LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MLM :Universiteit illinios chicago
Re: MLM :Universiteit illinios chicago
Zeg geachte medediscussieerders,
Vinden jullie het hier ook al zo glad worden? En bruin van de modder?
Vinden jullie het hier ook al zo glad worden? En bruin van de modder?
Wel erg offtopic, maar er zit meer achter. Ik was jong (16) en dan is het bedrag wel aardig. Vrienden meervoud. Ik liet in een week een aantal mensen met problemen het ding hierbrengen en besteedde aan het einde van de week een avond aan om het te fixen. Daarbij moesten allerlei dingen gedaan worden zoals het redden van bestanden. Moeilijk, ingewikkeld en daar mag wat tegenover staan. Af en toe een onderdeel vervangen enz. Overigens komen zulke meevallertjes niet regelmatig voor. Het is eerder eenmalig dat je op 1 avond zoveel te doen hebt en zoveel verdient. Zo gaat dat ook bij MLM: eenmalig een meevallertje. Als je geluk hebt. Leuk voor als je 16 bent en extra zakgeld nodig hebt, maar meer ook niet.Was het niet KeesJan die vertelde dat hij een computer repareerde bij een vriend op een avond voor 200 Euro
Waar blijft dat uit? Reguliere ambacht met duidelijke voorwaarden is al zo oud als de mensheid. Betrekkelijk weinig mensen kennen MLM. En als ze het al kennen dan noemt men het pyramidespel.Zoals de maatschappij zich aan het ontwikkelen is, pies jij straks naast het potje.
Ok, dus je vertelde onzin toen je vertelde dat het maar een avondje werk was en je moest nog onderdelen kopen ook nog. Valt iemand anders op dat KeesJan dus precies deed waar hij de MLM'ers van beschuldigt: De zaken mooier voorstellen dan ze zijn.Wel erg offtopic, maar er zit meer achter. Ik was jong (16) en dan is het bedrag wel aardig. Vrienden meervoud. Ik liet in een week een aantal mensen met problemen het ding hierbrengen en besteedde aan het einde van de week een avond aan om het te fixen. Daarbij moesten allerlei dingen gedaan worden zoals het redden van bestanden. Moeilijk, ingewikkeld en daar mag wat tegenover staan. Af en toe een onderdeel vervangen enz. Overigens komen zulke meevallertjes niet regelmatig voor. Het is eerder eenmalig dat je op 1 avond zoveel te doen hebt en zoveel verdient. Zo gaat dat ook bij MLM: eenmalig een meevallertje. Als je geluk hebt. Leuk voor als je 16 bent en extra zakgeld nodig hebt, maar meer ook niet.
Maar goed, zelfs dan vind ik het nog maatjes naaien. Er mag iets tegenover staan: tuurlijk. Maar een 16 jarige die voor een aantal avondjes werk 200 Euro van zijn maten vraagt, vraagt in mijn ogen meer dan je aan je vrienden vragen kunt.
Tja, als je reageert op iets dat ik niet zeg, dan wordt het lastig. Ik heb het er niet over dat reguliere ambacht gaat verdwijnen, maar wel dat je het straks veel moeilijker zult hebben deeltijd te werken (financieel wordt het plaatje minder interessant en werkgevers dwingen werknemers nu al (zogenaamd in overleg) om meer uren te draaien voor hetzelfde inkomen). Bovendien kun je het wel schudden om vervroegd met pensioen te gaan en het is nog maar te bezien of mensen straks zelfs met 65 al met pensioen mogen. Dat is eenvoudig niet meer te betalen.Waar blijft dat uit? Reguliere ambacht met duidelijke voorwaarden is al zo oud als de mensheid. Betrekkelijk weinig mensen kennen MLM. En als ze het al kennen dan noemt men het pyramidespel.
