| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabinet wil ongevraagde telefonische verkoop verbieden
Re: Kabinet wil ongevraagde telefonische verkoop verbieden
In Engeland hebben ze dit opgelost door nu vanuit India te gaan bellen.
Heel leuk hoor zo'n idee, maar dan ga je toch vanuit een ander land de consumenten bellen? Zie maar eens een wet te maken die ook nog eens regelt dat telefoontjes vanuit een ander land ook strafbaar worden gemaakt en dit dan ook nog eens te handhaven.
Heel leuk hoor zo'n idee, maar dan ga je toch vanuit een ander land de consumenten bellen? Zie maar eens een wet te maken die ook nog eens regelt dat telefoontjes vanuit een ander land ook strafbaar worden gemaakt en dit dan ook nog eens te handhaven.
Die zijn wel eenvoudiger selectief te blokkerenkuklos schreef: ↑08 okt 2018 12:24In Engeland hebben ze dit opgelost door nu vanuit India te gaan bellen.
@angel1978, hoe dan? Ze kunnen vanaf een ander land ook met een geheim nummer bellen.
geheime nummers zijn sowieso geblokkeerd.
probleem is dat de huidige callcenters als reactie daarop weer vanuit 'openbare' nummers bellen en dan regelmatig wisselen van nummer zodat je deze niet herkend.
Maar ook vanuit het buitenland kan je een nummer spoofen. Linksom of rechtsom zal een verbod op ongevraagd bellen vanuit Nederland niks oplossen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb net zo'n sch**thekel aan die telefoontjes, maar dit voorstel lijkt me enkel het probleem verplaatsen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb net zo'n sch**thekel aan die telefoontjes, maar dit voorstel lijkt me enkel het probleem verplaatsen.
Het werpt weer een extra drempel op. Al zou het maar 10% schelen, dan nog lijkt me het de moeite waard.kuklos schreef: ↑08 okt 2018 12:56Maar ook vanuit het buitenland kan je een nummer spoofen. Linksom of rechtsom zal een verbod op ongevraagd bellen vanuit Nederland niks oplossen.
Ik vrees eerder dat er net zoiets gebeurt als met de bontindustrie. Het vertrekt uit een land met regulering, naar een land waar veel minder regulering is. Feitelijk wat we nu al zien met die telefoontjes van de "Microsoft helpdesk" die ons komen vertellen dat we een virus hebben.
Geen idee, nooit gehad. Blijkbaar zijn die dus eenvoudig te voorkomen?kuklos schreef: ↑08 okt 2018 13:09Ik vrees eerder dat er net zoiets gebeurt als met de bontindustrie. Het vertrekt uit een land met regulering, naar een land waar veel minder regulering is. Feitelijk wat we nu al zien met die telefoontjes van de "Microsoft helpdesk" die ons komen vertellen dat we een virus hebben.
Sorry, ik snap je vraag niet.
Ik heb dergelijke telefoontjes nog nooit gehad. Maar weet wel dat die volledig frauduleus zijn en niet te stoppen, juist omdat ze gepleegd worden uit een ander land dan Nederland. En als dat straks met ongevraagde verkooptelefoontjes ook gaat gebeuren ....
Alleen zijn die telefoontjes voor de gemiddelde consument makkelijker herkenbaar én makkelijker af te poeieren.kuklos schreef: ↑08 okt 2018 13:09Ik vrees eerder dat er net zoiets gebeurt als met de bontindustrie. Het vertrekt uit een land met regulering, naar een land waar veel minder regulering is. Feitelijk wat we nu al zien met die telefoontjes van de "Microsoft helpdesk" die ons komen vertellen dat we een virus hebben.
Behalve als men dan in die telefoontjes nog de termen “gratis” of “korting” blijft gebruiken.
moederslink
en witte angora
vinden dit leuk
Haha ja, misschien moet die "rode lap" óók gewoon verboden worden 
En ja, op het nieuws een woordvoerder van callcenter medewerkers die een probleem voorziet in de werkgelegenheid. Al die veelal leugenachtige telefonische verkopers zouden dan hun baan kwijt raken. Wie is er belangrijker, de gebelden of de bellers?
-
witte angora
Heb dat nieuws nog niet gezien, maar goh... wat een betrokkenheid van die woordvoerder bij de callcenter medewerkers... de tranen springen me in de ogen....
Maar alle gekheid op een stokje, als alleen mensen gebeld mogen worden die dat ook willen, dan is het rendement van die call-centers toch aanzienlijk hoger?
Maar alle gekheid op een stokje, als alleen mensen gebeld mogen worden die dat ook willen, dan is het rendement van die call-centers toch aanzienlijk hoger?
Maar wie wil er nou gebeld worden? Niemand toch? Ik word trouwens nooit gebeld.
Toen ik een jaar of wat geleden ook nog een vaste lijn had, ben ik een keer gebeld door een “Ms medewerker” en omdat ik op mijn akkertje zat, die een half uur aan de klets gehouden tot zijn wanhoop. Misschien daarmee voorkomen dat een ander een oor werd aangenaaid.
Toen ik een jaar of wat geleden ook nog een vaste lijn had, ben ik een keer gebeld door een “Ms medewerker” en omdat ik op mijn akkertje zat, die een half uur aan de klets gehouden tot zijn wanhoop. Misschien daarmee voorkomen dat een ander een oor werd aangenaaid.
16again
vindt dit leuk
-
Bob Schurkjens
Het moet ook nog door de senaat worden goedgekeurd dus al met al gaat het wel even duren. Ik denk niet dat de veuveudeu akkoord gaat.
-
moederslink
Lady1234
vindt dit leuk
Je, inderdaad, helemaal en ik had echt zin in dat gesprek.