LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonwerende / warmtewerende raamfolie, en meer hitte-tips

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Radar
Site Admin

Re: Zonwerende / warmtewerende raamfolie, en meer hitte-tips

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Dank voor uw titelsuggesties, de moderator heeft de titel aangepast naar 'Zonwerende / warmtewerende raamfolie, en meer hitte-tips.'

De moderator heeft bovendien verschillende offtopic-berichten verwijderd. Het voeren van meta-discussies (discussies over de discussie) is niet toegestaan.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Radar schreef:Beste Forumgebruikers,

Dank voor uw titelsuggesties, de moderator heeft de titel aangepast naar 'Zonwerende / warmtewerende raamfolie, en meer hitte-tips.'
Prima idee, bedankt, en tevens een extra gelegenheid om nòg breder, meer tips te kunnen posten, zoals:

Een paar 'beter (in-) slapen-tips':

- zet op de slaapkamer de ventilator met de blaasrichting richting binnendeur, dus de kamer uit>>>> , zodat de warme lucht wordt afgevoerd en de inmiddels koudere buitenlucht naar binnen gezogen worden kan

- indien mogelijk, gebruik dan 's zomers een hardere matras waar je niet ÌN maar meer ÒP ligt

- goede tip wanneer je slecht in-slaap kan komen: vochtige sokken aantrekken, koelt urenlang (zeiltje of handdoek eronder aanbevolen)

- verwijder tijdelijk die dikke moltondeken onder het matras en het extra topmatrasje. Gebruik alleen een katoenen laken (tegen de muggen)

- overweeg of je i.p.v. standaard 'donker' te willen slapen, niet beter 's zomers het slaapkamerraam zult openzetten (oordopjes gebruiken)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:zet op de slaapkamer de ventilator met de blaasrichting richting binnendeur, dus de kamer uit>>>> , zodat de warme lucht wordt afgevoerd en de inmiddels koudere buitenlucht naar binnen gezogen worden kan
Toevoeging: zet een bevroren fles water voor de ventilator. Zo krijg je extra koude lucht.

hänschen klein

NeoDutchio schreef:
hänschen klein schreef:zet op de slaapkamer de ventilator met de blaasrichting richting binnendeur, dus de kamer uit>>>> , zodat de warme lucht wordt afgevoerd en de inmiddels koudere buitenlucht naar binnen gezogen worden kan
Toevoeging: zet een bevroren fles water voor de ventilator. Zo krijg je extra koude lucht.
Ja, misschien zelfs twee op een bordje tegen de condens.
Maar ... in dit genoemde geval moet de blaasrichting <<<< naar de (nog niet) slapende persoon gedraaid worden, want via de >>>> slaapkamer-deuropening een koude overloopt maken ... helpt niet echt! :)
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 30 jul 2018 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, u hebt ook nog wat uit kranten en andere nieuwsbrieven geplukt. En niet te vergeten het “hitteplan” van de overheid.

Dus compleet overbodig.

NeoDutchio

hänschen klein schreef:Ja, misschien zelfs twee op een bordje tegen condens. Maar, in dit genoemde geval moet de blaasrichting <<<< naar de (nog niet) slapende persoon gedraaid worden, want via de slaapkamer een koude overloopt maken ... helpt nie echt! :)
Nu zal ik enorm diep in mijn oude studieboeken en geheugen moeten graven. Ooit heb ik een grafiek gemaakt met daarin hoeveel koud water er in een bak warm water moest om zo de temperatuur te verlagen naar vaste waardes.
In dit geval is het technisch mogelijk dat door de koude stroming naar de gang de omgevingstemperatuur ook verlaagd wordt. Heel simpel grafiekje aanpassen en je weet hoeveel lucht van een bepaalde lage temperatuur je nodig hebt om de overige lucht van een hogere temperatuur omlaag te krijgen. Maar dan wordt het heel technisch.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Spiegel folie houd de zon tegen en geeft buiten een spiegel raam...
Binnen heb ik een blauwe waas voor de ogen maar deze slaapkamer is nu met ramen als zonnebril.
Wel moet ik om de hitte buiten te houden raam dicht houden en ik wil juist......
67% zon en 99% Uw, maar de hitte werd niet genoemd....
Verder op de verpakking, bespaar tot 15% dus bij mijn HR++ glas is dat minder voordeel, blijkbaar bij enkel glas gemeten!
Bovendien, ik heb zelfklevende folie, grote rol €20,- gekocht, maar de €30,- voor dezelfde maten is statische en kun je zonder lijm resten weer verwijderen en is iets steviger en gaat langer mee. (200x92 cm)
Die heb ik nu in mijn auto zitten dus koop geen zelfklevende maar statische die geen lijm randen achter laat en kreukvrij er beter op gaat.