En die conclusie over piramdispel zou onze grote vriend student26 niet accepteren want waar zijn de feiten die die conclusie onderbouwen.[/quote]
Niet dus. Het was een avond werk. Daarbij is het voorbeeld verder offtopic. De details van het voorbeeld doen verder niet ter zake. Ik kan nog verder specificeren en een betoog houden over verschillende graden in vrienden (niet elke "vriend" is evenveel waard), verschillende type vrienden (niet elke vriend is een vriend, maar je hebt ook van die lui die je kennen als ze je nodig hebben) en het verschil tussen kosten maken en het aangeven aan kosten aan de klant (als ik hier een netwerkkaartje heb liggen dan vraag ik daar geld voor ongeacht of het mij wat kostte of niet). Dat is hier echter offtopic.Ok, dus je vertelde onzin toen je vertelde dat het maar een avondje werk was
Het voorbeeld gaf enkel aan dat "makkelijk geld verdienen" niet bestaat en dat 1 keertje mazzel kan hebben om zo'n bedrag binnen te halen niet impliceert dat het een goede manier is. Laatstaan dat anderen het kunnen repliceren.
Tuurlijk, en waar blijkt dat uit? Als je een op MAVO niveau hebt en je gaat parttime werken dan kan ik me voorstellen dat het financieel niet meer interessant is. Ga je echter op hoger niveau werken dan kan je met een parttime baan aardig leven.dat je het straks veel moeilijker zult hebben deeltijd te werken
Ook in de toekomst?!Ga je echter op hoger niveau werken dan kan je met een parttime baan aardig leven.
En dan zijn de MLM voorstanders goedgelovig.
Wat betreft dat maatjes naaien ben je ook sterk in het je er onderuit wurmen. Hoezo impliceert dat niet dat anderen dat kunnen repliceren en dat het een eenmalige gebeurtenis is?!
Er is geen reden om aan te nemen dat het niet zo zou zijn. Er zullen altijd banen zijn die geen voltijds karakter hebben. Het FTE-systeem is niet voor niks opgezet. Ik zie nog regelmatig vacatures voor 0,5 FTE banen. Zelfs voor 0,25 FTE.Ook in de toekomst?!
En dan zijn de MLM voorstanders goedgelovig.
Het verschil met MLM: deze redenatie gaat uit van iets wat er is en werkt. MLM gaat uit van iets wat nog niet is en moet gaan werken. Dat iets wat bestaat blijft bestaan is naar mijn idee nog altijd waarschijnlijker dan iets wat niet bestaat en nog moet gaan bestaan. Mensen gedragen zich vrij conservatief.
BTW, mocht het parttime werken verdwijnen dan verdwijnt MLM ook. Voorstanders stelden immers dat MLM vaak als bijbaan diende voor mensen die het naast hun werk deden. Hoe je het wendt of keert: MLM zal nauwelijks succes boeken.
Omdat dat soort meevallertjes plaatsvinden onder omstandigheden waar geluk en toeval een rol spelen. Er kwam bij toeval een radeloze kennis cq vriend aankloppen voor wiens data veel waard was. Er kwam bij toeval een in pak opscheppende oom langs die een rotzooitje had gemaakt van zijn zakelijke laptop. Die laat zich dan ook nog eens bij toeval afzetten. Zo kom je onder die omstandigheden eenmalig aan een meevaller. Zo werkt dat bij MLM ook: als zich bij toeval een aantal gekken melden die zich willen laten afzetten, dan heb jij een meevallertje.Hoezo impliceert dat niet dat anderen dat kunnen repliceren en dat het een eenmalige gebeurtenis is?!
Dat komt helaas een enkele keer voor. Ik zou liegen als ik naar aanleiding van mijn meevaller zou concluderen dat ik dus 200 euro per avond kan verdienen. Ik zou liegen als ik zou stellen dat het een fantastische formule is. Ik zou tevens liegen als ik zou beweren dat anderen op zo'n manier rijk zullen worden. Dat is precies wat me dwars zit bij MLM: 1 ideale situatie en 1 keer een meevallertje voor een aantal personen en men denkt te concluderen dat het dus geweldig werkt.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat me het niet regelmatig overkomt als ik op de koffie ben dat ik iemand help besparen op de telefoonrekening.
Ik zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik me een maatjes naaier zou voelen als ik mijn relaties NIET erop zou wijzen dat ze fors kunnen besparen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik mensen overhaal om consultant te worden.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik wou dat ik dat wel deed.
