LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Het worden er elke dag meer. Zorg maar dat niets overblijft.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Het verbaast me hoe laconiek sommige vaste reageerders zich uiten. Kennelijk zijn veel mensen al murw geslagen door de reisindustrie. Ieder weldenkend mens voelt zich genaaid als hij 's nachts om 1 uur zijn bed uit moet om terug naar huis te vliegen. Maar omdat (mn bij Corendon) het zo vaak gebeurt wordt het kennelijk normaal gevonden. Natuurlijk, strikt genomen "geniet" klager bij zijn 8-daagse reis van 7 nachten, maar ik kan het met de beste wil van de wereld niet normaal vinden dat deze laatste nacht ca. 2 uur duurt. Bj boeking wordt alleen opgemerkt dat vliegtijden etc kunnen wijzigen, maar dat er zulke belachelijke wijzigingen uitkomen wordt nergens vermeld. Zeker bij Corendon is het schering en inslag, zo wordt onze volgende 22-daagse reis ineens een 23-daagse (we komen 's nachts rond 3 uur aan op Schiphol) Maar dat telt niet, we vertrekken op dag 22 om 23.15 uur uit Turkije.
Ik begrijp niet dat reisorganisaties hiermee wegkomen, als bv de NS zoiets zou flikken is Nederland te klein (stel je voor dat de NS een week van tevoren meldt dat ze a.s. zondag ipv 8 uur 's morgens om 14 uur 's middags pas met de dienstregeling starten)
In mijn optiek verkopen reisorganisaties een wanproduct (en ik weet dat ik er geen gebruik van hoef te maken, dat is mijn eigen keus)
Ik begrijp niet dat reisorganisaties hiermee wegkomen, als bv de NS zoiets zou flikken is Nederland te klein (stel je voor dat de NS een week van tevoren meldt dat ze a.s. zondag ipv 8 uur 's morgens om 14 uur 's middags pas met de dienstregeling starten)
In mijn optiek verkopen reisorganisaties een wanproduct (en ik weet dat ik er geen gebruik van hoef te maken, dat is mijn eigen keus)
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Dus u krijgt een dag meer. Mooi toch?
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Het heeft er meer mee te maken, dat dit al jaren bekend is. Dus als je het boekt, weet je dat er kans is dat dit gebeurd. Persoonlijk zal ik niet snel kiezen voor een reis als dezen.WZZ schreef:Het verbaast me hoe laconiek sommige vaste reageerders zich uiten. Kennelijk zijn veel mensen al murw geslagen door de reisindustrie. Ieder weldenkend mens voelt zich genaaid als hij 's nachts om 1 uur zijn bed uit moet om terug naar huis te vliegen. Maar omdat (mn bij Corendon) het zo vaak gebeurt wordt het kennelijk normaal gevonden. Natuurlijk, strikt genomen "geniet" klager bij zijn 8-daagse reis van 7 nachten, maar ik kan het met de beste wil van de wereld niet normaal vinden dat deze laatste nacht ca. 2 uur duurt. Bj boeking wordt alleen opgemerkt dat vliegtijden etc kunnen wijzigen, maar dat er zulke belachelijke wijzigingen uitkomen wordt nergens vermeld. Zeker bij Corendon is het schering en inslag, zo wordt onze volgende 22-daagse reis ineens een 23-daagse (we komen 's nachts rond 3 uur aan op Schiphol) Maar dat telt niet, we vertrekken op dag 22 om 23.15 uur uit Turkije.
Ik begrijp niet dat reisorganisaties hiermee wegkomen, als bv de NS zoiets zou flikken is Nederland te klein (stel je voor dat de NS een week van tevoren meldt dat ze a.s. zondag ipv 8 uur 's morgens om 14 uur 's middags pas met de dienstregeling starten)
In mijn optiek verkopen reisorganisaties een wanproduct (en ik weet dat ik er geen gebruik van hoef te maken, dat is mijn eigen keus)
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Reisorganisaties verkopen een wanproduct?WZZ schreef: Ik begrijp niet dat reisorganisaties hiermee wegkomen, als bv de NS zoiets zou flikken is Nederland te klein (stel je voor dat de NS een week van tevoren meldt dat ze a.s. zondag ipv 8 uur 's morgens om 14 uur 's middags pas met de dienstregeling starten)
In mijn optiek verkopen reisorganisaties een wanproduct (en ik weet dat ik er geen gebruik van hoef te maken, dat is mijn eigen keus)
Als u met een chartervlucht vliegt weet u dat u zelf niet kan bepalen op wat voor tijdstip u vliegt. En dat de vliegtijden meestal niet gunstig zijn.
