LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring gemeente Hardenberg?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tttlocke

Re: Onterechte bekeuring gemeente Hardenberg?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:Welke foutcodes er ook op welk scherm gestaan hebben, als dit kaartje uit de automaat komt, zou ik ook denken dat ik betaald heb. Dat is toch het eerste wat ik zie.
Qua ontwerp en opmaak is het gewoon een parkeerkaartje. Het simpele feit dát er zo'n kaartje uit de automaat komt, zou de meeste mensen al doen denken dat ze betaald hebben, ook zonder dat ze de tekst 'BETAALD' hebben gelezen (die tekst is wel het meest opvallend van alles wat op het kaartje staat).

Er is niet betaald, maar ik denk toch een goede kans dat TS gelijk haalt bij de rechter. Dat wil zeggen dat ze de boete niet hoeft te betalen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

mahadma schreef:Je krijgt je ticket uit de automaat en mag redelijkerwijze aannemen, temeer als je betaald in het scherm hebt gezien, dat je dit direct onder je ruit kunt leggen, zonder een wetenschappelijke studie te volgen erover.
Daar is de mother of all fuckups weer: aannemen. Misschien ben ik raar maar als ik zo'n kaartje kijk, check ik of de vermelde parkeertijd klopt met wat ik verwacht. Dan zou je meteen zien dat er geen tijd op staat en ga je de rest bekijken.

tttlocke

renewouters schreef:
mahadma schreef:Je krijgt je ticket uit de automaat en mag redelijkerwijze aannemen, temeer als je betaald in het scherm hebt gezien, dat je dit direct onder je ruit kunt leggen, zonder een wetenschappelijke studie te volgen erover.
Daar is de mother of all fuckups weer: aannemen. Misschien ben ik raar maar als ik zo'n kaartje kijk, check ik of de vermelde parkeertijd klopt met wat ik verwacht. Dan zou je meteen zien dat er geen tijd op staat en ga je de rest bekijken.
De aanname is hier dat er in het scherm 'betaald' is gezien.

De vraag is of iemand erop bedacht moet zijn dat als er gebeurt wat je mag verwachten (je verricht de handeling om te betalen, je krijgt je pasje terug, je krijgt een parkeerkaartje), dat de automaat iets anders uitspuugt dan een parkeerkaartje, namelijk iets dat er precies zo uit ziet als een voorgedrukt parkeerkaartje maar dat het dat kennelijk niet is alleen maar omdat iemand erop heeft laten printen: 'dit is geen parkeerkaartje'.
Dat lijkt me niet.
Als de Gemeente Hardenberg duidelijk wil maken dat er iets is misgegaan bij de parkeerautomaat dan zullen ze daarvoor toch een minder misleidende manier moeten kiezen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aannemen is niet perse altijd verkeerd. De meer juridische vraag is of je er redelijkerwijs vanuit mocht gaan dst je betaald had. Tenzij de automaat het zélf luid en duidelijk kenbaar maakt, vind ik het niet onredelijk om te verwachten dat je een parkeerkaartje in je handen hebt.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als een paal boven water staat dat met dit parkeerkaartje voor de argeloze burger, die niet tot in detail doorneemt wat wel en niet op dit kaartje staat, en dit dus gewoon achter zijn ruit deponeert, een grote onduidelijkheid is gecreeerd. En overheden moeten in hun handelen duidelijk zijn naar de burger. Dat noemt men een behoorlijkheidseis.

Dat ambtenaren nu geconfronteerd worden met een door hun gecreerde onduidelijkheid vinden ze natuurlijk niet zo leuk. En wat te verwachten viel, de ene ambtenarenorganisatie dekt de andere ambtenarenorganisatie. En beiden zetten liever hun hakken in het zand als dat ze een gemaakte fout toegeven.

Gelukkig kijken rechters, uit ervaring, daar anders naar. Meerdere zaken heb ik gewonnen omdat de plaatselijke overheidsinstanties onduidelijkheid hebben gecreeerd en de opgelegde sancties zijn teruggedraaid.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kijk alleen of de plaatselijke reclame die er soms ook op staan niet boven komt te liggen!

