Pagina 2 van 4

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 09:03
door 16again
sylvesterb schreef: Begin eens met de reacties voor je te lezen.

Het is TS te verwijten dat ze het ISRA hebben laten verwijderen zonder KPN (eigenaar) op de hoogte te stellen. Immers kon Youfone gewoon de lijn aanleggen, dus volgens KPN is deze nog aanwezig. Denk dat het een lastige kwestie wordt om Youfone iets te verwijten voor je eigen keuze.
Waar valt bijvoorbeeld te lezen dat Youfone op juiste ISRA punt de lijn heeft laten leveren?

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 09:04
door grun
alfatrion schreef:Waar bestaat het installatiepakket uit? Is dit aangekocht of gehuurd?
De klant krijgt de benodigde apparatuur gedurende de looptijd van het contract in bruikleen, na afloop waarvan het op de door youfone aangegeven manier geretourneerd dient te worden. Bij verzuim worden kosten in rekening gebracht.
https://www.youfone.nl/tv/algemene-voorwaarden

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 09:53
door eva.vdkamp
Ik vind het erg lastig nog steeds allemaal, dus excuses als ik niet duidelijk genoeg ben.

Via internet hebben we youfone aangevraagd, toen kregen we 14 dagen bedenktermijn, pas na een maand kregen we het installatiepakket en zelfs toen heb ik nog moeten bellen en tijdens het bellen werd pas duidelijk dat er een telefoonaansluiting nodig was die ik dus niet heb.

Volgens Youfone moet ik het volledige contract afbetalen, maar ik vind dus dat zij niet duidelijk zijn, zij vinden echter dat de schuld bij mij ligt omdat ik het niet van tevoren goed heb uitgezocht. Ik heb de postcode check gedaan en die zei dat het kon, ik ging er derhalve vanuit dat dat ook klopte omdat Ziggo ook kon, dat een ISRA punt een telefoonaansluiting is, dat wist ik niet.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:03
door NeoDutchio
eva.vdkamp schreef:Ik heb de postcode check gedaan en die zei dat het kon, ik ging er derhalve vanuit dat dat ook klopte omdat Ziggo ook kon, dat een ISRA punt een telefoonaansluiting is, dat wist ik niet.
Als u zelf het punt weg haalt en niets doorgeeft aan de eigenaar (KPN), dan blijft een online check aangeven dat het mogelijk is. Volgens KPN heeft u immers een ISRA punt.

De enige uitvlucht wat u nu nog heeft is dat een herroepingsrecht van een abonnement ingaat 14 dagen vanaf leveren. Tenminste, daar is ooit een uitspraak over gedaan.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:04
door Cro
eva.vdkamp schreef:Ik vind het erg lastig nog steeds allemaal, dus excuses als ik niet duidelijk genoeg ben.

Via internet hebben we youfone aangevraagd, toen kregen we 14 dagen bedenktermijn, pas na een maand kregen we het installatiepakket en zelfs toen heb ik nog moeten bellen en tijdens het bellen werd pas duidelijk dat er een telefoonaansluiting nodig was die ik dus niet heb.

