LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laten we heel simpel beginnen zonder dat we mlm in gaan betr

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: laten we heel simpel beginnen zonder dat we mlm in gaan betr

Ongelezen bericht door student26 »

Dat is het juist je geloof er geen barst van! maar dit is praktijk.
overigens je leest niet! Er wordt niet op een feestje uren lang over gesproken daaraan zal ik me ook ergen net zoals iemand die over zijn of haar onderwerp lag spreekt .
Het is niet de praktijk! De meesten zitten met een abonnement en stappen echt niet 1 2 3 over op een andere aanbieder omdat jij vertelt dat je zo tevreden bent over het abonnement dat je net aan jezelf hebt verkocht.

Mensen maken niet zomaar een beslissing over een abonnement voor een GSM, ze gaan eerst eens kijken wat de aanbieders precies te bieden hebben, welk mobieltje ze er gratis bijkrijgen en wat alle voorwaarden zijn van de abonnementen. Dat regel je niet in 2 minuten. Het zal vast wel eens voorkomen, dat ontken ik niet, maar zo makkelijk gaat het gewoon in de meeste gevallen niet.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Heh, verrek, da's interessant. Kan ik me ook bij jullie aansluiten?!
Ik weet niet van welke huize jij komt, maar zo gaan die gesprekken hier echt niet. Mensen informeren bijna altijd naar wat je doet tegenwoordig. Dat klopt. Je vertelt dan wat voor werk je doet. De ander stelt dan hooguit een wedervraag wat dat voor werk is en vertelt daarna over zijn werkzaamheden. Daarna gaat men er niet op door. Het type werk voorziet in een vervolgonderwerp:

"Hoe gaat het op je werk?"
"Ach, er is alweer een reorganisatie. We moeten bezuinigen."
"Jullie ook al? Het is wat met die poltiek van tegenwoordig."

En het gesprek dwaalt af, nieuw onderwerp wordt geïntroduceerd enz.

Dan het tweede type van netwerken. Eens was hier iemand over de vloer die ook aan netwerken deed. Zijn telefoon ging. Na het gesprek liet hij het ding op tafel liggen. Leuk, dat valt op, dus je vraagt:

"Wat een mooie telefoon heb je daar?"
"Ja, dat is een echte Sony Ericsson."

Meestal gaan mensen niet meteen naar de prijs informeren, maar naar de functies van het toestel.

"Mag ik eens kijken? Zit er ook een trilfunctie op?

Vervolgens informeren mensen naar een prijsindicatie:

"Hoeveel kost zo'n ding nou?"

Voor de rest hoeven mensen niks te weten. Ze doen daarna een search op internet en bij bekende gerenommeerde bedrijven.

Dan kan het nog gaan om een specifieke dienst. Je raakt aan de praat over telecom tarieven. Je klaagt eventueel over de dure tarieven van KPN. MLM mannetje komt met zijn goede dienst en vertelt daarover dat je voor 9 euro onbeperkt kan bellen naar alle vaste nummers. Het eerste wat men doet is vragen naar de voorwaarden en details.

"Kan ik de hele dag onbeperkt bellen dan?"
"Ja, dat kan."
"Waar kan ik de voorwaarden inzien?"
"Dat kan niet. Die krijg je pas als je betaalt hebt, want we zijn anders bang dat de mensen het niet begrijpen."

Na doorvragen komen ze erachter dat het inderdaad kan. Als je een duurder abonnement neemt van 35 euro. Die van 9 euro is alleen in de daluren. Dan pakken ze hun KPN telefoonrekening erbij en zien ze dat ze de 35 euro belkosten nooit halen en daarnaast voornamelijk mobiel bellen.

Terwijl ik dat zeg komt de postbode langs en werpt een reclamefolder van UPC in de bus. Bij de folder vind ik netjes de algemene voorwaarden, de exacte prijzen, de specificaties en de starttarieven. Omdat het bedrijf bekend is, veel tevreden klanten kent en omdat ik al eerder diensten van het bedrijf heb afgenomen waar ik zeer te vreden over ben besluit ik deze dienst te nemen.

student26

Keesjan, je overdrijft het nu een beetje (opzettelijk neem ik aan?) maar je zegt precies wat ik ook bedoel.

nieuw

Ongelezen bericht door nieuw »

student26

Nu heb ik je door ,je weet niet eens wat netwerken is!

