Dus als u een duur kledingstuk laat vermaken omdat u er dan nog jaren plezier van kunt hebben en de kleermaker verprutst het, accepteert u dat maar omdat u om de verandering gevraagd heeft?piet987654 schreef:Ik heb ook een paar prijzige riemen, maar die zijn allemaal aan de andere kant los te halen en zelf in te korten met een flinke schaar of iets dergelijks.
Maar het schijnt dat veel mensen dat niet weten, en daarom aan de eerste de beste vragen om er een gaatje bij te maken, hetgeen zelden of nooit hoeft. Zelfs als dat goed gebeurt is het nog geen gezicht met dat langere stuk riem aan de voorkant. Gewoon even googlen en U vindt een filmpje waar wordt uitgelegd hoe een riem aan de andere kant los kan. veel mooier resultaat en de kosten??? NUL. Maar ja, TS heeft zelf opdracht gegeven om er een gaatje bij de maken, men het risico dat de boel verziekt wordt. Als aan mij gevraagd wordt, maak hier een gaatje bij, ga ik toch ook niet zeggen van, hij kan ook los aan de andere kant??, Nee de klant vraagt ZELF om een extra gaatje bij te maken, niet om in te laten korten.
Van een schoenmaker mag u normaal gesproken verwachten dat hij zijn werk goed doet, net als u dat zou verwachten als u iets door een vakman laat veranderen. En het doet niet terzake dat u zelf die verandering ook met een beetje moeite had kunnen doen.