Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?
Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Jazeker wel, maar van een koning verwacht men ook koninklijk gedrag, en dat vergeten mensen vaak. Ze willen wel zo behandeld worden, maar gedragen zich als een ...
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Die keus/mogelijkheid heb je al jaren. En dat geldt natuurlijk voor iedere uitverkoopperiode. En veel mensen doen dat dus ook al jaren. Maar dan moet je vervolgens niet gaan klagen als jouw maat of kleur niet meer te koop is. En dat er wellicht juist alleen nog maar duurdere jassen over zijn.
Overigens schiet je er vaak ook niet veel mee op bij een webwinkel. In de regel mag je gebruikte kleding namelijk ook binnen de twee weken zichttermijn niet ruilen.
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?
Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
Je zal altijd ontevreden klanten houden en negatieve reacties. Sommige mensen zijn niet reeel in hun verwachtingen en dan kun je Sinterklaas spelen tot je failliet bent en nog zullen ze ontevreden zijn.
Het gaat om de grote massa. En die snapt wel hoe een opruiming werkt.
Ik krijg weleens de gedachte dat de enige die de verkoopvoorwaarden en vooral de prijs mag bepalen de klant is ..........
IK heb altijd geleerd en ervaren dat het vraag en aanbod is, kopen voor de prijs en voorwaarden zoals de verkoper aanbiedt en anders niet kopen, simpel. Op de markt is er een uitzondering, daar kan je handje klap spelen.
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?
Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
De winkel behandelt de klant niet slecht. Eerder andersom.
Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.
Dat had TS dus kunnen doen. Dan was er ook geen vuiltje aan de hemel. Maar daar heeft TS dus niet gedaan en dus is er geen reden om alsnog de klant tegemoet te komen.
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.
Zo gek zijn ze echt niet.
Wie gaat je dan tegenhouden?
Retourneren mag je gewoon volgens de voorwaarden.
Wie houdt je dan daarna tegen als je het artikel opnieuw koopt tegen de lagere prijs?
Het komt hier op het forum veel voorbij dat ondernemers /winkeliers , boeven - crimineel en oplichters zijn . Nou als ik dit allemaal zo lees , nee ik zeg maar niks
Stond 2 weken geleden in de ANWB winkel om een paar laarzen te kopen waren voor leden 129 euro. Maar dacht wacht nog even want de SALE komt er weer aan en inderdaad dezelfde laarzen vanmiddag gekocht voor 69 euro
Klopt, ik loop vlak voor de sale altijd even een rondje bij een aantal winkels om te kijken of datgene wat ik wil er nog is, en als het zover is... weet ik precies waar en in welk filiaal ik moet zijn.
Dat heb ik overigens in het voorjaar bij de ANWB met een jas gedaan; die was voor leden 149 euro, maar ik wist dat er uiteindelijk 70% korting op gegeven zou worden. Wel... het werd zelfs ietsje meer korting. Voor 40 euro had ik hem.