In 2 minuten wordt er bijna niets vertelt. Nogmaals.!
en al helemaal niet verkocht. Overigens spreek je alleen over mobiel.
Dit werkt ook zeker goed. Jij praat alleen in moeilijkheden. Je ziet alleen moeilijkheden. In iedergeval niet geschikt voor ondernemerschap laat staan mlm. Als iemand aan mij al vraagt heb jij hier ontvangst met je mobiel en dat heb ik daarop kunnen ze mij ook vragen met welke provider bel je dan ? hij kent de provider misschien wel of misschien ook niet. Door zo te netwerken kan die zeggen je moet eens uitproberen kost je niets om klant te worden. Heeft die een abonnement dan kom je een keer later op terug en vraagt wanneer is je abbonnement afgelopen.(ik kan zelfs voor je opzeggen,misschien eerder etc)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dus jullie staan garant voor het hele nederlandse volk , zij hebben allemaal dezelfde gedachte als jullie , knap hoor!

Ik moet wel om jullie lachen :lol:

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Ik moet wel om jullie lachen
En nog veel meer mensen lachen jou uit!

Keesjan

Keesjan, je overdrijft het nu een beetje (opzettelijk neem ik aan?) maar je zegt precies wat ik ook bedoel.
Het is inderdaad wat overdreven opgesteld, maar ik wilde met opzet het contrast tussen wat MLM'ers denken wat er gebeurt en wat mensen daadwerkelijk doen. ;)
Als iemand aan mij al vraagt heb jij hier ontvangst met je mobiel en dat heb ik daarop kunnen ze mij ook vragen met welke provider bel je dan ? hij kent de provider misschien wel of misschien ook niet.
Ho, stop. Het punt is dat mensen bij elk product wel bedrijven kennen met een goed imago. Onbekende bedrijven worden sceptisch bekeken. Als jij bij me komt met een verhaal dat jij een betere provider hebt dan KPN of Vodafone, dan moet je toch wel een heel goed verhaal hebben wil ik het geloven.
Dus jullie staan garant voor het hele nederlandse volk , zij hebben allemaal dezelfde gedachte als jullie , knap hoor!
Dat denken zowel voorstanders van MLM als tegenstanders. Met dit verschil dat er, niet toevallig, miljoenen mensen meer zijn die geen gebruik maken van MLM dan die wel gebruik maken van MLM. Is het vreemd dat ik de meerderheid eerder geloof dan de minderheid?

nieuw

"Kan ik de hele dag onbeperkt bellen dan?"
"Ja, dat kan."
"Waar kan ik de voorwaarden inzien?"
"Dat kan niet. Die krijg je pas als je betaalt hebt, want we zijn anders bang dat de mensen het niet begrijpen."
zeer kinderachtig , overigens is het ook verplicht bij mlm.
algemene voorwaarden kun je krijgen.
Dat er mensen tussen zitten die anders mee omgaan hou je altijd zoals bij vele winkels.

Keesjan

zeer kinderachtig , overigens is het ook verplicht bij mlm.
Waarom kinderachtig? Een van de voorstanders gebruikte dat argument op het forum.
Dat er mensen tussen zitten die anders mee omgaan hou je altijd zoals bij vele winkels.
Nou nee, want reguliere bedrijven deponeren hun algemene voorwaarden bij de Kamer van Koophandel.

Btw, waarom zouden klanten bij via jou regelen als ze ook via de provider het abonnement kunnen regelen? Dat is ook een crusiaal punt. Ik kan ook direct bij het bedrijf E aankloppen voor een abonnement.

nieuw

Nou nee, want reguliere bedrijven deponeren hun algemene voorwaarden bij de Kamer van Koophandel.

Btw, waarom zouden klanten bij via jou regelen als ze ook via de provider het abonnement kunnen regelen? Dat is ook een crusiaal punt. Ik kan ook direct bij het bedrijf E aankloppen voor een abonnement.

euphony heeft dat natuurlijk ook degelijk.Suggereert dat niet zo is.
Dat is niet alleen bij mlm. Zoals vele merken en produkten bij andere bedrijven kunt krigen. En waarom niet en ook nog goedkoper en direct een persoonlijk agent hebt beter kun je niet krijgen. ze komen zelf langs

of wil jij mij gaan vertellen dat je beter geholpen wordt in de winkels
tegenwoordig wordt juist daar over geklaagd,goedkope hulpjes.
in een winkel kun je nog niet eens je geld terug krijgen.in iederg eval kan dat maar NIET verplicht. MLM wel! binnen 10 dagen. Als er een probleem voor zou doen wie zou er dan harder voor werken waarbij die elke maand provisie over de belminuten krijgt, De winkel (meestal filaalhouder met vaste loon) of de MLM agent. Slimme koper koopt juist bij een goede kennis als je het produkt waardeert tegen een lagere prijs ok nog.

