| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Straf rechten
Re: Straf rechten
In de uitspraak staat immers:
[De Rechtbank] Verklaart niet bewezen hetgeen verdachte onder 2. primair, 2. subsidiair, 2. meer subsidiair en 2. meest subsidiair is ten laste gelegd en spreekt verdachte daarvan vrij.
De tenlastenlegging is wat te lang, vooral omdat er ook het een en ander subsidiair, meer subsidiair en zelfs meest subsidiair ten laste wordt gelegd. Kort samengevat komt het neer op dat verdachte "door geweld of bedreiging met geweld een geoorloofde betoging heeft verhinderd."
[De Rechtbank] Verklaart niet bewezen hetgeen verdachte onder 2. primair, 2. subsidiair, 2. meer subsidiair en 2. meest subsidiair is ten laste gelegd en spreekt verdachte daarvan vrij.
De tenlastenlegging is wat te lang, vooral omdat er ook het een en ander subsidiair, meer subsidiair en zelfs meest subsidiair ten laste wordt gelegd. Kort samengevat komt het neer op dat verdachte "door geweld of bedreiging met geweld een geoorloofde betoging heeft verhinderd."
-
Henk Toeter
Dat is alleen niet wat hij stelt.Moneyman schreef: ↑13 nov 2018 16:10Berndv heeft gelijk, Henk.Op het onderdeel "verhinderen demonstratie " is men wel degelijk vrijgesproken.Dit brengt de rechtbank tot de conclusie dat niet wettig en overtuigend kan worden bewezen dat verdachte en de medeverdachten op de A7 de betoging van de anti-Zwarte Piet-demonstranten hebben verhinderd door geweld of bedreiging met geweld. Daarom zal de rechtbank verdachte vrijspreken van het onder 2. primair en 2. subsidiair ten laste gelegde.
Maar whatever. Lekker boeiend allemaal.
Henk Toeter, nadat u Berndv op zijn vergissing hebt gewezen (niet veroordeeld voor het verhinderen van een demonstratie), heeft hij dat onverwijld en onverbloemd beaamd.
Hij is het dus met u eens dat de verdachte alleen is veroordeeld omdat hij "opzettelijk enige openbare landweg, te weten de (snelweg) Rijksweg A7, heeft versperd." Umoet hem dan niet zijn door hem verlaten standpunt tegenwerpen ("Dat is niet wat hij stelt.").
Inderdaad heel boeiend allemaal. Dat vindt u toch ook, neem ik aan, want u hebt de moeite genomen de uitdpraken op te zoeken.
Hij is het dus met u eens dat de verdachte alleen is veroordeeld omdat hij "opzettelijk enige openbare landweg, te weten de (snelweg) Rijksweg A7, heeft versperd." Umoet hem dan niet zijn door hem verlaten standpunt tegenwerpen ("Dat is niet wat hij stelt.").
Inderdaad heel boeiend allemaal. Dat vindt u toch ook, neem ik aan, want u hebt de moeite genomen de uitdpraken op te zoeken.
berndv
, witte angora
en Moneyman
vinden dit leuk
Je rijdt 3 mensen dood: 120 uur taakstraf.
Je slaat een homostel de tanden uit de mond (onder andere): 160 uur taakstraf
Je beschermt een kinderfeest tegen tuig: 240 uur taakstraf.
Maar de doodrijpool in hoger beroep kreeg ...... Dat is hoger beroep. In eerste instantie 120 uur. Jenny Douwes 240 uur. Bruilofsstoeten worden niet vervolgd, Politie (die bij onderhandelingen) die blokkeert wordt niet vervolgd. Tig anderen die blokkeerden werden en worden niet vervolgd.
Dan ben ik maar een domme onderbuiker, dit kan en wil ik niet snappen.
Maar de doodrijpool in hoger beroep kreeg ...... Dat is hoger beroep. In eerste instantie 120 uur. Jenny Douwes 240 uur. Bruilofsstoeten worden niet vervolgd, Politie (die bij onderhandelingen) die blokkeert wordt niet vervolgd. Tig anderen die blokkeerden werden en worden niet vervolgd.
-
sylvesterb
Je bent een domme onderbuiker omdat al eerder is aangegeven dat de 120 uur niet juist is.kuklos schreef: ↑13 nov 2018 20:37Je rijdt 3 mensen dood: 120 uur taakstraf.
Nou ben jij diegene die dom is. Ik geef duidelijk aan dat de eerste straf, vóór het hoger beroep, 120 uur was. De straf op hetzelfde rechterlijke niveau als de straf voor Jenny Douwes was 120 uur.sylvesterb schreef: ↑13 nov 2018 20:38Je bent een domme onderbuiker omdat al eerder is aangegeven dat de 120 uur niet juist is.kuklos schreef: ↑13 nov 2018 20:37Je rijdt 3 mensen dood: 120 uur taakstraf.
Ik snap Kuklos wel; als je gewoon de straffen in eerste aanleg vergelijkt, roept dat vragen op. Dat dat in hoger beroep aangepast is, maakt dat niet anders: wie weet wat er in hoger beroep met de blokkeerfriezen gaat gebeuren?
-
Bob Schurkjens
Blokkeerfries
Woord van het jaar 2018
Wedden?
Woord van het jaar 2018
Wedden?