Dat is altijd al geweest en gaat ook nooit veranderen.
En waarom dat is...omdat Nederlanders voor een dubbeltje naar hun vakantie bestemming willen vliegen!
Wilt u zelf bepalen wanneer u vertrekt en aankomt...boek dan een lijnvlucht.
Alleen kost dat wat meer...maar u heeft dan wel de garantie dat als u bijvoorbeeld 14 dagen boekt.,u die ook ten volle kan benutten op uw vakantiebestemming.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Wij gaan de 13 dagen vakantie binnenkort met heen/terug een chartervlucht.
Om 06.10 vertrek uit Nederland, terugvlucht om vertrek 18.30 uur.
Dus zo kan het ook, en inderdaad, niet Corendon.
Om 06.10 vertrek uit Nederland, terugvlucht om vertrek 18.30 uur.
Dus zo kan het ook, en inderdaad, niet Corendon.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Charter kan altijd gewijzigd worden. Zelfs lijnvluchten.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Je weet dat je op dag 1 weg gaat en op dag 7 weer naar huis gaat. Dat zijn dagen waarop je dan meestal niet heel veel anders doet dan je spullen inpakken en naar het vliegveld gaan. Misschien nog een paar uurtjes strand, maar voor de meesten zal de echte vakantie de avond daarvoor al geëindigd zijn. Dat je vlucht op de zevende dag zo vroeg haar, hoeft dan geen groot bezwaar te zijn.Ieder weldenkend mens voelt zich genaaid als hij 's nachts om 1 uur zijn bed uit moet om terug naar huis te vliegen. Maar omdat (mn bij Corendon) het zo vaak gebeurt wordt het kennelijk normaal gevonden.
En als het bij Corendon zo vaak voor komt, dan weet je van tevoren waar je aan toe bent als je bij Corendon boekt...
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
BL2 schreef:Wij gaan de 13 dagen vakantie binnenkort met heen/terug een chartervlucht.
Om 06.10 vertrek uit Nederland, terugvlucht om vertrek 18.30 uur.
Dus zo kan het ook, en inderdaad, niet Corendon.
Dan heeft u deze keer geluk...
En dat heeft overigens niks met corendon te maken.
Bij goedkope chartervluchten met hotel/ appartement moet het geld namelijk ergens terugverdient worden.
Het vliegtuig moet tot de laatste stoel bezet naar de bestemming vliegen en zo snel mogelijk tot de laatste stoel bezet weer terug en vice versa...
Met zo kort mogelijke stop op de luchthaven...langdurige stilstand is bij een vliegtuig wat voor charters gebruikt wordt niet aan de orde.
Dat kost namelijk de vliegmaatschappijen veel te veel geld.
Dat is ook een reden dat de kosten van een chartervlucht doorgaans lager liggen dan een lijnvlucht.
Een lijnvlucht vliegt altijd op de afgesproken tijd...ook al zitten er maar twintig passagiers in.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Heeft niets met geluk te maken. Maar soms vliegen er meer vluchten naar een bestemming en dan kan bij sommige organisaties kiezen voor een vroege vlucht heen en een late vlucht terug. Als er maar 1 gaat dan weet je dat als je vroeg heen gaat je ook weer vroeg terug gaat.Webber schreef:BL2 schreef:Wij gaan de 13 dagen vakantie binnenkort met heen/terug een chartervlucht.
Om 06.10 vertrek uit Nederland, terugvlucht om vertrek 18.30 uur.
Dus zo kan het ook, en inderdaad, niet Corendon.
Dan heeft u deze keer geluk...
En dat heeft overigens niks met corendon te maken.