Volgens Youfone moet ik het volledige contract afbetalen, maar ik vind dus dat zij niet duidelijk zijn, zij vinden echter dat de schuld bij mij ligt omdat ik het niet van tevoren goed heb uitgezocht. Ik heb de postcode check gedaan en die zei dat het kon, ik ging er derhalve vanuit dat dat ook klopte omdat Ziggo ook kon, dat een ISRA punt een telefoonaansluiting is, dat wist ik niet.
De volgende vraag zal belangrijk zijn: Toen jullie de verbouwing gedaan hebben, hebben jullie toen netjes KPN ingeschakeld om het ISRA punt optioneel fysiek en minimaal administratief correct op te heffen zodat het niet meer opgenomen is in de systemen van KPN? Heb je dit namelijk niet gedaan zal iedere postcode check gewoon aangeven dat een aansluiting mogelijk is omdat de KPN systemen zullen aangeven dat er een ISRA punt is daar jullie verzuimd hebben dit administratief op te heffen nadat deze verwijderd is bij de verbouwing. Ik acht het namelijk niet waarschijnlijk dat jullie geen telefoon aansluiting hebben, waarschijnlijk is deze enkel bij de verbouwing afgeknipt en niet meer afgemonteerd en zit deze gewoon nog ergens in de muur / meterkast of kruipruimte. Hebben jullie dat inderdaad niet gecommuniceerd met KPN valt Youfone weinig te verwijten en hebben ze mijn inziens volledig gelijk, mits ze voldaan hebben aan de voorwaarden voor de bedenktijd e.d. maar daar lijkt het wel op.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:06
door mahadma
Via de postcode check zou het kunnen, mits er een ISRA punt is, en dat heeft u niet / wilde u niet.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:09
door Cro
mahadma schreef:Via de postcode check zou het kunnen, mits er een ISRA punt is, en dat heeft u niet / wilde u niet.
Ik acht te kans groter dat het enkel niet afgemonteerd is na de verbouwing dan dat de kabel er echt niet meer is, en dat er verzuimd is het ISRA punt administratief op te heffen.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:22
door alfatrion
grun schreef:
alfatrion schreef:Waar bestaat het installatiepakket uit? Is dit aangekocht of gehuurd?
De klant krijgt de benodigde apparatuur gedurende de looptijd van het contract in bruikleen, na afloop waarvan het op de door youfone aangegeven manier geretourneerd dient te worden. Bij verzuim worden kosten in rekening gebracht.
https://www.youfone.nl/tv/algemene-voorwaarden
Oké huur dus. Dat maakt dat het start moment van de bedenktermijn ligt op het moment waarop de overeenkomst is aangegaan.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:24
door tttlocke
NeoDutchio schreef:...
De enige uitvlucht wat u nu nog heeft is dat een herroepingsrecht van een abonnement ingaat 14 dagen vanaf leveren. Tenminste, daar is ooit een uitspraak over gedaan.
Welke uitspraak is dat dan? Welke instantie deed die uitspraak?

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:53
door NeoDutchio
tttlocke schreef:
NeoDutchio schreef:...
De enige uitvlucht wat u nu nog heeft is dat een herroepingsrecht van een abonnement ingaat 14 dagen vanaf leveren. Tenminste, daar is ooit een uitspraak over gedaan.
Welke uitspraak is dat dan? Welke instantie deed die uitspraak?
Die discussie is vaker gevoerd en ga ik niet opnieuw aanzwengelen. Zoekt dat zelf even op.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 10:57
door thecure
Is het niet simpel mogelijk de isra in ere te herstellen? Dus kabel vanuit de kruipruimte weer invoeren in de mk? Hopelijk weet je nog wel welke aders er gebruikt zijn.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 11:02
door thecure
eva.vdkamp schreef:. Ik heb de postcode check gedaan en die zei dat het kon, i.
Ja uiteraard kon het ook. In de originele situatie had u een KPN/PTT israpunt.
Dat u deze afgeknipt /ingegraven o.i.d hebt kunnen zij niet ruiken.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 11:05
door tttlocke
NeoDutchio schreef:
tttlocke schreef:
NeoDutchio schreef:...
De enige uitvlucht wat u nu nog heeft is dat een herroepingsrecht van een abonnement ingaat 14 dagen vanaf leveren. Tenminste, daar is ooit een uitspraak over gedaan.
Welke uitspraak is dat dan? Welke instantie deed die uitspraak?
Die discussie is vaker gevoerd en ga ik niet opnieuw aanzwengelen. Zoekt dat zelf even op.
U kunt niet van anderen verwachten dat ze de onderbouwing proberen op te zoeken voor de onjuiste stellingen die u hier verkondigt.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 11:13
door Brainless
eva.vdkamp schreef:Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.

Als Ziggo kon leveren, waarom Youfone dan niet was de gedachte, als er duidelijk was dat een Isra Punt een telefoonaansluiting was dan wisten we wat er werd verwacht. Dit is echter achteraf pas duidelijk gemaakt na veel navragen van onze kant. Inmiddels is duidelijk dat Ziggo kon leveren omdat zij geen telefoonaansluiting nodig hebben.
Youfone geeft al aan als je gaat bestellen:
Vast KPN internet tot 100 Mbps
KPN gaat via de telefoonaansluiting die u heeft laten verwijderen.
Of u nu wist van het ISRA punt of niet; u wist zelf wél dat u geen telefoonaansluiting meer had.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 11:18
door sylvesterb
16again schreef: Waar valt bijvoorbeeld te lezen dat Youfone op juiste ISRA punt de lijn heeft laten leveren?
Bij Youfone (en alle andere DSL providers) kun je alleen een bestelling plaatsen als er volgens Canvas een aansluiting is op je adres.