Slim

euphony heeft dat natuurlijk ook degelijk.Suggereert dat niet zo is.
Dat is niet alleen bij mlm. Zoals vele merken en produkten bij andere bedrijven kunt krigen. En waarom niet en ook nog goedkoper en direct een persoonlijk agent hebt beter kun je niet krijgen. ze komen zelf langs
Wil iemand mij even uitleggen wat hier staat?

Gast

@ Slim
En nog veel meer mensen lachen jou uit!
En weer oordeel je! Ken je me dan persoonlijk ? Je zou lachen als een boer met kiespijn als je mijn verhaal kent :lol:

Ben je mij het succes wel gegunt ?

Keesjan

@gast: vertel je verhaal eens. Ik wil ook lachen.
En waarom niet en ook nog goedkoper en direct een persoonlijk agent hebt beter kun je niet krijgen.
Dat wordt in alle topics over MLM hier juist betwijfeld. Ik zit nog steeds met de situatie dat ik van reguliere bedrijven en winkels alle informatie kan krijgen die ik nodig heb voor een adequate beslissing terwijl dat bij MLM ronduit vaag blijft.

Een aantal kennissen van mij houden zich ook bezig met dat soort dingen en het eerste wat me opviel is dat een aanbieding van te voren te mooi is om waar te zijn, maar dat naar mate ik meer informatie vroeg er steeds meer addertjes bijkwamen waardoor het niet meer zo interessant was. Men was er ook niet happig op om die informatie te geven. Zo wilde er 1 mij een computer verkopen, maar waren de specificaties nauwelijks beschikbaar. Toen kreeg ik eindelijk eens een specificatielijst in de trant van (echt waar): monitor, harde schijf, processor, CDROM drive enz. Inplaats van een normale specificatielijst met artikel + merknaam.

Bij MLM-achtige zaken ontbreekt altijd informatie. Dus nee, ik koop niet liever van een kennis. Een kennis is geen professional, heeft geen professionals achter zich staan en de meest nuttige informatie ontbreekt. En het maakt mij niks uit dat er een domme doos achter de toonbank van de winkel staat. Want als ik iets kom kopen heb ik allang alle informatie opgevraagd die er is over het product.

Gast

Hoe bel je nu KeesJan ? (vastelijn)

student26

@ nieuw:
op een feestje wordt niks verkocht
Dat moet je eens aan gast vragen dan, die heeft pas 135 euro verdiend op een feestje.
Nu heb ik je door ,je weet niet eens wat netwerken is!
En dan klaag jij dat mensen dingen over je aannemen? Waar slaat dit in godesnaam op. Ik heb een economische studie gedaan, denk je dat netwerken daarbij niet aan de orde komt!? Ik kom niet van een andere planeet of zo hoor.
Overigens spreek je alleen over mobiel.
Nog zo'n mierenn**ker... Het zijn toch maar voorbeelden man. Moet ik nou echt alles toelichten?!
kost je niets om klant te worden.
Dat lijkt me sterk. Gratis abonnementen heb ik nog nergens voorbij zien komen.
in een winkel kun je nog niet eens je geld terug krijgen.in iederg eval kan dat maar NIET verplicht.
Voor zover ik weet zijn winkels dat wel verplicht??
Als er een probleem voor zou doen wie zou er dan harder voor werken waarbij die elke maand provisie over de belminuten krijgt, De winkel (meestal filaalhouder met vaste loon) of de MLM agent.
Een filiaalhouder met enkel een vast loon? Bestaan die dan? Die krijgen volgens mij ook een percentage over de omzet hoor. En bij MLM is het volgens mij ook zo dat een klant met een klacht bij het moederbedrijf terechtkomt en NIET bij de vriend die het spul aan hem heeft verkocht.

@ gast:
Je zou lachen als een boer met kiespijn als je mijn verhaal kent
Vertel?

