U mag best uw irritatie op mij afreageren maar ik verzin dit niet. Het is gewoon Nederlandse wetgeving die dit bepaald. Als u het daar niet mee eens bent moet u bezwaren in gaan dienen bij diegene die deze wetten maken en niet op mij afgeven.mahadma schreef:Waar haalt u deze "wijsheid" vandaan, Rinustp?Rinustp schreef:Dit is niet toegestaan. Het rijbewijs is een officieel erkend identiteitsbewijs en daarvan mogen geen kopieën gemaakt worden. Ook niet van alleen het rijbewijsnummer.
Ik weet dat het vooral gemakzucht is en het wordt steeds meer gedaan maar het is strafbaar.
Het is niet alleen het bsn wat kan herleiden naar de eigenaar. Ook het rijbewijsnummer kan hiervoor zorgen.
Ze mogen altijd vragen om uw id in te zien om te controleren of u werkelijk bent wie u zegt te zijn maar kopietjes trekken is uit den boze.
Als iedereen dat gaat doen wordt het risico op identiteitsfraude steeds groter en het is dan aan u om uit te vissen bij wie de gegevens gelekt zijn.
Ik zal dit soort praktijken niet toestaan. Dan nemen ze het pakketje maar weer mee terug.
Er worden geen kopieën gemaakt, Kijk zelfs eens op de achterzijde van uw rijbewijs, daar staat een barcode op. DIE wordt gescanned als id van de afhaler en kan in geval van fraude tot de dader leiden. Ook kan alleen dat barcodenummer/rijbewijsnummer handmatig worden ingetoetst. Ook dan worden er geen kopieën gemaakt. En van iedereen wordt dit zo gedaan. Op deze manier, scanner + handmatig noteren KUNNEN geen gegevens lekken. Als u, Rinustp, dit niet wil, zult u ook nooit geen pakketjes moeten bestellen, immers u kunt/wilt niet meewerken aan de afhaalprocedure. En u zult nog vaak 'in de stress' schieten, de rest van uw leven. U zult zonder een kopie id card ook nooit een bankrekening kunnen openen of een huis huren of een arbeidscontract kunnen krijgen.
Uit de barcode is de identiteit van de eigenaar van het rijbewijs te achterhalen. Daar mag je geen kopie van maken. Postnl gebruikt het juist om de identiteit te bevestigen. Het wordt dus in de computers van Postnl opgeslagen.
Als je identiteit bewezen moet worden aan de hand van je ID dan mag degene die het moet controleren wel zaken overschrijven maar niet opslaan.
Nooit gehoord van privacy? Dat u uw privacy niet zo interessant vindt is uw zaak. Ik ben niet zo simpel. Ik probeer me nog te beschermen voor zover mogelijk.
En misschien aardig voor u om te weten. Ik bestel heel veel via internet en het wordt meestal via Postnl bezorgd maar heb nog nooit mijn rijbewijs hoeven laten zien. Laat staan dat er iets is gescand.
Postnl moet leveren op het adres en daar hoeft niet perse de juiste persoon het pakje aan te nemen. Dat staat in hun eigen voorwaarde. Dus scannen is gewoon uit d'n boze. Het is gewoon gemakzucht.