Je kunt je beroepen op de heroepingstermijn, maar volgens mij ging de betreffende uitspraak specifiek over de TV ontvanger die niet voldeed aan de verwachtingen van de klant. Bij een modem die internet moet leveren kun je weinig meer of minder verwachten dan wat de dienst dient te leveren. Schat de kans op succes dus klein in (maar niet geheel uitgesloten).

Mijn advies is ga als eerste schriftelijk Youfone ingebreke stellen, geef ze een termijn van 4 weken om een werkende dienst te leveren. Doe in dit schrijven geen voorstellen of ga niet in dat jezelf het ISRA hebt verwijderd of dat je het niet wist, dit werkt in je nadeel. Dat zie je ook aan alle reacties hier.

Indien ze de dienst niet leveren binnen die 4 weken dan zie je de overeenkomst als beeindigd. Indien Youfone hier niet aan meewerkt ga je de klacht voorleggen aan de geschillencommissie telecom.

Ik verwacht dat Youfone het niet zo ver laat komen. Indien wel dan dien je de klacht in en wacht je de procedure af. Het risico bestaat dat je verliest en dat het je € 50,00 extra kosten. Maar ik vermoed dat de commissie in je voordeel zal beslissen omdat Youfone de enige is die KPN kan aansturen om je ISRA te laten herstellen, dat ze dit tot opheden niet hebben gedaan zorgt dat ze ingebreke blijven in het leveren van de dienst. Dit staat los van het feit dat de kans groot is dat het herstel door KPN voor jouw eigenkosten komen.

Maar nogmaals het advies is echt om niet teveel prijs te geven aan Youfone. Als je hun al verteld dat je het ISRA zelf hebt laten verwijderen dan verlies je de zaak zeker.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 11:47
door tttlocke
sylvesterb schreef:....Maar ik vermoed dat de commissie in je voordeel zal beslissen omdat Youfone de enige is die KPN kan aansturen om je ISRA te laten herstellen...
'omdat Youfone de enige is die KPN kan aansturen om je ISRA te laten herstellen'.

Het succes van voorgestelde aanpak staat of valt met deze bewering.
Waaruit blijkt dat Youfone de enige is die dat kan doen? En niet bijvoorbeeld TS zelf?
Wat als TS helemaal niet van provider was gewisseld en ze had gewoon haar ISRA willen laten herstellen? Dat zou dan onmogelijk zijn.

Als het niet klopt dat Youfone de enige is die KPN kan aansturen, dan kan de voorgestelde aanpak, hoe vindingrijk ook, zo de prullenbak in.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 12:19
door Cro
sylvesterb schreef:
Mijn advies is ga als eerste schriftelijk Youfone ingebreke stellen, geef ze een termijn van 4 weken om een werkende dienst te leveren. Doe in dit schrijven geen voorstellen of ga niet in dat jezelf het ISRA hebt verwijderd of dat je het niet wist, dit werkt in je nadeel. Dat zie je ook aan alle reacties hier.
Waarom youfone in gebreke stellen wanneer je zelf weet dat je fout zit, ben dan ook gewoon man (of in het geval van TS vrouw) genoeg om je eigen fouten toe te geven en de gevolgen van die fouten te accepteren. Uit alle informatie te herleiden uit dit topic lijkt gewoon de te blijken dat de provider hier gewoon zeer netjes haar zaken doet en dat juist TS er een puinzooi van heeft gemaakt. In mijn opinie zeer oneerlijk om de provider daad voor op te laten draaien in plaats van zelf even op de blaren te zitten en er of voor zorgen dat je het ISRA punt weer laat herstellen of het contract afkoopt.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 12:24
door Lady1234
sylvesterb schreef:
16again schreef: Waar valt bijvoorbeeld te lezen dat Youfone op juiste ISRA punt de lijn heeft laten leveren?
Bij Youfone (en alle andere DSL providers) kun je alleen een bestelling plaatsen als er volgens Canvas een aansluiting is op je adres.

