Negeer je bewust de heldere uitleg die ik erbij gegeven heb?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Faillissement opgeheven, terug in de schulden
Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden
Holy53
vindt dit leuk
Er staan meerdere posts van je, in welke staat die "heldere uitleg" ?
Vooralsnog zie ik je TS in een hoek plaatsen, nuance die criticus2 wel plaatst mis ik daarbij totaal.
Vooralsnog zie ik je TS in een hoek plaatsen, nuance die criticus2 wel plaatst mis ik daarbij totaal.
Maar de Ts is toch de “schuldige”? Of hij er nu veel of weinig aan kon doen.
Zijn schuldeisers zijn dat in ieder geval niet.
Zijn schuldeisers zijn dat in ieder geval niet.
Holy53
vindt dit leuk
Holy53
vindt dit leuk
Dat bericht heb ik niet gemist, maar dat gaan we niet eens worden.
135.000 klanten bij de voedselbank, ruim 1 miljoen huishoudens met problematische schulden:
https://nos.nl/artikel/2251491-daling-a ... orgen.html
Ik heb er niet zo'n probleem mee als de Frisias van deze wereld door een WSNP wat inkomsten missen.
Is bij hun gewoon ingecalculeerd, in het verdienmodel dat voornamelijk inkomsten genereert vanuit bovengenoemde groepen
135.000 klanten bij de voedselbank, ruim 1 miljoen huishoudens met problematische schulden:
Ik heb er niet zo'n probleem mee als de Frisias van deze wereld door een WSNP wat inkomsten missen.
Is bij hun gewoon ingecalculeerd, in het verdienmodel dat voornamelijk inkomsten genereert vanuit bovengenoemde groepen
Wat een onjuist, onrealistisch en simplistisch beeld van de Wsnp heb je. Een klein feitje: ieder wsnp-geval kostbare maatschappij (dus niet Frisia, maar jou en mij!) € 100.000,00. En dan doe jij het af met een simpel “ik heb geen medelijden met de frisia’s van deze wereld? Te flauw om serieus te nemen.16again schreef: ↑13 dec 2018 15:10Dat bericht heb ik niet gemist, maar dat gaan we niet eens worden.
Heb je ook onderbouwing voor dat feitje ?
En hoeveel van die 100.000 zou zonder schuldsanering wel worden binnengeharkt? Schuldeisers schrijven bedragen af, die anders toch al nooit meer zouden binnenkomen.
En hoeveel van die 100.000 zou zonder schuldsanering wel worden binnengeharkt? Schuldeisers schrijven bedragen af, die anders toch al nooit meer zouden binnenkomen.
PDF op onderstaande link toont aan dat (pg 29) voor de particulier schuld < 40.000 bedraagt, en bij ex-ondernemers 90.000
https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... sonen-2015
Bladzijde 28 / 29 toont gemiddelde boedelinkomens, van circa 1500,- euro. Dit toont aan dat de schulden uitzichtloos en onbetaalbaar zijn geworden
Afschrijving van die bedragen kun je op het conto van WSNP schrijven, maar de oorzaak ligt in de eerdere gebeurtenissen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... sonen-2015
Bladzijde 28 / 29 toont gemiddelde boedelinkomens, van circa 1500,- euro. Dit toont aan dat de schulden uitzichtloos en onbetaalbaar zijn geworden
Afschrijving van die bedragen kun je op het conto van WSNP schrijven, maar de oorzaak ligt in de eerdere gebeurtenissen.
Ik heb het over de kosten van de WSNP. Daar kan je in no time heel veel over terugvinden, als je de moeite zou nemen. En dat gaat veel verder dan de kale afschrijving van vorderingen. Schuldsaneringen kosten klauwen met geld, aan alle kanten. En het lost in een groot deel van de gevallen niet eens iets op.
Maar goed, blijf maar lekker verder dromen met je beeld van de zielige schuldenaar en de grote boze bank.
Maar goed, blijf maar lekker verder dromen met je beeld van de zielige schuldenaar en de grote boze bank.
Kosten van de bewindvoerder zijn minder dan 3000,-
Is er een alternatief? WSNP afschaffen?
Of gewoon het Amerikaans systeem invoeren: Eens in de 8 jaar kun je persoonlijk failliet, en ben je na 3 maanden schuldenvrij. Een hoop bedrijven zouden dan terughoudender zijn bij kredietverstrekking
De schuldenindustrie omvat meer dan die boze bank.
-
Holy53
vindt dit leuk
"Pas echt ellende" houdt bij mij in dat er een vergelijk in ellende gemaakt wordt tussen verschillende partijen:
Om er een paar te noemen.
-De bank die wanbetaling ingecalculeerd heeft bij verstrekken van krediet
-De middenstander waar de klant een flinke bestelling niet betaalt
-Of iemand als TS die 3 jaar op een houtje moet bijten. Waar natuurlijk ook een traject aan vooraf gegaan is.
Voorbeeld: Het bedrijfsleven duwt Jan met de Pet in de ZZP rol, perst deze uit, voor de ZZP-ers die uitvallen rest de WSNP , en de kosten worden op de maatschappij afgewenteld.
Beschuldigende vinger naar Jan met de Pet wijzen is kortzichtig, het probleem is fors breder.
Om er een paar te noemen.
-De bank die wanbetaling ingecalculeerd heeft bij verstrekken van krediet
-De middenstander waar de klant een flinke bestelling niet betaalt
-Of iemand als TS die 3 jaar op een houtje moet bijten. Waar natuurlijk ook een traject aan vooraf gegaan is.
Voorbeeld: Het bedrijfsleven duwt Jan met de Pet in de ZZP rol, perst deze uit, voor de ZZP-ers die uitvallen rest de WSNP , en de kosten worden op de maatschappij afgewenteld.
Beschuldigende vinger naar Jan met de Pet wijzen is kortzichtig, het probleem is fors breder.
Tja, drie jaar op een houtje bijten, maar dan is de Ts schuldenvrij.
Met een beschuldigende vinger naar anderen wijzen, is kortzichtig.
Met een beschuldigende vinger naar anderen wijzen, is kortzichtig.
Natuurlijk zijn er politieke en economische ontwikkelingen die het er niet gemakkelijker op maken voor de "lagere middenklasse" zoals dat heet. Voor het grootkapitaal heb ik weinig warme gevoelens, dat zorgt goed voor zichzelf.
Maar wat dacht u van de niet-zo-grote meubelzaak of zonweringwinkel? Die kan in flinke problemen komen door een wanbetaler, al helemaal als de producten geleverd zijn (service!).
Maar wat dacht u van de niet-zo-grote meubelzaak of zonweringwinkel? Die kan in flinke problemen komen door een wanbetaler, al helemaal als de producten geleverd zijn (service!).
Maar ook niet allemaal niet.
Niemand wijst met een beschuldigende vinger naar Jan.16again schreef: ↑13 dec 2018 19:59Voorbeeld: Het bedrijfsleven duwt Jan met de Pet in de ZZP rol, perst deze uit, voor de ZZP-ers die uitvallen rest de WSNP , en de kosten worden op de maatschappij afgewenteld.
Holy53
vindt dit leuk
Jammer dat Ts niet reageert .