ja en die kookboeken, ook zo'n vreselijke ontwikkeling.. Daar kan je zo een recept in opzoeken en maken.. Hoef je nergens meer over na te denken, schandalig.. Dat ze die in deze 'moderne' tijd ooit ontwikkeld hebben...Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maaltijdboxen getest
Re: Maaltijdboxen getest
moederslink
vindt dit leuk
Sommige mensen weten niet eens meer wat gezelligheid is,moederslink schreef: ↑19 nov 2018 17:40Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen...
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden![]()

Louwieze , dat ervaar je pas als je zelf een prei gaat aansnijden.
Miepje1
vindt dit leuk
reggie2 schreef: ↑19 nov 2018 17:49Sommige mensen weten niet eens meer wat gezelligheid is,moederslink schreef: ↑19 nov 2018 17:40Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen...
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden![]()
Nu nog iets uitvinden waardoor ze niet meer hoeven te kauwen en dan zijn ze gelukkig.
![]()
Louwieze , dat ervaar je pas als je zelf een prei gaat aansnijden.
Man, man, man
Misschien nog wel beter aangezien je het uur ervoor ook al met dat gezin hebt kunnen doorbrengen ipv in de rij voor de kassa te staan.Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden
-
Niet doen dus! Niet iedere dag in de rij gaan staan! Zonde van je tijd en verkeerde planning dusangel1978 schreef: ↑19 nov 2018 17:55Misschien nog wel beter aangezien je het uur ervoor ook al met dat gezin hebt kunnen doorbrengen ipv in de rij voor de kassa te staan.Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden

zonde van de tijd wel ja.. die tijd had je ook met je gezin kunnen doorbrengen, maar dat is niet belangrijk blijkbaar.
Verkeerde planning is het altijd als je de rij boven je gezin verkiest.
Verkeerde planning is het altijd als je de rij boven je gezin verkiest.
Het is maar net wat ze gewend zijn. Ondanks werk is er echt nog wel tijd voor te vinden hoor. Dat heet keuzes maken.

moederslink
vindt dit leuk
-
Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn?

Vind ik leuk,moederslink schreef: ↑19 nov 2018 18:16Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn?![]()

moederslink
vindt dit leuk
-
Van de kwaliteit van een maaltijd box naar of er wel genoeg quality time voor kinderen is...
moederslink
vindt dit leuk
Er wordt hier wel heel makkelijk vanuit eigen standpunten en eigen perceptie geredeneerd. Veel te kort door de bocht en totaal off-topic.
Ik gebruik de boxen niet, te duur voor wat het oplevert.
Ik gebruik de boxen niet, te duur voor wat het oplevert.
-
De naam "maaltijdbox" is ronduit misleidend. Er zit immers geen maaltijd in de box. Tenzij je het ok vindt om een rauwe courgette weg te knagen.
Misschien omdat opa en oma, voordat de kinderen op bezoek kwamen, 'buiten hun zicht' al de boodschappen hebben gedaan? En ze dus niet mee naar de supermarkt hoeven. Zou toch mooi zijn als ze iets uitvinden waardoor in het dagelijks leven van de ouders, zij ook niet meer iedere zaterdag naar de supermarkt zouden hoeven te gaan, maar die tijd volledig aan het gezin zouden kunnen besteden.moederslink schreef: ↑19 nov 2018 18:16Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn?![]()
-
Lang, zeer lang geleden was ik nog een pubertje. En iedere vrijdag ging ik met mijn vader mee, met de auto, om de weekboodschappen te doen. Als enige van de 4 kinderen. En raad eens? Ik heb het nooit erg gevonden.
Waarom zou het tegenwoordig dan zo'n drama moeten zijn als kinderen met de ouders mee 'moeten' om boodschappen te doen? Ook tijdens het boodschappen doen kun je tijd aan je kinderen besteden. Sterker nog: boodschappen doen hoort nu eenmaal bij het dagelijks leven. Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.
Waarom zou het tegenwoordig dan zo'n drama moeten zijn als kinderen met de ouders mee 'moeten' om boodschappen te doen? Ook tijdens het boodschappen doen kun je tijd aan je kinderen besteden. Sterker nog: boodschappen doen hoort nu eenmaal bij het dagelijks leven. Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.
Miepje1
vindt dit leuk
Mijn kids vinden het fantastisch om boodschappen met me te doen. Overigens is dat niet altijd wederkerig
Maar dat is niet het punt. Maaltijdboxen voorzien in een behoefte. Ik laat mijn boodschappen ook vaak thuisbezorgen met Picnic. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet: mijn kids vinden het óók fantastisch om de bezorgster te "helpen" uitladen. Oftewel: het is maar net wat je er van maakt.
Maar veroordeel elkaars keuzes niet op aannames.

Maar dat is niet het punt. Maaltijdboxen voorzien in een behoefte. Ik laat mijn boodschappen ook vaak thuisbezorgen met Picnic. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet: mijn kids vinden het óók fantastisch om de bezorgster te "helpen" uitladen. Oftewel: het is maar net wat je er van maakt.
Maar veroordeel elkaars keuzes niet op aannames.
Klopt. Maar er lijkt mij ook weinig mee mis als je dat niet iedere week zou willen doen. Bijvoorbeeld als je een keer op die vrijdagavond met je kinderen iets anders zou willen doen. Tegenwoordig is er in elk geval de keus om het anders te doen. Mooi toch dat bedrijven het makkelijker maken om een andere keus te maken?witte angora schreef: ↑20 nov 2018 11:13Waarom zou het tegenwoordig dan zo'n drama moeten zijn als kinderen met de ouders mee 'moeten' om boodschappen te doen? Ook tijdens het boodschappen doen kun je tijd aan je kinderen besteden. Sterker nog: boodschappen doen hoort nu eenmaal bij het dagelijks leven. Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.
Maar volgens mij is deze hele discussie volkomen off topic. Het gaat hier immers niet om de vraag of maaltijdboxen een goede aanvulling op het assortiment zijn of niet. Of om de vraag of het wel of niet verkeerd is om zijn maaltijdbox te gebruiken.
Heerlijk, die discussie lezen tijdens mijn lunchpauze. Ik vind die maaltijdboxen heel grappig maar koop ze nooit. Ben nogal een vleeseter, wil zelf graag bepalen of ik die dag vegetarisch eet of niet (want dat vind ik ook lekker) en ik vind 300 gram groente voor 2 personen veel te weinig. Ook wil ik geen pakjes, zakjes, bonen of andere koolhydraatrijke vulling.
Ik pik wel eens een receptje mee, en dan maak ik mijn eigen versie
Ik pik wel eens een receptje mee, en dan maak ik mijn eigen versie

angel1978
vindt dit leuk
Dat zegt toch ook niemand.Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.
Echter andersom lijken mensen inmiddels als slechte ouder te worden aangemerkt als je ze niet verplicht of vrijwillig meeneemt / meesleept naar een winkel..
Ik ken redelijk veel mensen die een dergelijk abonnement hebben. De meest gehoorde reden is dat ze geen zin hebben om na werktijd en file ook nog moeten bedenken wat ze gaan eten en boodschappen moeten gaan doen. Tegelijkertijd vinden ze het wel leuk (en gezellig)om te koken en willen ze gezond eten, dus chinees en snackbar is geen optie. En het voordeel is dat je ook nog eens wat anders eet.
Gemak dient de mens
Gemak dient de mens