Ik zou liegen als ik dacht dat KeesJan ook maar een iota verstand heeft van MLM.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik KeesJan een volwaardige gesprekpartner vind, aangezien ik weet dat hij zijn besluit over MLM al genomen had voordat hij ook maar iets wist van MLM en aangezien ik weet dat hij nu nog steeds niets weet van MLM
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat niet het merendeel van mijn team geld verdient met ons concept.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet denk dat het concept de eerlijkste manier van marketing is die ik ben tegengekomen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet weet hoe het 'normale' bedrijfsleven de kluit vaak belazert.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik blij ben niet meer te maken te hebben met het ellebogenwerk en bedrog in het 'normale' bedrijfsleven.
Ik zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik me een maatjes naaier zou voelen als ik mijn relaties NIET erop zou wijzen dat ze fors kunnen besparen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik mensen overhaal om consultant te worden.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik wou dat ik dat wel deed.
Ik zou liegen als ik dacht dat KeesJan ook maar een iota verstand heeft van MLM.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik KeesJan een volwaardige gesprekpartner vind, aangezien ik weet dat hij zijn besluit over MLM al genomen had voordat hij ook maar iets wist van MLM en aangezien ik weet dat hij nu nog steeds niets weet van MLM
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat niet het merendeel van mijn team geld verdient met ons concept.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet denk dat het concept de eerlijkste manier van marketing is die ik ben tegengekomen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet weet hoe het 'normale' bedrijfsleven de kluit vaak belazert.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik blij ben niet meer te maken te hebben met het ellebogenwerk en bedrog in het 'normale' bedrijfsleven.
Je zou ook liegen als je zou zeggen dat je nu niet thuiszit en via de steun leeft. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Keesjan ! laat ze maar praten. het bewijs van je gelijk staat op de
ACN forums ,en op www.telegraaf.nl op de pagina BINNENLAND.
4 nederlanders veroordeeld voor MLN met ACN . succes!
ACN forums ,en op www.telegraaf.nl op de pagina BINNENLAND.
4 nederlanders veroordeeld voor MLN met ACN . succes!
@ Gast:
Zo'n rijtje a la "ik zou liegen als" kunnen wij natuurlijk ook wel fabriceren, maar dat is wel een erg goedkope manier om je gelijk binnen te halen. Neem bijvoorbeeld deze:
Enzovoorts...
Zo'n rijtje a la "ik zou liegen als" kunnen wij natuurlijk ook wel fabriceren, maar dat is wel een erg goedkope manier om je gelijk binnen te halen. Neem bijvoorbeeld deze:
Dus wijs je ze er ook op dat ze bij Tele2 of weet ik veel welke andere aanbieder meer kunnen besparen? De tarieven van die aanbieders liggen volgens bellen.com onder die van Euphony?Ik zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik me een maatjes naaier zou voelen als ik mijn relaties NIET erop zou wijzen dat ze fors kunnen besparen.
Maar nu dus in het MLM-leven, want daar komt dat net zo hard voor.Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik blij ben niet meer te maken te hebben met het ellebogenwerk en bedrog in het 'normale' bedrijfsleven
Enzovoorts...
Euphony is geen tarieven aanbieder. Met onze gratis belminuten kon de wizzard van bellen.com niet overweg en nu hebben we andere pakketten die onbeperkt bellen naar vaste nummers voor een vast bedrag aanbieden (voor particulieren en MKB) en wat heb je dan nog aan tarieven?! En als je ergens in een bepaalde categorie goedkopere tarieven vind, hebben wij geen hogere kosten als je niet alles via ons laat lopen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld T2.
En bovendien is prijs niet de enige factor voor de consument.
En bovendien is prijs niet de enige factor voor de consument.
Enne.. ellebogenwerk komt inderdaad soms ook voor in de MLM wereld. Diegenen die zich daar aan schuldig maken snappen niks van MLM en zullen dan ook beslist geen succes hebben, tenzij ze inzien dat je er met ellebogenwerk in MLM niet komt.
KeesJan, niet jouw situatie op die van mij projecteren. Je bent al op matennaaierij en halve waarheden betrapt, dus maak het nou niet erger.