De tijd voor de stop wordt niet bepaald door de vliegtuigmaatschappij maar door de luchtverkeersleiding. De vertrektijd (slottijd) wordt pas gegeven als er (onder normale omstandigheden) plaats op de route is en er ook geland kan worden. En daarom is het soms haasten omdat de volgende slottijd soms een paar uur verder kan liggen.Bij goedkope chartervluchten met hotel/ appartement moet het geld namelijk ergens terugverdient worden.
Het vliegtuig moet tot de laatste stoel bezet naar de bestemming vliegen en zo snel mogelijk tot de laatste stoel bezet weer terug en vice versa...
Met zo kort mogelijke stop op de luchthaven...langdurige stilstand is bij een vliegtuig wat voor charters gebruikt wordt niet aan de orde.
Dat kost namelijk de vliegmaatschappijen veel te veel geld.
Maar ja Nederlander zijn zuinig dus betalen ze liever minder en klagen ze achteraf dat het niet aan hun eisen voldeed.Dat is ook een reden dat de kosten van een chartervlucht doorgaans lager liggen dan een lijnvlucht.
Een lijnvlucht vliegt altijd op de afgesproken tijd...ook al zitten er maar twintig passagiers in.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Ook lijnvluchten vliegen in de regel natuurlijk zo snel mogelijk weer terug. Grote verschil is dat lijnvluchten vaak op wat normale tijden worden gepland, terwijl charters vaker juist vroeg of juist laat vliegen omdat er dan meer ruimte is. Ook omdat het vliegveld door de dag heen al vol gepland zit met lijnvluchten.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Inderdaad is het erg raar dat iedereen dit tegenwoordig 'normaal' zal vinden. Waarom dan enkel en alleen naar Turkije deze onzin?
Gewoon omdat hotels meewerken. Vertrek om 23.00 zodat je om 03.00 uur in je hotelkamer aankomt. Die dan net een uurtje leeg en gepoetst is, de vorigen moesten immers om 02.00 uur 's nachts eruit om de ochtendvlucht te halen. Conclusie (en dat is waar het allemaal om draait): de nacht is TWEE keer verkocht, maar het hotel krijgt slechts 1 nacht betaalt. Tel uit je winst...
Gewoon omdat hotels meewerken. Vertrek om 23.00 zodat je om 03.00 uur in je hotelkamer aankomt. Die dan net een uurtje leeg en gepoetst is, de vorigen moesten immers om 02.00 uur 's nachts eruit om de ochtendvlucht te halen. Conclusie (en dat is waar het allemaal om draait): de nacht is TWEE keer verkocht, maar het hotel krijgt slechts 1 nacht betaalt. Tel uit je winst...
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Mensen willen voor een appel en een ei wijd weg op vakantie. Als je 14 dagen zelf met de auto naar Spanje of zo gaat, ben je ook vier reisdagen kwijt van je vakantie.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Maar bijvoorbeeld een vlucht met Ryanair naar Mallorca kost je nog geen 100€ voor een retour, daar kan een charter ook niet tegenop. Zo duur hoeft een lijnvlucht dus helemaal niet te zijn.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb zondag geboekt naar Mallorca voor september. Waren met 2 personen 300€ kwijt voor de vlucht, maar hebben dan wel een koffer in het ruim (scheelt een hoop gezeul met koffers op het vliegveld), boarden met prioriteit en extra beenruimte. Ik ben op vakantie, dus het mag wel een beetje relaxed zijn.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb zondag geboekt naar Mallorca voor september. Waren met 2 personen 300€ kwijt voor de vlucht, maar hebben dan wel een koffer in het ruim (scheelt een hoop gezeul met koffers op het vliegveld), boarden met prioriteit en extra beenruimte. Ik ben op vakantie, dus het mag wel een beetje relaxed zijn.
Re: Corendon: betaald voor 7 nachten, maar we hebben er maar 6
Andere tip: vlieg vanaf luchthaven Eelde. Dan weet je zeker dat je overdag vliegt, want snnachts mag er niet gevlogen worden.
Zo zit ik nu heerlijk in Spanje met een charter van Transavia. Fijne vakantie!!
Zo zit ik nu heerlijk in Spanje met een charter van Transavia. Fijne vakantie!!