Re: Technische vraag
Geplaatst: 18 aug 2018 01:14
Dat zei ik toch?Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
Dat zei ik toch?Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
In één ver buitenland hoop ik ?Revoked schreef: Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen.
EN is dat een AC- of een DC-motor?Theotrucker schreef:Een seriemotor met koolborstels. Op het plaatje meestal een triacregelaar. Inderdaad iets meer dan alleen draden.
Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Nee. De nieuwe diesels op het spoor zijn 2takt ..ook met turbo's. En de oude rangeerders zijn turboloos.Fiesiekus schreef:Ben je niet in de war met schepen met 2-takt diesel met turbolader?Revoked schreef:Er rijden ook nog steeds tweetaktdiesels rond over de spoorwegen. .
Dat was toch het cruiseschip waar Stofzuigert zo goedkoop mee mee kon? Of had je het verkocht aan Stofzuigert...ik haal vanalles door elkaar, sorry.atlas1302 schreef:En in schepen kom je ze nog regelmatig tegen, in mijn schip lag een 6 cylinder 2 takt 200 pk GM Detroit diesel. Veel toeren maar nooit roken en super betrouwbaar.
Het schip heette de Ambulant en vaart nu in de Carribean rond als een tweemaster, dus i.d.d. een flink eindje uit de buurt.
Niet alleen de "hedendaagse" stofzuigers, dat had de "Holland Elektro HE2000" van mijn oma 40 jaar geleden al (een clickson).De hedendaagse stofzuigers hebben hier een beveiliging voor ingebouwd zodat de motor niet direct doorbrandt maar uitgaat om af te koelen.