Als ik goed gelezen heb zijn er 4 nederlanders en 2 belgen opgepakt
die worden verdacht van oplichting met ACN en het MLN systeem. staat
in de gazette en de telegraaf van 16 juli 2004 www.telegraaf.nl
die worden verdacht van oplichting met ACN en het MLN systeem. staat
in de gazette en de telegraaf van 16 juli 2004 www.telegraaf.nl
Heerlijk. MLM'ers overtraden de wet. De oplichterspraktijken zijn dus wel degelijk illegaal.
Das vrij simpel: voor een vast bedrag bellen is pas lucratief als je meer belt dan voor dat bedrag. Dus als mijn telefoonrekening onder die vaste prijs ligt dan heb ik zeker wat aan tarieven. Niet iedere klant heeft daar wat aan. Overigens hebben de andere aanbieders evengoed acties die niet in bellen.com verwerkt zijn. Er zullen dus zeker situaties zijn waarin de klant goedkoper uit is bij een ander, en ik vraag mij af of jij de klant dan naar die aanbieder verwijst.Euphony is geen tarieven aanbieder. Met onze gratis belminuten kon de wizzard van bellen.com niet overweg en nu hebben we andere pakketten die onbeperkt bellen naar vaste nummers voor een vast bedrag aanbieden (voor particulieren en MKB) en wat heb je dan nog aan tarieven?!
Dat klopt, maar dat geldt uiteraard ook voor de andere aanbieders, bijvoorbeeld "gevestige naam" (indicatie voor betrouwbaarheid). Die heeft KPN wel, Euphony nog niet.En bovendien is prijs niet de enige factor voor de consument.
Wat je daar verder onder kalkt is niet relevant. Maar het is dan nogal flauw om "de rest" daarvan te beschuldigen.Enne.. ellebogenwerk komt inderdaad soms ook voor in de MLM wereld.
en nu de andere professor
Charles W. King, Professor of Marketing at the University of Illinois at Chicago, received his doctorate in business administration from Harvard University and bachelor's and master's degrees from the University of
Texas. King is involved in extensive, ongoing research on network marketing and distributor operations. He teaches network marketing in the University's marketing programs, and is a frequent national speaker on the industry and has been a contributor to many well known publications on network marketing topics.
Dr. King has maintained an extensive consulting practice for more than 25 years in the broad areas of strategic planning, strategic market positioning, and management of the tactical marketing functions. His clients have included a wide range of small, medium and Fortune 500 companies, trade associations and public sector groups in the United States, Canada, Europe and Asia. Dr. King's most recent book, The New Professionals: The Rise of Network Marketing as the Next Major Profession, co-authored with James W. Robinson presents an in-depth overview of network marketing
www.netwkmarketing.com
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Charles W. King, Professor of Marketing at the University of Illinois at Chicago, received his doctorate in business administration from Harvard University and bachelor's and master's degrees from the University of
Texas. King is involved in extensive, ongoing research on network marketing and distributor operations. He teaches network marketing in the University's marketing programs, and is a frequent national speaker on the industry and has been a contributor to many well known publications on network marketing topics.
Dr. King has maintained an extensive consulting practice for more than 25 years in the broad areas of strategic planning, strategic market positioning, and management of the tactical marketing functions. His clients have included a wide range of small, medium and Fortune 500 companies, trade associations and public sector groups in the United States, Canada, Europe and Asia. Dr. King's most recent book, The New Professionals: The Rise of Network Marketing as the Next Major Profession, co-authored with James W. Robinson presents an in-depth overview of network marketing
www.netwkmarketing.com
Er staat nog altijd "netwerk management" inplaats van "MLM - multi level marketing". Twee verschillende zaken lijkt me. Of mogen voorstanders van MLM hun fantastische concept naar willekeur van naam veranderen in de hoop dat anderen het verschil niet zien? (Als in: ik verander mijn naam in Microsoft, ik laat cijfers van Microsoft zien en beweer dat ik ook zo rijk ben). ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
keesjan je bent gewoon een domvarken.
tegenstanders klagen altijd. Overal mee.
tegenstanders klagen altijd. Overal mee.