een rolluik maakte erg donker, Screen bevalt prima maar is na 24 jaren zo goed als versleten.
Verse lucht binnen, zon buiten en geen vliegen of katten die binnen komen.
De oude Beige screen moet nieuw doek en zo hebben maar dat mag wel na zoveel jaren.

hänschen klein

NeoDutchio schreef:
hänschen klein schreef:Ja, misschien zelfs twee op een bordje tegen condens. Maar, in dit genoemde geval moet de blaasrichting <<<< naar de (nog niet) slapende persoon gedraaid worden, want via de slaapkamer een koude overloopt maken ... helpt nie echt! :)
Nu zal ik enorm diep in mijn oude studieboeken en geheugen moeten graven. Ooit heb ik een grafiek gemaakt met daarin hoeveel koud water er in een bak warm water moest om zo de temperatuur te verlagen naar vaste waardes.
In dit geval is het technisch mogelijk dat door de koude stroming naar de gang de omgevingstemperatuur ook verlaagd wordt. Heel simpel grafiekje aanpassen en je weet hoeveel lucht van een bepaalde lage temperatuur je nodig hebt om de overige lucht van een hogere temperatuur omlaag te krijgen. Maar dan wordt het heel technisch.
Misschien zijn er enkele 'oudere' studenten bereid om een fysieke test voor de onderbouwing te doen :idea: :lol:
Ik ben géén fysica-bêta-mens, maar meer van ... 'een beetje entertainment op een forum moet kunnen'!
Het blijft overigens nog minstens een week zo warm.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

We dwalen af......u dwaalt af.....
het ging toch om raamfolie en ervaringen hieromtrent om de hitte buiten te houden?
Hoezo nu ook weer hitte tips....??
We weten het heus wel , het is ook iedere dag in het nieuws .... of/en kijk ook gewoon eens naar de mediterrane landen : dikke witte muren / ( rol ) luiken / siësta / tropenrooster / flexibele werktijden / airco / etc etc etc.
We gaan deze extremen meer en meer krijgen dus ook de woningen (en verder zo nog het e.e.a ) zullen zeker moeten worden aangepast.
Er wordt al over nagedacht en ook dat is volop in het nieuws .

Uiteindelijk is de droogte vele malen erger en rampzaliger voor de fauna en flora dan de hitte op zich :!:

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

NeoDutchio schreef:
Ivo.w schreef:Gezien de vele mensen met een aversie tegen warmtepompen omdat het duur Is en herrie maakt, is het bijzonder te vernemen dat die warmtepompen niet aan te slepen zijn.
Het nadeel van een warmtepomp is dat als teveel mensen hier gebruik van gaan maken de grond in de zomer te warm wordt en in de winter te koud. Hoeverre dit een negatief resultaat gaat geven is een discussie die we gelukkig hier niet hoeven te voeren.
Kun je mij uitleggen wat de grond met een lucht-lucht warmtepomp (ook wel airconditioning genoemd) te maken heeft?

NeoDutchio

Ivo.w schreef:Kun je mij uitleggen wat de grond met een lucht-lucht warmtepomp (ook wel airconditioning genoemd) te maken heeft?
Mijn fout, ik verwarde het met een grondpomp.

hänschen klein

snuffel1 schreef:@hänschen klein, u gooit een balletje op in de hoop doel te treffen maar als anderen dat balletje pareren wordt u een beetje boos. Tegen de hitte van dit moment is geen kruid gewassen want allerlei zaken aanschaffen om het in de woning koel te houden gaan na de hitte periode weer op zolder met de kans om daar pas na een paar jaar weer vanaf gehaald te worden. Wat het weer betreft is het nooit goed want het is of te warm of te koud maar iedereen gaat er met zijn eigen manier mee om, het is een keuze om impulsief een airco aan te schaffen, raamfolie aan te laten brengen maar aan het eind van de rit zijn het dure maatregelen omdat de weersomstandigheden niet zeker zijn en zeg midden augustus de temperatuur zodanig is gedaald dat we massaal de cv weer gaan gebruiken.
Het is een aftasten van de effectiviteit van deze folie, die actueel via de tv wordt aanbevolen. Veel gebruikers van deze al langer bestaande folie schijnen er op dit forum niet te zijn. Met alternatieven die hier nu gepost worden gaat de topic m.i. juist helemaal prima voor geïnteresseerde consumenten.

