Dat zei ik toch?Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Technische vraag
Re: Technische vraag
Re: Technische vraag
In één ver buitenland hoop ik ?Revoked schreef: Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen.
Re: Technische vraag
EN is dat een AC- of een DC-motor?Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Technische vraag
Feitelijk een gelijkstroom motor die ook op wisselstroom draait.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Technische vraag
Ook boormachines, mixers etc.
Re: Technische vraag
Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Re: Technische vraag
Nee. De nieuwe diesels op het spoor zijn 2takt ..ook met turbo's. En de oude rangeerders zijn turboloos.Fiesiekus schreef:Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Er is verder niks mis met tweetakt. Het zijn vooral de vooroordelen erover.
Re: Technische vraag
En in schepen kom je ze nog regelmatig tegen, in mijn schip lag een 6 cylinder 2 takt 200 pk GM Detroit diesel. Veel toeren maar nooit roken en super betrouwbaar.
Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.
Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.
Re: Technische vraag
Dat was toch het cruiseschip waar Stofzuigert zo goedkoop mee mee kon? Of had je het verkocht aan Stofzuigert...ik haal vanalles door elkaar, sorry.atlas1302 schreef:En in schepen kom je ze nog regelmatig tegen, in mijn schip lag een 6 cylinder 2 takt 200 pk GM Detroit diesel. Veel toeren maar nooit roken en super betrouwbaar.
Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.
Re: Technische vraag
Dat verhaal heb ik gemist en persoonlijke zaken deel ik niet, het was een fijn schip. Maar wat betreft die motoren daar zat echt leven in en liepen prachtig mooi rond.
Maar de mooiste motoren vond ik nog wel de dubbel rij 18 cyl. stermotoren van de Neptune, daar zit echt geluid in, je begrijpt het al mijn hart gaat uit naar oude klassieke motoren en die blijven bij mij altijd draaien tenzij het benzinekraantje dicht zit....kan natuurlijk.
Maar de mooiste motoren vond ik nog wel de dubbel rij 18 cyl. stermotoren van de Neptune, daar zit echt geluid in, je begrijpt het al mijn hart gaat uit naar oude klassieke motoren en die blijven bij mij altijd draaien tenzij het benzinekraantje dicht zit....kan natuurlijk.
Re: Technische vraag
There's no replacement for displacement....
Maar laten we wel wezen, echt milieu vriendelijk is het niet en goed voor de portemonnee óók niet....
Terug naar de stofzuiger-aandrijving?
Maar laten we wel wezen, echt milieu vriendelijk is het niet en goed voor de portemonnee óók niet....
Terug naar de stofzuiger-aandrijving?
Re: Technische vraag
Niet alleen de "hedendaagse" stofzuigers, dat had de "Holland Elektro HE2000" van mijn oma 40 jaar geleden al (een clickson).De hedendaagse stofzuigers hebben hier een beveiliging voor ingebouwd zodat de motor niet direct doorbrandt maar uitgaat om af te koelen.