| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daar zijn ze dan!!!!
-
Ron uit Den Haag
Re: Daar zijn ze dan!!!!
Inderdaad Henk,
Je hebt helemaal gelijk, op het moment dat mijn vrouw die contracten nietig heeft verklaard en alles terug vordert, werkt het niet in je voordeel als je dan toch die restant termijnen gaat betalen.
Die brief gaat gewoon de deur uit, en die laatste termijnen betaal ik dus ook maar niet.
Scheelt ook weer...lol
mzzl en groet, Ron
Je hebt helemaal gelijk, op het moment dat mijn vrouw die contracten nietig heeft verklaard en alles terug vordert, werkt het niet in je voordeel als je dan toch die restant termijnen gaat betalen.
Die brief gaat gewoon de deur uit, en die laatste termijnen betaal ik dus ook maar niet.
Scheelt ook weer...lol
mzzl en groet, Ron
-
Flip
Ron, je zit er echt helemaal naast. Je kan niet eenzijdig een contract nietig verklaren. De SLV zegt niet voor niets dat je vooral moet blijven betalen (om extra kosten te voorkomen). Was het maar zo makkelijk dat je alles zo eenzijdig kan opzeggen: abnamro: ik betaal m'n hypotheek niet meer; hij is nietig. KPN ik betaal m'n rekening niet meer, hij is nietig. Blijf toch vooral in Den-Haag wonen en kom noooooit naar het mooie Renkum
Flip uit Renkum
Flip uit Renkum
-
Sara Etty
Beste Flip,
De wetgever stelt in de artikelen 3:49 BW en verder, dat vernietiging eenzijdig kan worden ingeroepen en kracht krijgt na ontvangst door wederpartij. Deze kan enkel de vernietiging proberen ongedaan te maken via de rechter tenzij het handelt om registergoederen. Er moet wel een grond zijn voor vernietiging, je kunt het dus niet 'zomaar roepen'. De wetgever noemt de gronden die er bestaan voor vernietigbaarheid en daar kun je je dus - buiten het geval van rechtshandelingen m.b.t. registergoederen - eenzijdig op beroepen.
De wetgever stelt in de artikelen 3:49 BW en verder, dat vernietiging eenzijdig kan worden ingeroepen en kracht krijgt na ontvangst door wederpartij. Deze kan enkel de vernietiging proberen ongedaan te maken via de rechter tenzij het handelt om registergoederen. Er moet wel een grond zijn voor vernietiging, je kunt het dus niet 'zomaar roepen'. De wetgever noemt de gronden die er bestaan voor vernietigbaarheid en daar kun je je dus - buiten het geval van rechtshandelingen m.b.t. registergoederen - eenzijdig op beroepen.
-
Flip
En die gronden gaan nou net niet op. De rechter zal moeten bepalen of de gronden daar genoemd ook van toepassing zijn op de Legio-casus en dan pas is er sprake van vernietiging. Als je een konijn koopt en dat vind je een grond voor 1:88 dan zal de rechter je voor gek verklaren en is er dus geen sprake van vernietiging. In ons geval is het afwachten, maar IK BETAAL IN IEDER GEVAL GEWOON DOOR, OMDAT IK STRAKS MET EEN MEGASCHULD WORDT OPGEZADELD DIE IK NOOIT KEN BETALEN. DEXIA KENNENDE KOMEN ZE DIE DAN INNEN BINNEN 1 UUR!! Wel bedankt voor het antwoord.Flip
-
spaar select
Ben jij soms Jan-Willem van Dijk van Spaar Select!??????
-
Luc
johanna je hebt niet bepaald een sensuele naam. zou ik toch iets aan doen.