Je kunt je beroepen op de heroepingstermijn, maar volgens mij ging de betreffende uitspraak specifiek over de TV ontvanger die niet voldeed aan de verwachtingen van de klant. Bij een modem die internet moet leveren kun je weinig meer of minder verwachten dan wat de dienst dient te leveren. Schat de kans op succes dus klein in (maar niet geheel uitgesloten).

Mijn advies is ga als eerste schriftelijk Youfone ingebreke stellen, geef ze een termijn van 4 weken om een werkende dienst te leveren. Doe in dit schrijven geen voorstellen of ga niet in dat jezelf het ISRA hebt verwijderd of dat je het niet wist, dit werkt in je nadeel. Dat zie je ook aan alle reacties hier.

Indien ze de dienst niet leveren binnen die 4 weken dan zie je de overeenkomst als beeindigd. Indien Youfone hier niet aan meewerkt ga je de klacht voorleggen aan de geschillencommissie telecom.

Ik verwacht dat Youfone het niet zo ver laat komen. Indien wel dan dien je de klacht in en wacht je de procedure af. Het risico bestaat dat je verliest en dat het je € 50,00 extra kosten. Maar ik vermoed dat de commissie in je voordeel zal beslissen omdat Youfone de enige is die KPN kan aansturen om je ISRA te laten herstellen, dat ze dit tot opheden niet hebben gedaan zorgt dat ze ingebreke blijven in het leveren van de dienst. Dit staat los van het feit dat de kans groot is dat het herstel door KPN voor jouw eigenkosten komen.

Maar nogmaals het advies is echt om niet teveel prijs te geven aan Youfone. Als je hun al verteld dat je het ISRA zelf hebt laten verwijderen dan verlies je de zaak zeker.
Dus uw advies is ronduit en ook nog zwart op wit te gaan zitten liegen?

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 12:33
door Theotrucker
Youfone leest hier mee.

Re: Youfone contract ontbinden

Geplaatst: 28 aug 2018 12:50
door BreejKC
Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Belangrijk bij deze uitleg is of de (groene) telefoonkabel die uit de grond komt en vaak bij de meterkast binnenkomt er nog is. Kennelijk was die telefoonkabel, voordat TS het vervallen huis opnieuw opbouwde, er toen nog wel en was deze zelfs aangesloten op een telefoon-stekkerkastje dat ergens in het oude huis aan de muur bevestigd zat. Dat stekkerkastje heet en heette dus het ISRA-punt.

Bij het bouwen van dat nieuwe huis heeft men die telefoonkabel waarschijnlijk losgekoppeld van het ISRA-punt en geen nieuw ISRA-punt aan de muur bevestigd omdat TS dit oud vond. Maar die kabel is er waarschijnlijk nog wel. Mogelijk dat dit de reden is dat een postcodecheck aangeeft dat er een telefoonaansluiting is, wat wil zeggen dat die groene kabel, die nu waarschijnlijk nog ergens onder het huis ligt, in de telefooncentrale gewoon aangesloten staat. Het telefoonsignaal wordt dus weliswaar naar het huis gevoerd, maar dit wordt niet gebruikt omdat TS nergens een vast-telefoonabonnement heeft afgesloten.

TS zou ik aanraden eens op zoek te gaan, mogelijk in de kruipruimte van de woning, of die groene telefoonkabel er nog ergens niet-aangesloten ligt. Een ISRA-kastje kun je betrekkelijk makkelijk kopen, volgens mij hebben zelf bouwmarkten zo'n aansluitkastje. Het aansluiten van die telefoonkabel aan het ISRA-kastje is geen hogere wiskunde. Zelfs hier op internet zijn die aansluitschema's te vinden.

Waarschijnlijk staat er dus nog een signaal op die telefoonkabel en kan YouFone leveren wat overeengekomen is. Hopelijk woont TS dan weer niet te ver van de KPN-telefooncentrale anders heeft ze nog een behoorlijk signaalverlies daardoor ook, dit in tegenstelling tot de kabel van UPC/ZIGGO die, door een heel ander systeem, veel minder transportverliezen van het signaal heeft. Hopelijk heeft TS dit vooraf ook gecheckt, anders krijgen we weer een Topic dat YouFone niet de snelheid (tot) levert die overeengekomen is.