Pagina 2 van 2

Re: Telefoontje van Business Collect: of ik even wou betalen

Geplaatst: 26 jun 2018 13:39
door Moneyman
Cro schreef:
olaf79 schreef: Dat bang maken mogen zij dus niet.
Vraag is natuurlijk wel wat is bang maken?

Volgens mij mag een incasso bureau rustig aangeven dat wanneer rekening X niet betaald is per datum Y ze voornemens zijn een gerechtelijk traject te starten waarbij de procedure nadat het vonnis door de rechtbank gewezen is kan eindigen in het feit dat een deurwaarder beslag komt leggen.

Dat mensen daar bang van worden geloof ik direct, lijkt me ook best natuurlijk. Maar voor zover ik weet mag het incasso bureau dat wel gewoon aangeven. Sturen ze echter bijvoorbeeld wat "Muscle" op je af om je fysiek te intimideren is het natuurlijk een ander verhaal.
Zo is het. Ik hoor het ook zo vaak: "o, u bedreigt me?". Nee, ik geef alleen de consequenties aan. Dan heb je de keus en ligt het aan jezelf of de genoemde gevolgen daadwerkelijk in zullen treden. De scheidslijn is dun, en er zijn helaas zeker bureau's die er dik overheen gaan.

Re: Telefoontje van Business Collect: of ik even wou betalen

Geplaatst: 26 jun 2018 15:00
door stofzuigertje
Deze firma heeft ook bij mijn een claim ingediend en als onze Deurwaarder zou komen, geen probleem mee, geef ik Moneyman gewoon een biertje!

Zolang er geen bewijs is en geen uitnodiging voor rechtbank kan ik deze zaak ook nooit winnen, ik vraag alleen wanneer de Deurwaarder dan komt want wegens vakantie wil ik wel thuis zijn.
Ik zie dit met vertrouwen te gemoed en in afwachting op de Deurwaarder, zo snel mogelijk graag en dat vonden zij niet leuk!

Re: Telefoontje van Business Collect: of ik even wou betalen

Geplaatst: 28 jun 2018 16:45
door montsegur
Business Collect en Pay Care zijn, op z'n zachts gezegd, wat vreemde incassobureaus. Beiden eind 2017 opgericht, beiden met een virtueel postadres en telefonie gebeurt vanuit een ander pand, beiden met een buitenlands rekeningnummer (Litouwen danwel Letland)
Het is logisch dat een schuldeiser, indien het hem zelf niet lukt betaling te krijgen, hij dat via een incassobureau probeert. Maar eerst moeten er betalingsherinneringen worden gestuurd. Een incassobureau vervolgens stuurt aanmaningen waarna de deurwaarder kan worden ingeschakeld.
Maar bij deze bureaus is sprake van dreigende intimidatie, er wordt geen of onvoldoende duidelijkheid gegeven over het juiste (oorspronkelijke) bedrag, over de schuldeiser en over de juiste periode waarin e.e.a. zou zijn gebeurd. Bovendien worden ze kwaad als je om die bewijzen en gegevens vraagt.

Advies:
Niet betalen, melden bij Consuwijzer, aangifte doen bij de politie (zie oproep Consumentenbond 4 juni 2018)