Sales een onderneming van Legio Lease.
Kwam daaraan en had een vrij leuk gesprek waarop ik ook meteen was aangenomen. Wat was de bedoeling: "Zoveel mogelijk spaarproducten van Legio zien te verkopen aan bedrijven en personen!!!" Na een interne opleiding van 1 week bij Vero Sales kon ik telefonisch aan de slag. En de producten gingen als broodjes over de toonbank. Zelf had ik toen een contract genomen op Spaarleasen toen ik daar werkte. Kan je nagaan hoe de werknemers goed over hun producten waren ingelicht. Wist ik veel dat ik een registratie van het BKR te Tiel kreeg. Jaah, daar kwam ik achter nadat ik een Winstverdriedubbelaar en KoersExtra had afgesloten bij Legio. Vele mooie woorden zijn het die ze beloven en uitgaan van een veels te hoge rendement. Het enige wat ik kan zeggen en wat ik ook weet : LEGIO LEASE zijn oplichters...begin er ook A.U.B. niet aan!!! Gelukkig werk ik allang daar niet meer...want ik had dan het kantoor in Leiden vast wel in gijzeling genomen.

Hun gesprekken waren misleidend en manipulerend.
Dezelfde slimme, gewiekste, en assertieve methodiek van manipuleren en van mensen onder druk zetten, wordt nu ook door Dexiabank Nedeland gebruikt met het aanmeldingsformulier.
Ook nu worden wij weer onder druk gezet en misleid terwijl de bank zogenaamd zegt uit humanitaire gronden te handelen, Dexiabank zegt zich juridisch tot niets verplicht te achten t.a.v. de ex-cliënten van Legiolease.


Welke leden op dit forum hebben telefonisch contact gehad met Legiolease, zonder in de gaten te hebben dat ze werden misleid? Vriendelijk vragen over uw wijze van sparen, zonder impliciet in de gaten te hebben, dat door die vragen ze u in de val lokten.
Waarna ze u vervolgens vrijblijvend een misleidende brochure toe zonden.
Werd u hierna nogmaals misleid aan de hand van de brochure?

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 06 jul 2004 00:13
door aert0001
beste gedupeerden,

ik hoop dat ieder ermee accoord gaat dat ik deze stukjes verwerk endoorgeef aan advocaten van gedupeerden, ook kan het voorkomen dat de verwijten in de media terugkomen, indien er bezwaren bij jullie zijn laat het me even weten.

Ton

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 06 jul 2004 00:17
door Truus2004
Media hurray :wink: W.b. advocaten hoop ik eigenlijk dat er hier niet iets staat wat nieuw is aan de horizon.

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 06 jul 2004 00:44
door aert0001
Tja Pipa, eerlijk gezegd, ik zit er nog steeds een beetje mee,

Ton

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 06 jul 2004 20:49
door Hans2
1. Ook Spaar Select heeft vele vele slachtoffers gemaakt.
2. Ook zij hebben vele vele levens verwoest
3. Vele gezinnen kapot gemaakt
4. Mensen behandeld als nummers voor hun eigen goed
5. Ja zelfs sommigen tot wanhoop gedreven
6. En ja zelfs (zelf) moorden op hun geweten
7. En als je nog verder doordrijft, verschillende generaties verpest.
De ouder die centjes had gespaard voor de studie van zijn kinderen, waar nu plots weinig of niets van over blijft, kan tot gevolg hebben dat dat kind misschien de studies kan lopen wat zijn ouders hadden gepland. En in de toekomst tevreden moet met een veel minder job (lees inkomen) dan anders haf gekund.
8. Vele mensen hun emotionele denken, voelen en handelen voor de rest van hun leven gewijzigd, door het misbruik van vertrouwen waarin ze nu zijn beschaamd, en misschien eerlijke kansen mislopen in hun verdere leven uit angst.

Uitspraken gedaan ophet forum van adviesverlies.
We sparen ze voor een Zwartboek wart er moet komen.
Het zal dan helaas te laat zijn en neer komen op:
"Als het schaap verdronken is dempt men de put"

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 06 jul 2004 21:31
door Truus2004
Geplaatst op 06 Jul 2004 00:44 door aert0001
--------------------------------------------------------------------------------
Tja Pipa, eerlijk gezegd, ik zit er nog steeds een beetje mee,
Ton
Ton, no problem at all :D Bij het desbetreffende dagblad was een verslag van het zakelijke traject welkom, de journalist wilde geen emotionele ellendestory's (meer) publiceren. Ik blijf er van overtuigd dat er dan nog kapstokken genoeg zijn om een artikelenreeks aan op te hangen.
Succes :wink:

Re: wat verwijten we Dexia

Geplaatst: 07 jul 2004 10:31
door dootjeblauw
het is schandalig dat dexia van dsi in nederland mag blijven en het is schandalig dat al-quaida onschuldige mensen met aanslagen vermoordt terwijl een goede doel nog intact staat bij het centraal station in amsterdam