Uiteindelijk worden zulke 'balletjes' misschien via andere kanalen tevens door architecten en bouwondernemers gezien om sneller om te kunnen zetten bij renovaties en nieuwbouwobjecten. De huidige standaardeisen in de nieuwbouw zijn meer dan tien jaar oud! Glas met warmtewerende eigenschappen is bij zakelijke objecten inmiddels steeds vaker aanwezig omdat op grond van berekeningen tegenmaatregelen op de duur meer gaan kosten dan bij de éénmalige aanschaffing. Waarom niet een bewustmaking voor nieuwe huiseigenaars om met de nieuwe tropische omstandigheden te gaan 'rekenen'? NB. Er bestaat ook al energie-producerend glas. De nieuwe zonnepanelen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

hänschen klein schreef: Het is een aftasten van de effectiviteit van deze folie, die actueel via de tv wordt aanbevolen.
Er wordt geen folie aanbevolen, er wordt alleen reclame voor gemaakt. Dat mag natuurlijk, net zo goed als u hier mag vragen of iemand daar ervaring mee heeft. Dat laatste is dus niet het geval.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Zoals u wellicht ziet heeft de Forummoderatie in dit topic berichten verwijderd. Het is tegen de huisregels in om in het topic te ruziën en op de man te spelen. U kunt berichten die volgens u niet aan de huisregels voldoen aan de Forummoderatie melden middels de meldknop. De Forummoderatie zal er dan naar kijken.

We zullen overgaan tot sluiting van het topic wanneer blijkt dat er te veel offtopic (daarmee bedoelen we ook: geruzie/op de man spelen) berichten worden geplaatst.

hänschen klein

Erthanax schreef:
hänschen klein schreef: Het is een aftasten van de effectiviteit van deze folie, die actueel via de tv wordt aanbevolen.
Er wordt geen folie aanbevolen, er wordt alleen reclame voor gemaakt. Dat mag natuurlijk, net zo goed als u hier mag vragen of iemand daar ervaring mee heeft. Dat laatste is dus niet het geval.
Correctie: Ik heb via een contactformulier een offerte kunnen aanvragen ... snap uw opmerking dus niet helemaal.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard krijgt u als u een contactformulier invult een offerte voor dat spul. Daar is een contactformulier ook voor bedoelt. Reclame.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat snapt u niet helemaal aan mijn reactie? U zegt dat de folie "actueel op tv wordt aanbevolen". In welk programma wordt die folie dan aanbevolen? Er wordt volgens mij alleen reclame voor gemaakt, dat is iets anders dan aanbevelen.

Als u na het zien van een reclamespot contact zoekt met de leverancier en een formulier invult, krijgt u desgevraagd ongetwijfeld een mooie offerte.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Uiteraard bevelen zij op tv dit product aan, ze maken reclame voor dat product.
Maar dat betekent nog niet dat dit product het beste is en het aan u om er wel of niet mee in zee te gaan.
Ieder mens heeft zn eigen voorkeuren en wat de een prettig vindt vindt een ander misschien waardeloos.
Als voorbeeld : er worden tig crèmes " aanbevolen " en aangeprezen, dat is reclame maken , toch houd ik mij aan mijn eigen merken .
Je kunt je er dus door laten verleiden of niet. Ze brengen het pakkend, reclamemakers zijn handige jongens.

hänschen klein

CITAAT:

Normaal installeren wij de raamfolies steeds aan de binnenzijde, aangezien wij dan een garantie van 10 jaar kunnen aanbieden. Onze raamfolies werken immers op warmtereflectie, zodat u de warmte buiten houdt aan het raam zelf, ook bij installatie aan de binnenzijde.

Indien u dit wenst kunnen wij ook een buitenfolie plaatsen, maar deze heeft een beperktere garantie van 5 jaar.

Opvallend: Na tweemaal vragen wordt de plaatselijke monteur niet genoemd en de correspondentie (gecorrigeerd), uit Breda, stikt van de taalfouten.

hänschen klein

fonsflons schreef:
hänschen klein schreef:CITAAT:

Normaal installeren wij de raamfolies steeds aan de binnenzijde, aangezien wij dan een garantie van 10 jaar kunnen aanbieden. Onze raamfolies werken immers op warmtereflectie, zodat u de warmte buiten houdt aan het raam zelf, ook bij installatie aan de binnenzijde.

Indien u dit wenst kunnen wij ook een buitenfolie plaatsen, maar deze heeft een beperktere garantie van 5 jaar.

Opvallend: Na tweemaal vragen wordt de plaatselijke monteur niet genoemd en de correspondentie (gecorrigeerd), uit Breda, stikt van de taalfouten.
Dus?

Montage aan buitenzijde heeft vanzelfsprekend een kortere levensduur ivm weersinvloeden. Dat is ook bij normale (opake) vinylfolies

Taalfouten zegt niets over kwaliteit of eigenschappen van de folie.

Ik snap dus niet wat je bedoeling is van de laatste post.
Omdat ...
elders, technisch werd aangegeven, dat bij de buitenfolie het probleem van de luchtopwarming tùssen de binnen en de buitenruit (HR-glas) niet meer kan optreden en de kans op spanning en breuk daardoor minimaal is.

Gesloten