Het zicht was tot aan de aanrijding geblokkeerd, een bestuurder van een voorrangsvoertuig had dit moeten zien en hierop moeten reageren.
Ik vind dat de brandweerauto nog redelijk beheerst en met aangepaste snelheid het kruispunt oversteekt, in aanmerking genomen dat hij de voorgeschreven signalen voert en daarom voorrang heeft. Als hij nog langzamer gaat rijden, is het weer niet goed omdat hij dan later bij de brand of ongeval arriveert.
Los daarvan is dit een van de drukste kruispunten van Groningen. De Ikea ligt aan dezelfde weg ongeveer 300 meter verderop, en de brandweerkazerne ligt daar tegenover, daar zijn ook de ambulances gestationeerd. In 8 van de 10 gevallen moeten deze voertuigen bij een uitruk over dit kruispunt, en dat gebeurt >12x per dag. Ik weet vrijwel zeker dat ze de verkeerslichten op groen kunnen zetten vanuit de centrale voor verkeer vanaf de Sontweg, alleen voor dit kruispunt. Misschien dat ze dat deze keer nagelaten hebben omdat het een instructierit betrof.
Jeejtje wat zijn wij toch snel om de schuldigen te veroordelen. Alleen al het feit dat TWEE onafhankelijke autos tegelijk dezelfde fout maken, zegt al genoeg. Ongelukken zitten in een klein hoekje. En JIJ zou het heus niet stukken beter hebben gedaan mr/mevr Anonieme internetter.
Jeejtje wat zijn wij toch snel om de schuldigen te veroordelen. Alleen al het feit dat TWEE onafhankelijke autos tegelijk dezelfde fout maken, zegt al genoeg. Ongelukken zitten in een klein hoekje. En JIJ zou het heus niet stukken beter hebben gedaan mr/mevr Anonieme internetter.
Ja, en dat komt omdat beide auto’s aankwamen rijden toen het stoplicht op groen ging en dus even flink over dat kruispunt gingen rijden.
Maar geen van beiden sloeg acht op de geluidssignalen. Dus beiden blijkbaar doof of aan het bellen misschien.
En bent u hier dan niet anoniem? Uw vader zal ook geen k2p geheten hebben.
Jeejtje wat zijn wij toch snel om de schuldigen te veroordelen. Alleen al het feit dat TWEE onafhankelijke autos tegelijk dezelfde fout maken, zegt al genoeg. Ongelukken zitten in een klein hoekje. En JIJ zou het heus niet stukken beter hebben gedaan mr/mevr Anonieme internetter.
Ik zou het wel beter gedaan hebben. Een sirene hoor je van ver af al. Honderden meters verder hoor je een sirene al. Zodra je dit hoort, opletten en vooral niet doorrijden als je geen zicht hebt.
Ik pretendeer niet het beter geweten te hebben. Ik zou waarschijnlijk ook geneigd zijn te vertrouwen op de lijnbus. ‘Als die durft op te trekken, zal er wel niks aankomen.’
Dit filmpje bewijst niet dat die auto’s hele slechte bestuurders zijn. Wel dat ze ontzettende pech hebben.
Overigens was de brandweerauto niet op weg naar een echte brand of ongeval, maar werd gebruikt voor rijinstructie. Het filmpje is gemaakt door een videograaf die daar speciaal voor opgesteld stond van tevoren.
Juist. Het is ook maar de vraag of dit een echt ongeval is, of dat het in scene is gezet. Het kan zomaar zijn dat de chauffeur van de brandweerauto geacht werd het kruispunt in dit geval zo voorzichtig te naderen dat er niks kon gebeuren, juist vanwege die bus. Dat het de bedoeling is dat hij leert dit soort situaties goed in te schatten.
Als alles in scene is gezet is er niemand die echte schade heeft, dus... er wordt inderdaad niks vergoed.
Jeejtje wat zijn wij toch snel om de schuldigen te veroordelen. Alleen al het feit dat TWEE onafhankelijke autos tegelijk dezelfde fout maken, zegt al genoeg. Ongelukken zitten in een klein hoekje. En JIJ zou het heus niet stukken beter hebben gedaan mr/mevr Anonieme internetter.
Nee, reden niet hard, maar ze horen een sirene en zien rechts niets komen en ook niet tegemoet, dus wat blijft er over? Links moet iets aankomen met een sirene.