Na pin code en vaak in zon moeilijk leesbare palen vertrouw ik erop dat ik een parkeer kaart kreeg en zou wel eens dezelfde fout kunnen maken.
U heeft bewijs van betaal poging en dat hun pin niet werkte, dan kun je toch moeilijk iets anders doen...
Vermoedelijk als je het voor laat komen geseponeerd....

tttlocke

stofzuigertje schreef:Ik kijk alleen of de plaatselijke reclame die er soms ook op staan niet boven komt te liggen!
....
Wilt u er in het vervolg ook op letten dat het correct geplaatste kaartje niet van zijn plaats waait op het moment dat u het portier sluit?

RiaKroezen

Ongelezen bericht door RiaKroezen »

Even een update. De rechtszaak is inmiddels geweest, en de rechter stond helemaal aan mijn kant. Ook de rechter zou het kaartje achter de ruit hebben gelegd. Je hebt alles netjes ingevoerd in de parkeerautomaat, bent er zelf van overtuigd dat er betaald is. Dit staat ook geel gearceerd op het parkeerkaartje. Iedereen zou gedacht hebben, dat je een geldig parkeerkaartje in handen hebt. Ik heb de zaak dus gewonnen. Gemeente Hardenberg gaat nu alle parkeermeters aanpassen zodat er geen BETAALD meer op een parkeerkaartje staat, als de transactie is afgebroken. Ze gaven toe, dat er waarschijnlijk een storing in de automaat is geweest.
Ik ben heel blij met de uitspraak en vind zelf dat ik ook terecht gewonnen heb.
Iedereen bedankt voor de reacties. Zo is iedereen even op de hoogte hoe het is afgelopen.
Groetjes !!!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi resultaat!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gefeliciteerd!

Mooi voorbeeld ook van het belang van onafhankelijke rechtspraak. Het bezwaar bij de gemeente werd afgewezen (onder het motto "beter lezen, mevrouwtje") en nu kunnen de automaten ineens aangepast worden.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Gefeliciteerd. Ik schatte je kansen eigenlijk 50/50 in. Dat BETAALD is het enige wat je heeft gered. Normaal piept zo een paal behoorlijk als het fout gaat, en staat er in het scherm dat het was afgebroken. En zoals je kon zien had je geen geldigdheids tijd op de kaart en stond er voldoende andere tekst. Maar die BETAALD was inderdaad het grootst en duidelijkst geschreven, dus daar gaan ze terecht op nat.

Ze hoeven trouwens niet alle meters aan te passen. Ze moeten alleen geen voorbedrukte bonnetjes met BETAALD er in gaan leggen ;)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds wanneer moet ik een leesbril hebben voor auto rijden, of extra bril voor parkeren?

Zijkant staat duidelijke betaald!
En leg voor raam!

Dat ik niet alles ga lezen is normaal en elke gemeente is anders... Harden.......berg! of zo handig!
Verder nog bedrag €1,20 dus lijkt het op dat U dit betaalde.
U wilt parkeren en zowel meter als bonnetje controleren doet vrijwel niemand... gewoon foutmelding en duidelijker maken!

Gegrand

Ongelezen bericht door Gegrand »

Komkommertijd schreef:
08 feb 2019 12:09
Sinds wanneer moet ik een leesbril hebben voor auto rijden, of extra bril voor parkeren?
Afhankelijk van je zichtgebrek al jaren een verplichting hoor , weet je nog wel dat nummerbord lezen voor de examinator van het CBR.
Je wordt geacht de borden en onderschriften te kunnen lezen , zo niet een (al dan niet een varifocale) bril verplicht.
Kan je de parkeevakken niet goed onderscheiden? Idem dito.

Je schoot weer een beetje door met je reactie..... :D :wink: :mrgreen:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nee hoor, een ver weg bril zie je alles scherp op borden , alleen dashboard dus snelheid is minder.... en de zonnebril is enkel.... alles verder dan 1 meter zie je scherp dus haal moeiteloos examen als ik nogmaals moet doen.

Maar als ik kaartje zie wat hier als PDF geplaatst is en ik op zijkant

Betaald.... en voor raam leggen... en nog overdwars bedrag..... wie gaat nu alles lezen?
Ik heb zelfs kaartjes met plaatselijke reclame achterop, en nog kleinere letters gezien en zelfs matig geprinte die blijkbaar op inkt bespaarde.... als je dagelijks in diverse plekken kaartjes koopt ga je niet elk kaartje volledig controleren....

Ik had er ook in kunnen trappen, niet betaald is zichtbaar maar ook het bedrag en betaald.... dus tegenstrijdige info....

Ik lees dus zowel BETAALD als niet betaald.... dus dubbelop!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer, houd op. Het is opgelost.

Gesloten