Pagina 2 van 2

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 14 okt 2018 11:35
door ZeerPrivé
Donna schreef:
14 okt 2018 11:20
Sorry, weet niet wat er mis is, maar bij mij werkt het niet. Ingelogd in mijn Univé staat bij declaraties wel: “Wilt u een declaratie indienen? Dit is tijdelijk alleen mogelijk via de app.”
Download het formulier dan zonder ingelogd te zijn. Na download wordt het ergens opgeslagen, vermoedelijk in de downloadmap (weet niet wat je als opslag locatie hebt gegeven).

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 14 okt 2018 13:34
door wilhelmima1
Tja, soms zijn zelfs analoge oplossingen errug moeilijk.
Formulier downloaden zonder inloggen uitprinten invullen en opsturen.
Het kan nog veel makkelijker. Van de nota en kopie maken of anders de (bijgeleverde kopie) bewaren.
Polisnummer erop rekening nummer erop waar het geld heen moet, dus je eigen rekeningnummer en zelfde zorgverlener betalen.
In een enveloppe ev met postzegel en op de post met dat ding, o ja vergeet niet aan de achterzijde je eigen postcode en huisnummer te vermelden.

Tja dat heet bij ons thuis beroepsdeformatie. :lol:

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 14 okt 2018 13:56
door Moneyman
De titel van het topic had beter kunnen luiden “declareren niet mogelijk bij Donna” :wink:

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 18 okt 2018 11:54
door Lowieze
Donna schreef:
18 okt 2018 11:32
Van mijn iPad kan ik alleen printen met een airprint printer en die heb ik niet. Unive heeft beloofd een formulier te sturen, dat kan ik dan invullen en terug sturen en dan wordt binnen 10 werkdagen het geld overgemaakt. Dus twee weken, maar dan moet ik eerst het formulier nog hebben, dat is er nog niet. Intussen heb ik, om niet nog meer problemen te krijgen, twee rekeningen van zorgverleners betaald, totaal ruim 500 euro. Gelukkig heb ik gezorgd voor wat spaargeld voor onverwachte situaties, maar ik blijf het schandelijk vinden dat een zorgverzekeraar zo met klanten omgaat. En let wel, ze hebben zelf in een brief laten weten dat alles voortaan digitaal gaat.

Waarom declareren die zorgverleners niet rechtstreeks bij Univé?

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 18 okt 2018 11:54
door NeoDutchio
Donna schreef:
14 okt 2018 11:02
Zo word je verplicht een nieuwe dure telefoon te kopen, want iedereen eist tegenwoordig dat je hun app gebruikt en een telefoon heeft nu eenmaal een beperkt geheugen. Vraag me af of Univé dit zomaar mag doen.
Unive heeft aandelen in de grote telefoonbedrijven. Hiermee vergroten ze hun winst.
Wat een redenatie om te denken dat ze dit expres doen. Een lastige storing om op te lossen is geen smoesje om u elders een telefoon te laten kopen. Op dit moment gaat het declaren eventjes via de app en per ouderwetse envelop.
En als uw telefoon geen geheugen meer heeft moet u of onnodige apps verwijderen of uw fotobestand eens opschonen.

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 18 okt 2018 12:07
door grun
In verschillende plaatsen heeft Unive ook stenen winkels waar je gewoon binnen kunt stappen en dan regelen de medewerkers daar dat het in orde komt.

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 18 okt 2018 12:20
door moederslink
kun je niet nu ( en in de nabije toekomst ) bij de BIEB even zo.n formulier uitprinten?
De rechtstreekse downloadlinks zijn hierboven al gegeven.

Ik heb ook geen printer en heb maar een simpel tablet.
Als ik al iets moet of wil printen ga ik naar de BIEB .

Re: Declareren niet mogelijk bij Univé

Geplaatst: 18 okt 2018 12:32
door NeoDutchio
Donna schreef:
18 okt 2018 12:19
Ik denk dat het voor Unive, net als voor veel andere bedrijven, voordelen heeft als iedereen voortaan hun app gebruikt. En ik zal niet de enige zijn met een eenvoudige telefoon waar niet zoveel ruimte op zit en waar een deel van die ruimte al wordt ingenomen door apps die niet te verwijderen zijn. Ik zeg niet dat het een smoesje is om mij elders een telefoon te laten kopen, maar de noodzaak een andere telefoon te kopen is wel het gevolg.
Natuurlijk heeft een app voordelen, maar geen enkel bedrijf zal verplichten om het enkel met een app te doen.
Ook goedkope telefoontjes hebben niet het eeuwige leven. Voor 100 euro heb je al een smartphone met meer geheugen. Sowieso zal je niet oneindig door moeten gaan met een oude telefoon ivm de software en veiligheidssystemen.
Maar in dit geval is er schijnbaar een storing die opgelost moet worden. En gelukkig is er naast de app ook een andere manier om te declareren.