Gast

Dat moet je eens aan gast vragen dan, die heeft pas 135 euro verdiend op een feestje.
Nee hoor, ik heb iets aanbevolen. En in tegenstelling tot mijn buurman die me een goedkoop adresje voor benzine aanbeveelde, ontvang ik daar wel geld voor/
Ik kom niet van een andere planeet of zo hoor.
Gezien je opmerkingen over verzadiging zou je het wel denken.
Nog zo'n mierenn**ker... Het zijn toch maar voorbeelden man. Moet ik nou echt alles toelichten?!
Zelden heb ik iemand meegemaakt die zo'n ongelovelijke plank voor zijn kop heeft. Je had het net in een andere post toen jij voor exact hetzelfde werd uitgemaakt over modder gooien.
Dat lijkt me sterk. Gratis abonnementen heb ik nog nergens voorbij zien komen.
En omdat het jou sterk lijkt is het niet waar?! Gooi maar op de grote hoop aannames.
Een filiaalhouder met enkel een vast loon? Bestaan die dan? Die krijgen volgens mij ook een percentage over de omzet hoor. En bij MLM is het volgens mij ook zo dat een klant met een klacht bij het moederbedrijf terechtkomt en NIET bij de vriend die het spul aan hem heeft verkocht.
Waar heb jij in godsnaam je studie gedaan?!
[/quote]

nieuw

hij heeft het niet verkocht op het feestje! Netwerken!

Winkels zijn niet verplicht om geld terug te geven. 100% Legt die vraag maar neer bij tros radar. Welke bedrag moet ik erom wedden.

ik heb dus over wanneer je het produkt niet zou bevallen of bij een concurrent goedkoper ziet. en niet over geborgen gebreken.

Keesjan Dus van zo'n winkelbediende die niets vanaf weet neem je alle folders en voorwaarden mee.Maar van mlm agent neem je die niet aan?? Jammer dan jou kennissen misschien niet goed mee omgaan net zoals vele winkels het mischien niet altijd juist doen. Da betekent nog niet dat mlm een slechter methode is

overigens wat is het toch fijn dat je naar je mlm agent kunt gaan en naar het moederbedrijf, dubbel service

student26

Ik zei: Dat moet je eens aan gast vragen dan, die heeft pas 135 euro verdiend op een feestje.

Jij zegt daarop:
Nee hoor, ik heb iets aanbevolen.
Vreemd, want je zei letterlijk:

"Maar ik heb gisterenavond, terwijl ik lekker aan de pimpel was, wel even tussendoor 135 Euro verdient! En wou jij me vertellen dat dat een slechte verdienste is. Ik denk niet dat er veel mensen met een reguliere baan 135 Euro verdienen terwijl ze aan het feesten zijn.

Daar staat toch echt wel wat ik in eerste instantie beweerde volgens mij.
Gezien je opmerkingen over verzadiging zou je het wel denken.
Gezien je idee over mensen op feestjes die zomaar een abootje bij jou afsluiten lijkt het mij logischer dat jij niet van deze wereld bent.
Zelden heb ik iemand meegemaakt die zo'n ongelovelijke plank voor zijn kop heeft. Je had het net in een andere post toen jij voor exact hetzelfde werd uitgemaakt over modder gooien.
Nee, moddergooien is zeggen dat iemand dom is, dat iemand vast en zeker een trauma in zijn jeugd heeft opgelopen, dat iemand vast en zeker de wc schoonmaakt en dat dan projectmanagement noemt. Dat is moddergooien.

Wat hier gebeurde was dat ik een voorbeeld gaf van iemand die het over GSM's heeft op een feestje en vervolgens wordt ik ervan beschuldigd dat ik het alleen over mobiele telefonie heb. Dat is gewoon mierenn**ken, of vind jij dat niet?
En omdat het jou sterk lijkt is het niet waar?! Gooi maar op de grote hoop aannames.
Mooi, we houden hier nogal van bewijzen, dus bewijs jij nu maar eens dat Euphony een gratis abonnement heeft.
Waar heb jij in godsnaam je studie gedaan?!
Erasmus Universiteit Rotterdam. Daar komt dit trouwens niet vandaan, dit zijn uitspraken van Euphony-consultants.

nieuw

wat je me opvalt student26. Wat degelijk een feit is of je ziet in eens dat bij mlm het anders loopt dat je dacht geen reactie meer op geeft of overslaat.

Oja als jij economie hebt gestudeerd zegt het mij nog niks dat je kunt netwerken of degelijk je beroep kunt uitvoeren.

Slim

Ben je mij het succes wel gegunt ?
Jazeker gun ik je alle succes. Iemand die ik niet persoonlijk ken, zal ik altijd open benaderen en niets misgunnen. Ook niet als je in iets gelooft waar ik tegen ben.

Ik hoop je alleen te overtuigen :wink:
Mbt het lachen bedoel ik de manier waarop je geneigd bent te discussieren: qua argumentatie niet geheel dichtgetimmerd, vreemde kijk op theorie/praktijk en soms met modder gooien.
Dat is het enige mbt jou waarom ik lach, verder hoop ik dat je gelukkig bent en blijft.
Zo, dat was wel weer genoeg :D 8)

Gesloten